Endorfiner og pannekakekos

I dag hadde jeg bestemt meg for å starte dagen med en god kondisjonsøkt, og slik ble det! Ord kan ikke beskrive hvor deilig det var å få pulsen ordentlig opp og svettet skikkelig ut igjen. Jeg hadde enormt mye overskudd og energi lagret i kroppen etter to dager med rumpa plantet på en stol på lesesalen og det var så befriende å endelig få det ut. Jeg er ikke skapt for å sitte stille å lese i flere timer, kroppen min blir fysisk dårlig når den ikke får være i aktivitet. Dagens økt med 45 minutter på tredemøllen. 25 minutter rask gange, 10 intervalldrag av 30 sek spurt, med 30 sek pause mellom og nedrapping med 10 minutter rolig gange. Svetten silte, og den deilige endorfinrusen meldte seg like etter økten var ferdig. Den økten der må være selve definisjonen på treningsglede. Jeg løp overhode ikke fort, faktisk langt under det jeg pleier, men følelsen dere, den gode følelsen av å ha en kropp som fungerer og som elsker å bevege det – det er ubeskrivelig! 

Nå sitter jeg her med et pannekaketårn foran meg, og pensumbøkene skulende fra andre siden av bordet. Snart skal jeg ta fatt på dem, jeg skal bare nyte disse pannekakene først. Pannekaker må være det desidert beste jeg vet til frokost og spesiellt denne varianten her. Røren er enkel, men utrolig god.


Oppskfiten er:

  • 1/2 godt moden banan
  • 2 hele egg og to eggehvitter
  • 20g vanilje proteinpulver
  • 1 ss sukrin gold
  • 20g kokosmel
  • 6 dråper stevia (jeg brukte kokos og vanilje smak)
  • 1 ts bakepulver

 

Bland alle ingrediensene sammen og spe på med litt vann slik at du får en jevn fin røre. Stek pannekakene i stekepannen og avkjøl dem på rist. Pannekakene er nydelige i seg selv, men for å få det optimale pannekakemåltidet gjelder det å finne den ultimate toppingen. Jeg har uten tvil funnet min favoritt, og det er søt osteglasur. Du lager den ved å blande sammen:

  • Philadelphia light
  • Sukrinmelis
  • Sukrin gold

 

Smør den deilige glasuren utover pannekakene og nyt! Andre topping-favoritter til pannekakene er brunost, oppkuttet frukt og bær sammen med vanilje kesam, sukkerfri krem og walden farms pannekake sirup. Walden farms sjokolade, og karamellsaus anbefales også på det varmeste. Mmmmm. Nå gjenstår det bare å ønske dere en fantastisk helg og lykke til med pannekakebakingen. Del gjenrne din favoritt pannekake med meg i kommentarfeltet. 

 

Smiiiiil Maren

 

7 kommentarer
    1. Deilig 🙂 disse må jeg prøve!
      Min favoritt er;
      2 egg
      0,5 bx cottage cheese
      litt fiberhusk (0,5-1 skje)
      litt kokosmel (0,5-1 skje)
      glutenfri havergryn (2-3 skjeer)
      (om man ønsker søtere variant, kan man tilsette kardemomme,kanel og sukrin i røra)
      NAM NAM
      Topping; vaniljekesam og kanel <3
      God helg 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg