Flightmode

I dag gjorde jeg noe jeg aldri gjør, og som jeg kanskje bør bli flinkere til å gjøre. Jeg satt iphonen i flightmode, og stengte hele den sosiale verden ute i noen timer, og vet dere hva, det var skikkelig deilig. I dag er været like nydelig som i går, og siden jeg måtte på jobb i går og ikke fikk kost meg i sola var det ingen tvil om at været måtte nytes i dag. Jeg sov lenge, og spiste en god frokost før jeg la ut på tur. Jeg startet turen i Ravnedalen, og fortsatte over i Baneheia. Jeg ble helt satt ut av det synes som møtte meg der oppe. Vannet lå blikkstille, og gjenspeilet himmelen, solen strålte fra skyfri himmel og det var ikke et vindpust. Det beste av alt var stillheten. Jeg fant frem iphonen og satte i gang med knipsningen da det plutselig slo meg at dette vil jeg faktisk nyte 100%, jeg har lyst å være tilstede her og nå, og jeg vil ikke tenke på at dette passer perfekt til et blogginnlegg, en mms eller en snapchat. Jeg satt derfor på flightmode, og hele resten av turen koste jeg meg helt uten forstyrrelser, og helt uten tanker om at dette burde jeg ta bilde av eller dokumentere. Disse to bildene fikk jeg knipset tl dere, før jeg bestemte meg for å slå av telefonen. Bildene gir ikke bra nok inntrykk av hvor nydelig det var der oppe, men dere får hvertfall en liten følelse av hvor vakkert det er i Baneheia.

Vel hjemme ble det et lite kvarter med uttøyning. Dette er noe jeg jobber veldig hardt for å bli bedre på, og må stadig minne meg selv på at det er smart å tøye ut, og løsne opp. Denne kroppen er stiv som en tømmerstokk, og jeg kjenner at det faktisk begynner å begrense meg i andre styrkeøvelser. Så nå er det skjerping, og fokus settes på triggerpunkt / foamrolling og streching. 

I dag er jeg faktisk planløs og det er så godt. Jeg tenker å rusle ned mot sentrum å kjøpe litt frisk frukt, noen nye magasiner og kjøpe en kaffe latte etter hvert. Sola stråler som sagt, og jeg har bare lyst å være ute. 

Hva er deres planer i dag?

 

Smiiiiil Maren


14 kommentarer

Siste innlegg