Søndag

Jeg har enda ikke vært utenfor døren i dag, og det føles helt okei. Kroppen spiller virkelig ikke på lag i dag, og de har resultert i både feber og kraftig hodeverk. Dette har jeg jo overhode ikke tid til nå midt i eksamenskjøret. Jeg stod opp tidlig for å lese, men forstod kjapt at det var uaktuelt med slik dundrende hodeverk. Jeg la meg nedpå litt for det som skulle være en 20 minutters powernap, og våknet nesten 3 timer senere – akkurat tidsnok til å rekke familielunsjen. Mamma, pappa, storebror, min vakre høygravide svigerinne og meg koste oss med tidenes søndagslunsj. Jeg kan ikke tenke meg noe bedre enn slike måltider, og i dag var det flere av mine favoritte som fant veien til lunsjbordet:

  • Helstekt roastbeef
  • Aspikk
  • Nystekte rundstykker
  • Eggerøre
  • Røket laks
  • Stekt sopp og løk
  • Hjemmelaget potetsalat
  • Tomate og agurk

 

Nå har min skjønne familie dratt, og jeg har vendt tilbake til bøkene for å gjøre et nytt forsøk på litt pensumlesing. Feberen holdes i sjakk med paracet, og energinivået lures opp av smågodt og kaffe. Jeg har stor tro på at koffein i kombinasjon med sukker vil gi akkurat nok energi til et par timer med eksamenslesing. Friske roser har jeg også handlet inn, jeg har nemlig stor tro på at alt blir bedre hvis man har det delikat og fint rundt seg. Så her sitter jeg da, med bøker strødd utover hele bordet, friske roser og smågodtskåla. Klokken nærmer seg 18 og det ser stygt ut som denne frøkna ikke kommer seg utenfor husdøren i det hele tatt i dag. Trening er uaktuelt med feber og skranten form, så da får jeg ta til takke med en sofasøndag. Når jeg tenker meg om er det i grunnen bare deilig! 

Hva er deres søndagsplaner ? 

 

Smiiiiil Maren


17 kommentarer
    1. Åå så kjipt med feber .. men sånn blir det (dessverre) ofte når man er stressa over tid mtp skule:/ Håper en rolig søndag er det som skal til for å bli bedre:)
      Her har det vore snøfnugg i lufta heile dagen så det vart en rolig gåtur i fin vestlandsnatur med julemusikk på ørene. Så utrulig deilig!:) Ha en fin kveld videre, fine deg!

    2. Så dumt med sykdom i eksamenstiden! 🙁 Sitter selv med bøkene oppe, men jeg fikk nå unnagjort en knall økt tidligere idag. Kjenner verket er på vei. Grugleder meg til imorgen! hehe God bedring og lykke til med lesing 🙂

    3. Off, håper det er noe som gir seg fort hos deg! Ser ut som en perfekt søndag (bortsett fra sjanglende form) 🙂 Jeg derimot har vært sjuk ned feber, vondt i huet og forkjølelse hele uka så i dag kjennes endelig formen grei nok te å få trent litt! Endelig! Kribler etter å trene nå kjenner jeg! Og i mårra starter Hjemmeeksamen så da er det fullt kjør fram mot juleferie! Gleder meg såååå te juleferie nå- klarer egentlig ikke konsentrere meg skikkelig med lesinga for jeg tenker bare på jul og ferie 🙂 huff.. Hehe.. God bedring, Maren!

    4. Her går det også i eksamenslesing i dag, men fikk dyttet inn en liten tur i solen. Energiboost! Synes det er gøy å lese bloggen din. Jeg går samme vei som deg, bare i motsatt rekkefølge. Er ferdig utdannet sykepleier, studerer nå til kostholdsveileder også blir det treningsveileder og PT på nyåret. Gleder meg sånn til å kunne jobbe med det jeg brenner for!
      Lykke til med lesingen, anatomi er ikke det letteste stoffet, men du får trøste deg med at sykepleien blir lettere, og mer spennende, utover i studiet (det følte ihvertfall jeg). Masse god bedring!! 🙂

    5. Godt å høre at det er flere som ikke har vært utenfor døren idag! Dagen har gått til eksamensforberedelser i mikroøkonomi, og jeg går enda i nattkjolen 😀 Haha! For min del hjalp det på med en god havregrøtsfrokost, tente lys og pinnekjøtt på kjelen mens jeg regnet *Mmmh*! Nå er jeg ferdig med dagens gjøremål og spiser speltlomper med freia philadelphiaost *glis* 😉 Gleder meg allerede til trening imorgen!

    6. Uff da, hørtes ikke noe gøy ut å være i dårlig form nå, det ser ihvertfall ut som en fantastisk god lunsj. God bedring, og håper du er bra igjen til i morgen! Jeg har også hatt en rolig søndag med utpakking av flytteesker og rydding i kjæresten min sin nye leilighet 🙂

    7. Uff, ikke kjekt med syke midt i eksamenstiden. Men kjekt med familie som varter deg litt opp da 🙂 Er selv sykepleier og husker første semester med flere eksamener, og kanskje en av de verste (anatomien). Trøsten er at det er så deilig når endelig juleferien kommer 🙂
      Kan jeg spørre hvor treet med stjernene er kjøpt? Eller er det hjemmelaget kanskje?

    8. Åå, det så ut som en koselig lunsj! Og så fine blomster 🙂 Tror det hjelper å ha det fint rundt seg!
      Det er så koselig å titte innom bloggen din – du inspirerer, oppmuntrer og er ærlig! 🙂

    9. Hallo skjønnis 🙂
      Ville bare si at jeg håper du har en fin dag på en litt annerledes måte 😉
      Snart er du ferdig med eksamener og du er SÅÅ flink!
      ilu<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg