Borte bra, hjemme best

Nå sitter jeg på Gardermoen og venter på flyet hjem til Kristiansand. Jeg har hatt en magisk helg i Stockholm og forelsket meg helt i byen. Stockholm har virkelig alt. Byen er så vakker, så stor og så innholdsrik. Du finner absolutt alt av shopping, vakre turområder,  spennende resturanter, cafeer,og utesteder, nydelig arkitektur og flotte museer. Det som imponerer meg mest er hvor fin byen er, og hvor rent og pent det er. Ellers er jo matbutikkene en opplevelse i seg selv. Jeg inrømmer lett at noe av det gøyeste jeg vet med nye byer er store matbutikker *ler* Det er så spennende å se på utvalget, og teste ut nye spennende smaker. Jeg har spist så mye god mat denne helgen, og kos meg så enormt mye med alt det deilige Stockholm har å by på. Jeg har gått tur ute på vakre Djurgården, shoppet på NK, drottninggatan, og mange flere hyggelige gater, gått rundt i gamla stan og fått guidet tur rundt om i hele Stockholm sentrum. Sist men ikke minst har jeg spist enorme mengder Naturgodis. Kjære vene så godt det er.

Yogurtnøtter er det beste jeg kan få, og når jeg da får servert en drøss av ulike godsaker dekket med det søte yogurttrekket, nei da danser smaksløkene mine samba i munnen min. Aiaiai! Jeg har kjøpt med meg en diger pose hjem, som jeg i skrivende stund sitter å gommler på. Dette må det da være mulig å få til Norge? Ja vi har et lite utvalg, men nøttefabrikken kan overhode ikke sammenlignes med dette her. 

Nå skal jeg straks løpe til gaten og komme meg hjem til mitt deilige sørland. Det har vært så godt med en miniferie i Sverige, men nå skal det faktisk bli godt å komme hjem og tilbake til hverdagen. Borte bra, men hjemme best.

Ps: Vinnerene av konkurransen er Charlotte og Reidun. Dere har begge fått mail. Til dere som ikke vant, fotvil ikke – nye muligheter kommer før dere aner det!

 

Smiiiil Maren


15 kommentarer
    1. Bra du har kost deg masse og tatt deg fri et par dager, alltid godt til kropp og sjel! :)Youghurt nøtter er så godt, men kan også bli litt for mye av det i lengden, haha 🙂
      Ha en fin søndagskveld 🙂

    2. Go4it Kristin: Ja bildet er av de ulike nøttene jeg hadde. Det er cashew (favoritten) mandler, hasselnøtt, paranøtt, rosiner, lakris, tørkede jordbær, eplebiter med kanel, og masse flere – alle dekket i nydelig yogurttrekk! HEAVEN:D

    3. Go4it Kristin: også er det jo sikkert 50 ulike andre typer nøtter, tilberedt på ulike måter. (bbq, sourcream, rista, saltede, usaltede osv) + tørka frukt / bær og masse annet. Helt fantastisk!!

    4. Jeg kjøpte natur godis på en liten butikk i Tromsø da jeg var der ifjor sommer,ellers er det ingen steder å finne på Vestlandet :(:(

    5. Haha, godt å høre det er fler enn meg som synes det mest spennende i et nytt land er å gå i matbutikker. Jeg sørger alltid for at det blir tid til det. Til stor frustrasjon for kjæresten min, som kanskje gjerne skulle brukt tiden andre steder. Haha.
      Noe av det beste med Sverige er det store utvalget av naturgodis! Namnam! Ganske misunnelig 😉

    6. Her jeg bor har vi faktisk en egen liten nøttebutikk , mye godt der. Men ikke fult så mye som på bildene over 🙂
      Du er så inspirerende!

    7. Hei! 🙂
      Jeg er også klar for å komme i gang med trening, sunt kosthold osv. Det trengs etter ei slapp jul! Men mangler energi for tiden. Lurer på om du kan tipse om kosttilskudd? På forhånd takk 🙂

    8. Hei Maren! Så godt å høre at du koste deg i Sthlm! Fikk du bruk for noen av tipsene fra min venninne Linn, eller? 🙂
      Håper du har en super dag!

    9. har sett at 7 eleven har en sånn vegg med nøtter, tror også det er en annen type en nøttefabrikken:) så veldig ut som de svenske nøttehyllene

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg