HEIA DEG!!

Jeg har noe jeg gjerne vil få dele med dere, og det gjelder et tema som jeg virkelig brenner for, nemlig folkehelsa. Jeg utdannet meg til personlig trener, på det motivasjonsgrunnlaget at jeg ønsket å gjøre noe med folkehelsa, og endre retningen på utviklingen av norsk folkehelse. Det er direkte trist å se at vi blir mer og mer stillestittende, øker i vekt, får flere livsstilssyksommer og er i generelt dårligere form. Det som er så trist er at det er faktisk ikke så vanskelig å gjøre noe med det! Problemet er at det finnes alt for mange tips, triks og råd der ute at mange blir forvirret og vet ikke hva de skal tro på. Jeg vil i dag slå et slag for hverdagsaktiviteten! Det er faktisk så banalt og så enkelt – økt aktivitet i hverdagen, kan gi deg et helt nytt liv!!

Aktivitetsaliansen er et sammarbeid mellom Den Norske Turiskforeningen, Skiforeningen, Virke trening, Syklistenes landsforening, Sportsbransjen, Grete Roede og Gjnsidigestiftelsen. Sammen jobber de for å inspirere folk til å bevege seg mer, og til å hjelpe politikerene til å fjerne hindinger for fysisk aktivitet i hverdagen. 

Jeg synes dette er helt fantastisk, og jeg er så stolt over å få lov å dele dette budskapet med mine lesere. Jeg vil i tiden fremover dele små inspirerende videoer om hverdagsaktivitet, hvor hver video tar for seg en promblemstiling og hvordan den kan løses. Første videoen heter: Hvordan bytter du bilen med bena:

 Til slutt må jeg dele noen små fun facts med dere. 

  • Visste du at det er mer enn 1 million flere biler i Norge i dag enn i 1980? 
  • Middagstallerkenen har vokst fra en diameter på 14,5 til 20 cm?
  • I dag sitter 15 åringer mer enn 9,5 timer foran skjermer hver dag, dette er mer enn en dobbling sammenlignet med 6 år siden.
  • 1 av 4 bilturer er på kun 1-3 km

 

Er det rart vi blir i dårligere form?

Det er viktig for meg å presisere at dette er ikke reklame, dette er ikke et innlegg jeg får betalt for! Dette er mitt sterke engasjement for folkehelsa, og et genuint ønske om å få lov å være med å hjelpe. Jeg ønsker at dette budskapet skal spres til alt og alle, så del mer enn gjerne på din egen facebook, twitter, blogg o.l. Vær med å slå et slag for hverdagsaktiviteten!

Les mer om HEIA DEG og aktivitetsalliansen på den inspirerende Facebooksiden eller på aktivitetsalliansen.no. 

 

Smiiiil Maren

 

14 kommentarer

Siste innlegg