Sunn hverdagsmiddag

Nå nærmer hverdagen seg, og etter flere uker med julemat tenkte jeg det kunne passe å tipse om en sunn og god hverdagsmiddag. Jeg elsker laks og lager det i ulike varianter flere ganger i uken. Her om dagen lagde jeg laks i den enkleste formen – stekt i stekepanne, med deilig tilbehør. Jeg stekte laksefileter, og krydret dem godt. Kokte poteter, og dampet grønnsaker. Jeg liker å strø litt havsalt over grønnsakene etter de er dampet – det gir en nydelig smak. Jeg lagde også en enkel dressing av naturell yogurt, salt, litt sukrin og pepper. Så enkelt og så godt til laksen. Jeg rev opp noen store salatblad og plasserte en spiseskje med dressingen på hvert blad. Både dekorativt og godt. Det blir ikke enklere enn dette!

Jeg håper denne hverdagsretten kan være til inspirasjon til å spise mer fisk, og starte 2014 på en sunn og bra måte. Jeg for min del skal nyte siste helgen med taco, sushi, litt godt i skålene og i glasset her i Stockholm før hverdagen slår til for fullt med både jobb og skole fra mandag av. Jeg liker hverdager, og gleder meg faktisk litt til å komme i gang igjen, men inntil mandagen er her så skal jeg kose meg fullt ut. Jeg ønsker dere en deilig helg, nyt og hygg dere! 

Vinneren av konkuransen er trukket, og vil bli publisert i løpet av morgendagen. Takk til alle som deltok

 

Smiiiiil Maren


9 kommentarer
    1. I dag blir det Taco her! Det blir mitt siste måltid i Norge på 5 mnd! Etter det skal det bli en sunn hverdag! Ha en fin dag Maren

    2. Det så virkelig godt ut. Går mye i fisk her i huset og, fra hjemmelaget fiskeboller, torsk, sei og selvfølgelig laks! Torsk og laks er vel favoritten :))
      Ha en fin helg videre i Stockholm !:)

    3. Hjemme hos oss hadde vi også brokkoli og laks til middag 🙂 Men vi hadde rotmos av søtpotet, pastinakk og sellerirot, og ikke poteter. Godt var det i hvertfall 🙂 Ha en fin kveld 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg