Maren-dag

Endelig er det over! Endelig er siste eksamen levert, og jeg kan puste lettet ut. Jeg får jo ikke resultatene før om noen uker, men magefølelsen er god, og jeg kan endelig senke skuldrene. Det første jeg gjorde etter eksamen i dag var å dra ut til verdens beste frisør, Kristin Louise. Jeg har fortalt dere om henne før, men nå har hun byttet salong og holder til på A-salong på sørlandsenteret. Det er så deilig å komme til kristin, hun kjenner meg og hun vet hva jeg vil ha. Jeg dumpet ned i stolen, med fett og slitt hår, digre poser under øynene og grå farge i ansiktet – vær så snill å fiks meg sa jeg. *ler* Gjett om Kristin fikset! Hun tok etterveksten , og gjorde håret mitt glansfullt igjen, klippet bort de slitte tuppene og lot meg drømme meg bort mens hun lot håret min gjennomgå flere deilige kurer. Det beste med kristin utenom at hun at hun er den dyktigste frisøren jeg kjenner, er hendene hennes – fy søren den dama kan massere. 

A-salong har jeg aldri vært på før, og etter dagens besøk skjønner jeg virkelig ikke hvorfor. Et hyggeligere sted skal man lete lenge etter. Du vet når du kommer inn i en salong, og får den gode følelsen? Den følelsen fikk jeg på A-salong i dag. Smilende, søte frisører, som svinset effektivt rundt men likevel holdt en hyggelig og fin tone med både kolleger og kunder. Utvalget av ulike shampo, balsam, kur, olje, og diverse andre produkter er helt enormt på A-salong. Jeg har bestillt shampo på nettet som er på vei hjem til meg, men jeg klarte likevell ikke å dy meg, jeg måtte la meg friste av litt godsaker fra den imponerende samlingen. Disse lukter helt magisk, og jeg gleder meg allerede til å dusje i morgen tidlig. *ler*

Etter frisøren dro jeg rett på trening, og det var helt magisk. Ja jeg er sliten etter flere uker med lange lesedager, søvnløse netter og et enormt skolefokus, men det var likevell krefter igjen til å gjennomføre en liten styrkeøkt. Denne økten gav meg den etterlengtede go´følelsen, som trening vanligvis alltid gir meg. Jeg har savnet den følelsen under denne stressende perioden, og jeg var redd den var borte. I dag fikk jeg smake på den deilige berusende følelsen av en god treningøkt , hvor kroppen responderer og muskulaturen skjelver i respons på belastningen. Det finnes ikke noe bedre!

Denne dagen har vært en skikkelig Maren-dag, for etter treningsløkten dro jeg direkte til Hanne på NIMUE for en liten vippefiks, og voksing/forming av bryn, og selvfølgelig for en liten jenteprat. Jeg koser meg så hos Hanne og Anita på Nimue, og jeg er så glad for at jeg har blitt kjent med disse. Jeg er egentlig ikke en jålejente, og de som kjenner meg vet at jeg som regel alltid loffer rundt i treningsklær. Men jeg liker at øyenbryn, hud, vipper og hår ser fresht ut, og jeg har valgt å prioritere å få dette fikset jevnlig. Hanne, Anita og frisør-kristin er mitt lille dreamteam og jeg er så takknemlig for at jeg har funnet tre superproffe, dyktige og ikke minst skjønne jenter. Jeg vet ikke om det er vanlig å ha et så godt forhold til frisøren og huspleieren sin, men jeg er hvertfall utrolig takknemlig og glad for mine super-jenter!

Nå skal kofferten pakkes, for i morgen tidlig flyr jeg inn til Oslo for en helg med MASSE kos. Denne helgen har jeg ventet lenge på, og gledet meg til. Jeg har booket meg inn på et deilig hotell, og oppgradert rommet mitt som en liten eksamensgave til meg selv. Denne helgen skal jeg nyte sammen med gode venner, masse sosialhygge, juleshopping, hotellfrokost, spa, enda mer shopping og et besøk hos fantastiske CASALL. Kamera og blogg er selvfølgelig med på tur! 

Smiiiiil Maren

14 kommentarer
    1. Gratulerer med å ha gjennomført siste eksamen! Nå er du 1/6 sykepleier!! 🙂 Sykepleien er absolutt kjipest i starten og blir morsommere etterhvert, så bare å glede seg til fortsettelsen! 🙂 Det er vel ikke så lenge til du skal ha første praksisperiode heller nå?
      Kos deg masse i Oslo i helgen, det har du fortjent!

    2. Så hærlig da, å ordentlig skjemmes seg litt bort, det trengte du nok 🙂 jeg er også glad for at du er ferdig med eksamen, hihi 😉 kan du begynne å blogge treningsøktene dine med ant kilo? Synes det er så motiverende, for du har en smashing kropp 🙂 ha en super fin dag!:)

    3. har du mulighet til å gjøre designet litt mindre? tenker på skriften som popper opp, for så vondt i øynene når du har så stor skrift! ellers er det en fint design 🙂

    4. helle: jeg vet ikke om jeg helt forstår hva du mener med skriften som popper opp? Kan selvfølgelig endre hvis noe ikke er greit, men må bare forstå hva du mener:)

    5. Mente at du har stor skrift størrelse på innleggene dine:-) slik at det nesten blir slitsomt å lese, siden man må bla nedover for å få ned seg alt! Hehe

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg