God morgen

Så utorlig gøy å se hvor mange av dere som ville være med på Bokkilden sin konkurranse og vinne drømmereisen. Jeg koser meg med alle de fantastiske svarene deres om motivasjon, og ikke minst boktipsene. Så spennende! I dag har jeg rett og slett forsovet meg, og det skjer aldri! Jeg sov glatt over dagens forelesning, noe som i mitt liv er krise! Jeg er en kontrollfreak, og liker ikke å gå glipp av noe. Nå er det slik at jeg har forsovet meg, og det er ikke så mye å gjøre med det, annet enn å gjøre det beste ut av det. Jeg tar dette som et tegn på at jeg har litt mye i hode på en gang, og har derfor satt meg ned nå på morgenen for å skrive ned alle ting jeg må huske på, og alt jeg skal fikse. En god gammeldags To-do liste rett og slett. Listen er langt som et vondt år, så her er det bare å gå i gang. Jeg tok juleferie litt etter mange andre i og med at jeg jobbet i julen, så det er tydelig at jeg har utsatt oppstarten litt også. Jeg klarer liksom ikke helt å melde meg på, sette fokus og kjøre i gang med lesing og fullt skolefokus slik som mine medstudenter. Jeg må ta meg selv i nakken, og komme meg på toget før det kjører fra meg her! Det var dagens lille pep-talk til meg selv. 

Hvordan er det med dere kjære lesere? Er dere godt i gang med studieoppstart, jobbstart, trening, og hverdagslivet generelt? 


Et av mine nyttårsforsett var at jeg skulle bli litt mer sosial, og det har jeg i det minste klart å gjøre. På tirsdag hadde Kristina og meg en etterlengtet og koselig jentekveld. Jeg koser meg så sammen med henne, og når hun i tilegg disker opp med deilige pannekaker, ja da kan det ikke bli bedre. Lille Milo-gutten svinser rundt og sjarmerer meg i senk hver eneste gang vi ses. 

Nå skal jeg få i meg en kaffekopp (les tre) og sette i gang øverst på listen min. Ha en nydelig dag dere, kun en dag igjen nå så er det helg.

 

Smiiiiiil Maren

12 kommentarer
    1. Når du lager tunfisk pizza.. Hvorfor heller du ikke av vannet da??:) ser at på dedication sin blogg har hun gjort det.. Hva er funksjonen??:) tenkte å prøve meg på pizzaen i dag skjønner du!! Og tror du jeg kan bytte ut egget med to hvitter??:) blir det nor forskjell i bunnen da??:)

    2. Ja, jeg Er tilbake på skole og treningsfronten! Må bare si at du er så utrolig inspirerende, du sammen med mange andre sunne forbilder har fått meg til å tenke på helsa mi. Jeg har ikke vært snill med kroppen min, trent for mye og spist for lite. Nå er det slutt på det, jeg vil leve normalt og være glad. Styrketrening og sunn mat, her på bloggen din har fått meg til å innse at jeg kan få det så utrolig mye bedre. Og samtidig kunne kose seg i ny og ne! Takk for det, Maren 🙂
      Vil ønske deg en fin dag videre og ikke minst en god helg når den kommer! 🙂

    3. Siri C: Åå, hvis du bare hadde visst hvor mye det betyr for meg å høre slikt. Tusen takk:) Vit likevel at det er DU som har gjort jobben her, det er du som innså at du ikke var snill mot kroppen din og valgte å endre:) Vært stolt av deg selv <3 Smiiil M

    4. Her er jeg godt igang med hverdagen igjen! Både jobb, trening og andre ting. Ble ingen økt på meg igår siden dagen gikk bort til jobb. Var planleggingsdag på jobb og var ikke hjemme før halv ni på kvelden, da var det egentlig godt å bare finne sofaen, boken “Bli best med mental trening” og en flakse med vann 🙂 Derfor blir økten fra igår tatt idag, og jeg gleder meg veldig til å dra på styrke trening! Skal bli godt å svette litt igjen 😀
      Du ser fantastisk flott ut Maren, du er en motivasjon for meg 🙂
      Ha en fin kveld 🙂

    5. Jeg føler ikke jeg har hatt pause fra hverdagen i det hele tatt. Har eksamen på tirsdag, så her har juleferien (desverre) bestått av mye lesing… Gleder meg derimot til to uker fri etter eksamen! Det skal bli deilig 🙂
      Du inspirerer meg virkelig, og jeg er imponert over at du klarer å gjøre så mye forskjellig på en gang! Ikke skjønner jeg hvordan du klarer å få til både studier, jobb, trening og sosialt liv..
      Ha en riktig god helg 🙂 <3

    6. Karine: Så søt du er 😀 Jeg klarer det ikke helt, det ender alltid opp med å gå utover noe. De ukene jeg trener mye, går det feks utover skolen, og de ukene jeg leser mye, går det utover det sosiale osv. Heldigvis så lar mye av det jeg gjør seg kombinere, feks kan jeg trene sammen med venninner, dermed blir det trening og sosialt. Jeg er også sosial på skolen sammen med medstudenter, og med kolleger på jobb. Så alt går, men jeg skal ikke legge skjul på at det kan bli litt mye til tider 🙂

    7. Min motivasjon for å gå på jobb, er at når dagen er over får jeg komme hjem og tilbringe resten av ettermiddagen med min nydelige sønn! Jeg får tid til å gjøre det jeg har mest lyst til, og ta meg en god økt og tenke over hva mer livet har og by på en bare plikter og krav. Da kjenner man hva livet er! Boken jeg ville hatt med meg på en deilig tur, ville blitt en matbok! Nye oppskrifter jeg kunne testet ut etter jeg kom hjem fra ferie!

    8. Du er så innmari inspirerende! Flink er du:) håper ikke studiestarten ble alt for hard, også må du glede deg til all den spennende praksisen som kommer! Jeg har akkurat startet å jobbe som sykepleier, og de tre årene på sykepleien går fort så du må huske å nyte at du er student;) masse lykke til! Heier på deg:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg