En lang dag på farten

God morgen sunshines

Denne frøkna har allerede vært våken og på farten i mange timer. Allerede klokken 05.15 ringte vekkerklokken og gav klar beskjed om at hvis denne latterlig hektiske mandagen skulle la seg gjennomføre så var det bare å komme seg opp. 30 min senere satt jeg i bilen med proteinkaffe i den ene hånden, og en boks med frukt, skyr, nøtter og cottagechesse i fanget. På merkelig vis klarte jeg å få i meg både maten, kaffen og kjøre over til Spicheren treningssenter. Multitasking på høyt nivå. På spicheren gjennomførte jeg 30 minutter cardio, etterfulgt av 20 minutters tøyning. Den gamle meg ville brukt 50 min på cardio og null tøying, men jeg har endelig innsett at så og si alle mine vondter og skader i føtter, knær og hofter skyldes stram muskulatur, så nå er det ingen kjære mor lenger – denne kroppen MÅ tøyes. 

Nå sitter jeg godt plasser på bibliotektet, og har akkurat snikspist en deilig lunsj. Er det egentlig lov å spise på et bibliotek? Ikke vet jeg, men mat må jeg ha, så løsningen ble snikspising bak pcskjermen. *ler* Her blir jeg sittende et par timer før jeg skal ned til Høyer for noen timer jobb, før jeg avslutter kvelden med venninnekos, skravling og sushi. I dag er jeg altså ute av huset fra 06 til 23, men det er da ikke noe problem så lenge man har en snerten liten bil som kan ta meg fra A til B, en bag full av matpakker og godt humør. I dag har jeg blandt annet med meg to bokser cottage cheese, tre skyr, 3 epler, to bokser blåbær, en pose nøtter, en pakke speltlomper, to skinke pakker og en pakke med ruccola. Dette er utenom frokosten som ble spist før trening og sushien som skal spises i kveld. Skal man være på farten en hel dag så trenger kroppen påfyll, spesielt hvis dagen inneholder både trening og pensumlesing. Det krever enormt mye å konsentrere seg i flere timer med sklearbeid skal jeg si dere. Hvis jeg skulle hatt lavblodsukker i tilegg, da kan jeg love dere at konsentrasjonen hadde forsvunnet totalt.

Jeg får endel spørsmål om CC, skyr osv holder seg når jeg har det med meg, og for min del har dette overhode ikke være noe problem, men nå er ikke jeg så kresen på mat heller. Jeg lar det som regel ligge i bilen, og med den temperaturen vi har ute nå så holder maten seg helt fint. Frukt er alltid smart å ha med seg på farten, og et tips kan være å kutte det opp og lage en fruktsalat i en boks. Det er enklere å spise noe som er ferdig kuttet opp. Strø gjerne litt kanel og sukrin over, så blir det rene desserten.

Jeg håper dere har en super start på denne mandagen, og hvis ikke så husk at da kan det kun bli bedre! Jeg har blitt enormt flink til å lete etter små positive ting i hverdagen, for jeg skal love dere at for en student midt i eksamensperioden føles ikke livet så veldig positivt – så da gjelder det å være litt kreativ. Dagens positive tanke: Sushidate med verdens beste jente etter jobb. 

Hva er din positive hverdags ting i dag?

 

 

Smiiiiil Maren


14 kommentarer
    1. Hei! Jeg lurte på om du kunne ha laget et innlegg om uttøyningsøvelser for hele kroppen? 🙂
      Du er virkelig en stor inspirasjon!<3

    2. Kjersti: helt ærlig så er jeg ikke så fryktelig god på det, men jeg er i gang med å tøye mye mer selv og leser meg samtidig opp på det. Så på sikt kan jeg helt klart gjøre det 🙂 Takk for innspill <3

    3. Ha en fin dag!
      Skal å se på en leilighet etter skole og trening i dag! Positivt for min del, som vil ut av den trange hybelen jeg bor på! Og så er kjæresten og jeg ferdig på skole/jobb samtidig hele denne uke, så får mye mer tid sammen 🙂 hverdagsgleder <3

    4. Du er flink til å tenke positivt:-) Kunne du ha skrevet noen tips om hvordan man kan få en bedre og mer positiv innstilling til ting, mennesker og utfordringer man møter på i hverdagen? I morgen tidlig skal jeg ha en joggeøkt-gleder meg allerede! 😀

    5. Susanne: jeg vet ikke om jeg er så fryktelig flink altså, jeg prøver men jeg skal love deg at ting er rimelig kjipt her også til tider. Sånn tror jeg nok de fleste av oss har det. Livet går opp og ned, og det eneste vi kan gjøre er å prøve å gjøre det beste ut av hver situasjon 🙂

    6. kan du ikke lage et innlegg om rumpeøvelsr ila en uke. hvor mange dager med bentrening, hvilke øvelser, og sett. Du har jo virkelig skjønt nøkkelen til bra booty 😀

    7. Som bibliotekar så må jeg bare si at det er lov og spise på biblioteket. 🙂
      Min positive ting i går var jeg fikk skryt på opplesning på et arrangement vi hadde på biblioteket jeg jobber på. Og at kringla jeg bakte til det var bedre enn jeg trodde.

    8. Heisann 🙂 Syns bloggen din er kjempeinspirerende, og jeg titter innom daglig, ofte bare for å få litt glede spredd 🙂 Du er alltid så positiv og virker som du har det veldig bra med deg selv.
      Men jeg lurer på, spiste du alt det du skrev opp her iløpet av dagen? Det er jo nesten 2000 kcal, og det utenom frokost og sushi? Har du høy forbrenning naturlig, at du ikke legger på deg, men trener fordi det gir deg energi og du liker det?
      Ser også middagen din på det nyeste innlegget ditt, utrolig mye! for meg tilsvarer det 3-4 middager :p
      Jeg trener 6-8 ganger i uka, varierer mellom mølle, ellipse, sykling og litt styrke. alltid moderat til høyt tempo på trening. Og jeg spiser bare 1200-1800 kalorier dagen. Alt ettersom hvor hardt jeg har trent.

    9. Julie: jeg teller ikke kalorier, så jeg aner ikke om det er 2000 der. Jeg spiser masse mat og trives med det:) Jeg går verken opp eller ned i vekt, så da er jeg nok helt i balanse 🙂 Iom at jeg har spist mye i lang tid så er forbrenningen min høy og kroppen tåler fint en slik middag/kvelds! Vi er alle ulike og gjør ting på vår måte. For meg så føles det ikke rett å tenke så mye over antall kalorier og unne meg selv mer kun hvis jeg har trent hardt. Men dom sagt, vi er individuelle individer og gjør ting på ulik måte:) ingenting er bedre enn noe annet, deg er bare ulikt! Smil M

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg