Sunn og frisk frokost

God morgen hjerter

Jeg titter innom dere for å ønske dere en nydelig onsdag, og for å komme med et litr frokosttips. Denne lille lekkre saken spiser jeg gjerne som frokost, eller som et mellommåltid i løpet av dagen. Yogurt, bær og musli er ingen ny oppfinnelse, men det å dandere det på en deilkat og innbydende måte i et høyt glass synes jeg er en spennende ide. Det er mange som sliter med å få i seg frokost, og kanskje det kan hjelpe hvis maten ser litt ekstra delikat ut ? 

Denne kan også fungere supert som et sunt alternativ til dessert. Bruk en vanilje yogurt i bunn, honningsøtet musli, vanilje kesam, og friske bær toppet med sukrin for eksempel. Det vil bli en sunn, frisk og delikat dessert.

Smakene kan varieres i det uendelige. Bytt gjerne ut musli med havregryn eller den typen frokostblanding du ønsker, tilsett også gjerne nøtter. Jeg har testet både med blåbær, jordbær  og annen type frukt som topping. Ulike typer smaksyogurter kan også brukes. Gresk yogurt er supert å ha i et slikt frokost-glass, det er også smart fordi gresk yogurt har et høyt innhold av proteiner. Prøv deg frem med ulike smaker og finn din favoritt. Min favoritt er nok den på bildet, eller en variant med vaniljeyogurt, musli med usaltede cashewnøtter, gresk yogurt , toppet med friske jordbær og permision frukt. Gjerne med et lite dryss av kanel.

 

Smiiiil Maren

8 kommentarer

Siste innlegg