Sporty torsdag

Denne dagen som startet med at jeg forsov meg, har utviklet seg til å bli en riktig så fin dag. Jeg er godt i gang med listen min, og fått strøket ut en haug av punkter. *verdens beste følelse* På listen min stod det at jeg skulle vaske, rydde og organisere – det er gjort. Det stod også at jeg skulle bestille frisørtime hos fine Kristin Louise på A-salong, og hudpleietime hos NIMUE HUD – det er i boks. To andre punkt var å sette opp og teste ut mitt nye kamerastativ, og under ser dere resultatet av nytt kamerastativ. Jeg har lekt meg med selvutløsere i hele dag. Det siste punktet på listen min stod med store bokstaver: CARDIO. Dette punket hadde jeg overhode ingen problemer med å utføre, spesielt ikke siden jeg kjøpte meg nye løpesko i går *lykke*

Skoene har dere sett før, det er nemlig Lunar glide som jeg har hatt hele fire par av tidligere, den siste modellen løp jeg helt i stykker, og de måtte kastes. De var mine favoritter, og jeg dro derfor ut på XXL og kjøpte nye helt like. Jepp – samme modell og samme farge. Kreativt? Ikke så veldig. Ingenting er som følelsen av nye løpesko, og jeg måtte selvfølgelig ut på tur. Det var både grått og vått ute, men jeg klarte å snike meg ut mellom to regnbyger og fikk 40 gode minutter før himmelen åpnet seg igjen. Ellers har dagen vært fyllt med diverse gjøremål som har vært utsatt alt for lenge. Det er så godt å få slike ting unna. Som dere vet så trener jeg på Solsiden, og det ligger midt i Kr.sand sentrum. Jeg vandrer som regel rundt i treningsklær uansett, og når alle gjøremål var unnagjort belønnet jeg meg selv med en liten styrkeøkt. Jeg kjørte kun to øvelser i dag:

  • Knebøy
  • Strake markløft

 

Knebøyen har fått alt for lite fokus her den siste tiden, og den siste gode styrkeøkten på ben var i desember en gang. Jeg var sikker på at styrken min var helt borte, men der tok jeg feil. Thomas Falkum som driver solsiden var på jobb i dag, og er det en mann som får meg til å yte langt over evne så er det han. Thomas stillte seg opp bak meg, og sa at han var med meg hele veien. Jeg tenkte at med han på laget kan det jo ikke gå galt, så jeg lesset på vekter, og kjørte på. 65 kg gikk lett som en lek, 6 repetisjoner uten problemer. For en følelse!!! Jeg er ikke opptatt av hvor mye jeg løfter, men jeg er opptatt av at kroppen min skal være sterk, vital og funksjonell. Det beviste jeg for meg selv i dag at den faktisk er – på tross av latterlig lite styrketrening de siste ukene. Jeg fortsatte på 60kg alene, og kjørte totalt 8 sett med knebøy, 6-8 rep pr sett. Jeg avsluttet med strake markløft, 4 sett av 8 rep på 55 kg. 

Nå er det tid for sushi og familiekos. Jeg har storhandlet i dag, noe som betyr at kjøleskapet er overfyllt av godsaker. For dere som har fulgt bloggen en stund vet at jeg misliker sterkt å trene bein, rett og slett bare fordi det er så grusomt tungt og vondt. Jeg blir fryktelig stolt over meg selv når jeg faktisk gjennomfører benøktene mine, og pleier derfor alltid å premiere meg selv litt ekstra når jeg har trent bein. *ler* Så i dag blir det film, masse frisk frukt med vanilje kesam, proteinbarer, nøtter og krydderkake ala Maren. Den kaken lagde jeg på søndag også, og den er virkelig helt nydelig. Oppskriften kommer i morgen. 

 

Smiiiiil Maren

13 kommentarer
    1. Hei Maren:-) blir så sjokkert over hvilken fantastisk person du er!!! Høres litt dramatisk ut men på vanskelige dager gjør du den tusen ganger bedre!!:)) Takk<3

    2. Åh. Jeg sliter sånn med knebøy. Så utrolig svak. Jeg tar også 55 kg i strake markløft. Men knebøy derimot, er det mer enn nok med 30 :/ Har du noen tips til hvordan jeg kan klare mer i knebøy? Tar ellers 100 kg i beinpress og 35 kg i hipthrust. Alt dette har jeg hatt likt i flere mnd, men har ikke sjans til å øke 🙁

    3. Silje: Jeg slet lenge selv, og klarte aldri å øke. Jeg fikk hjelp av Coach Gunnar strand Jacobsen fra Kaliber gym i tr.heim. Han gjorde slik at det løsnet for meg, ved å gradvis øke litt og litt hver uker. Kun med 1,25 kg feks, kun bitte små økninger, men til slutt så ble det jo relativt stor økning. Jeg har hele tiden trent med en partner slik at han eller hun han spotte meg, og dermed føler jeg meg trygg og tørr å gutse på. Jeg er også ekstremt nøye med å varme godt opp med dynamisk oppvarming og rulling på foamroller, samt aktiveringsøvelser. Jeg anbefaler deg å kontakte en PT for å få tilrettelagt et opplegg for å øke styrken din i knebøy, samt for å analysere bøyen din slik den er nå. Kanskje han/hun kan komme med noen korreksjoner som kan hjelpe deg, og i tilegg gi deg den tryggheten/selvtilliten du trenger for å tørre å kjøre tyngte. Ekstremt mye sitter i hode!!!

      Lykke til 😀

    4. Du er en inspirasjon!
      Jeg liker selv markløft og strakmark, men grepet svikter før bena gjør, det er så frustrerende! Jeg kunne kjørt mye tungere, om jeg bare hadde klart å holde den forbanna stangen. Har lånt straps noen ganger, og det funker jo som bare det, men er det vanlig å måtte ha straps på 50kg liksom? Bruker du noe, eller sliter du ikke med å holde stangen?

    5. Tusen takk for svar, Maren. Har faktisk tenkt å investere i en PT nå. En nyttårsgave til meg selv – tre timer med en PT! Da skal helt klart hovedfokuset på timene våre være bein og teknikk.
      Ellers vil jeg si at du har en super blogg. Jeg blir så inspirert og motivert av den at du aner ikke 😀
      Ha en fin kveld. Nå er det nattvakt på sykehuset hos meg 🙂

    6. Jeg føler det på akkurat samme måte. Det er helvete mens det pågår, men fy søren så digg og for et kick man får etter man er ferdig^^ Knebøyen i dag begynte helt forferdelig. Det var tungt å varme opp med stanga, så da bestemte jeg meg for å kjøre til benk. Gikk mye bedre og kjørte heller flere repetisjoner. Work with what you’ve got!

    7. Hvor har du kjøpt kamera stativ? Er selv på utkikk etter noe slikt nå, det vil gjøre alt så mye enklere! 🙂 Slipper å spørre pappa hver dag , han er rimelig lei allerede 🙂 haha!
      Bruker du disse skoene kun når du jogger ute eller på mølle også? Er på utkikk etter nye sko til å jogge med på mølla og dine var jo så fine!!
      Ha en fin kveld Maren 🙂

    8. Kesia, Balanser kostholdet- en kake i hver hånd!: Tusen takk 🙂 Veldig uventet og gøy!! Åå ja men da må du ikke være i tvil, jentene på NIMUE Hud er så flinke 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg