Styrkeøkt og matfest

I dag har jeg vært langt utenfor min egen komfortsone, jeg har nemlig hatt muntlig fremlegg med etterfølgende utspørring fra forelesere og opponentgruppe. Kjære vene som jeg gruet meg, og fy søren så mye jeg har lest. Puh!! Det har vært noen tøffe lange dager, med lite søvn og mye lesing. Det er godt å ha en unnagjort, men desverre er det tre eksamner før jeg kan senke skuldrene. Jeg velger å fokusere på den ene som ble unnagjort i dag, det gikk nemlig veldig bra. Så er det bare å bøye nakken, og stå på videre!

Jeg feiret det gode resultatet i dag med en styrkeøkt. Ja for meg føltes det faktisk som en feiring. Jeg elsker å trene, og nå i eksamensperioden får jeg overhode ikke trent så bra som jeg ønsker. Lesing blir prioritert og det går desverre utover styrkeøktene mine. I dag føltes det derfor som det eneste riktige å feire med en solid styrkeøkt på ben og rygg. Jeg startet økten med et drøyt kvarter på foamrolleren. Det gjør virkelig undeverker for bena, og jeg kjører enkelt Ass to gras i knebøyen etter en runde med foamroller.

I dag ble det følgende øvelser:

  • Dype knebøy
  • Strakmark
  • Nedtrekk
  • Pullups
  • Sittende roing

 

Etter trening var det avgårde til Høyer for noen timer jobbing. Nå er stumpen endelig plassert i soffaen etter over tolvt timer på farten. Middgen som akkurat ble fortært skulle jeg virkelig ønske jeg tok bilde av. Den bestod av:

  • 4 store fiskekaker – Jacobs utvalgte
  • 200g krydderlaks, 
  • Et helt brokkolihode
  • 2 gulerøtter, 
  • Et halvt salathode, 
  • Mais, agurk, tomat, 
  • Stekt sopp & løk 
  • 3 kokte egg. 

 

Jeg måtte ha to tallerkner for å få plass til alt. Nå er jeg så mett at jeg vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg selv *ler*. Jeg varmet fiskekakene, laksen var ferdig fra ferskvaredisken, grønnsakene ble dampet, eggene kokt, soppen og løken ble stekt, salat og agurk ble kuttet opp før jeg toppet det hele med mais. Walden Warms honey dijon dressing som tilbehør. Steike for en fest for ganen!

 

Smiiiiil Maren

 

19 kommentarer

Siste innlegg