Never skip Leg Day

Jeg må som oftest snakke hardt til meg selv for å få fjennomført benøktene mine. Ikke fordi jeg ikke liker det, eller synes det er kjedelig, nei det er rett og slett fordi det er så uutholdelig tungt og smetefullt. *ler* Smaitdig så er det akkurat det jeg liker med disse øktene, at de krever alt jeg har av energi – og litt til! I går stod det altså ben på planen, og etter stor etterspørsel fra dere skal jeg nå begynne å poste øktene mine igjen. Gårsdagens benøkt så slik ut:

  • Dype knebøy – 60 kg
  • Strake markløft – 55 kg
  • Front bøy – 30 kg 
  • Liggende lårcurl – 25 kg
  • Gobblet squat med kettlebells – tempo – 16 kg

 

Jeg terper fremdeles litt teknikk på frontbøyen min, og kjører derfor ikke den så tung. Ellers var dette en god økt, med solid kontakt. Jeg kjørte ett oppvarming sett med lette vekter, før jeg startet på hovedsettene. 6-8 repetisjoner, 2-3 sett. Bena mine skalv som aspeløv på vei ned igjen i garderoben – akkurat slik jeg liker det.

Tights og topp fra Casall

I dag blir det kun en kjapp økt på skuldre, og ellers bare avslappning hjemme før jobb igjen i ettermiddag. Jeg skal jobbe hver eneste dag frem til jul, julaften og dagene i romjulen – så det gjelder å hvile mellom slagene. Det merkes på kroppen at jeg gikk direkte fra en heftig ekamenperiode med lite søvn, rett inn i julejobbingen. Så i dag ignorerete jeg min indre klokke som ville ha meg opp kl 06, og lå i sengen helt til halv ti. Det gjorde godt for både kropp og hode. Jeg er vant til at ting går i ett, og dagene er hektiske, så når jeg skal slappe av og roe ned er det ikke like enkelt.

Håper alt står bra til med dere, hvordan ligger dere ann med julegavene og generelt julestemningen? 

Her i Kristisansand fortsetter regnet å øse ned, og med temperaturer opp mot 10 plussgrader er det sannelig ikke mye som minner om jul. “Heldigvis” blir det tidlig mørkt ute, og da koser vi oss inne med masse levende lys, julemusikk, julepynt  og pepperkakebaking  vekker det en liten julestemning i meg. 

 

Smiiiiiil Maren

7 kommentarer
    1. jeg er glad for at du legger ut antall kilo du tar også:) det gjør det enklere å lage min egen plan. Tar kanskje litt lettere enn deg, men da kan jeg i hvert fall sammenlikne litt:) håper du fortsetter å legge det ut slik! 😀

    2. Hei! Jeg lurer på noe ang. kaffemaskinen du har? Er det Cappucino- maskin? Tror du har sagt det før, men husker ikke hvor jeg leste det. Hvilket merke er det? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg