Back on track

Endelig fikk jeg min etterlegtede styrkeøkt på Solsiden. Det var så deilig å løfte på vekter igjen etter et langt opphold nå i julen. Dagens økt bestod av diverse ryggøvelser, og et par mage/stabilitetsøvelser med ball som avslutning. 

Dagens øvelser:

  • Markløft
  • Nedtrekk smalt grep
  • Nedtrekk bredt grep
  • Sittende roing
  • Pullups
  • Planken og benhev på ball

 

En deilig økt med mye overskudd og godt humør. Jeg koste meg gjennom treningen, og fokuserte mer på den gode følelsen av å være tilbake, enn hvor mye jeg løftet. La oss bare si det slik at det ble lant fra noen nye rekorder i dag, men det gjør overhode ingenting. 

Jeg liker hvordan dette nye året har startet, jeg har bestemt meg for å bli mer spontan i 2014 og nå gjorde jeg nettop en ekstremt spontan og morsom ting. Jeg booket en billett – til i morgen! Jeg skal ikke så langt, men gøy er det uansett. Jeg forteller dere mer i morgen. 

 

 

Smiiiiil Maren


6 kommentarer
    1. Hei 🙂 Jeg ser du tar markløft de dagene du trener rygg. Jeg tar de somregel på legday. Jeg vet at en trener flere kroppsdeler. Men kan du forklare hvorfor det er best å ta markløft når en trener rygg hvis du har noen tanker om det? Alltid kjekt med andres tips/meninger.

    2. Må bare si hvor en sykt stor inspirasjon du er for meg! Har lest bloggen din siden november 2012 eller noe. Det kan kanskje forklare mye viss jeg sier at det å lese bloggen din fikk meg etterhvert til å slutte med timesvis cardio og fikk meg til å begynne å spise:)
      I en periode slet jeg utrolig mye og fikk streng beskjed av foreldre og lege om å slutte å lese blogger og blad som blogget om trening og mat (pga fokuset). Dette gjorde jeg ikke, for det fikk meg til å føle meg bedre, men de trodde ikke på meg når jeg sa det. Så i smug leste jeg, og fulgte med. Alle gangene du har skrevet “spis opp maten deres jenter!” Har hjulpet så utrolig mye. Din blogg er en av grunnene til at jeg fikk sansen opp for styrketrening og fikk tilbake mye av matlysten. Nå har jeg gått opp 15kg, nått det ene målet mitt med å trene på 75 i knebøy og klare pullups uten hjelp osv. Jeg trener mer, spiser mer, er mer sosial. For å si det sann har jeg aldri hatt det så bra som jeg har det nå!
      Selv om jeg ikke kjenner deg, har du vert til stor hjelp. Tusen takk 🙂

    3. Har du noen gang tenkt på å stille i fitness?
      Du ser utrolig bra ut og er til stor inspirasjon! God helg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg