Treningsfri og fokus på restitusjon

Det er merkelig hvordan man kan gå fra topp til bunn på kun et døgn. I går var jeg i storform og perset i tre øvelser på gymmet, i dag er jeg sliten, svak og utrolig trøtt. Det er tydelig at gårsdagens treningsøkt virkelig tok på, og kroppen sier klart og tydelig i fra at i dag ønsker den kun to ting – MAT og HVILE. 

Jeg hadde tidlig forelesning i dag, og etter en natt med urolig og fryktelig lite søvn var det en mildt sagt trøtt frøken som dukket opp til forelesning med en kaffekopp i hver hånd. Jeg kom meg gjennom dagens forelesninger og dro direkte hjem, for utenom en liten tur på butikken så har jeg ligget rett ut på sofaen siden. Jeg har allerede fått i meg 5 måltider i dag, hvor alle har inneholdt en betydelig mengde grove karbohydrater og proteiner. Blandt dagens måltider var det:

  • Havregrøt med banan i biter, proteinpulver og kakaopulver
  • Speltlomper med ost, skinke, kyllingbiter, oregano og sukkerfri ketchup (inn i micro til osten smelter) 
  • Fruktsalat med vaniljekesam, rosiner, og nøtter
  • Risegrynsgrøt med smør, sukrin og kanel
  • Knekkebrød med brunost og et stort glass melk

 

Nå skal jeg straks ut en liten tur, før det blir en deilig kveldsmat. Målet i dag er å fylle opp kroppen, og gjøre den klar for nye heftige utfordringer på treningsfronten. Det er godt å kjenne kroppen respondere så enormt på styrkeøktene, så selv om jeg verker i alle musklene jeg har så smiler jeg litt likevel – det betyr jo at ting funker! Leggene mine er fulle av blåmerker langs hele skinnleggen etter gårsdagens markløft, noe som indikerer at teknikken var på plass og stangen gikk tett mot kroppen. Humøret mitt er litt merkelig i dag, og jeg føler meg rett og slett litt nedfor uten at jeg har noen spesiell grunn til det. Jeg satser på at en dag totalt hvile og godt påfyll gjør at humøret kommer snikende tilbake, og kroppen føles tipp topp igjen i morgen!

Ha en nydelig kveld, håper alt er fint med dere <3

 

Smiiiiiil Maren


12 kommentarer
    1. Det var et godt innlegg- liker at du er “deg selv” på godt og vondt:)! Kjenner meg litt igjen i innlegget ditt i dag. Forresten egentlig prikk lik haha:) Satser på at hvile og sunn, god mat gjør det bedre i morgen:) Ha en flotters kveld. Og fortsett med “bloggisen” du inspirerer mer enn du aner:)!!!

    2. Hanne Miranda: Så koselig å høe, tusen takk! Det betyr mer enn du aner med slike tilbakemeldinger, det gir masse motivasjon for meg til å fortsette å blogge. Så tusen takk for fine ord <3 Slapp av og ta vare på kroppen din, fyll opp med NOK og rett mat, så er du tilbake i super form in no time 😉

    3. Tusen takk for et supert innlegg 🙂 Føler meg helt lik deg idag! Har hatt en lengre periode (egentlig hele høsten) med utrolig bra treningsøkter og mye bra mat! Men i dag kom virkelig nedturen… Våknet med tykk hals og følte meg litt pjusk. Dro på trening da jeg etter hvert følte meg bedre, og på tross av at jeg følte god kontakt og ble sliten i muskulaturen stemte ikke noe, og jeg fikk ikke pulsen skikkelig opp. Merkelig hvordan en dårlig treningsøkt kan sette en demper på hele dagen og omvendt! Har etter dette vært litt smådeppa uten grunn. Skikkelig “blå-tirsdag” for min del 😉
      Satser på at en enorm porsjon middag senere og en god natts søvn gjør meg fit for fight til morgendagens intervaller 🙂 Ha en strålende kveld videre! Du inspirerer 🙂

    4. Jeg blir så glad av bloggen din, fin er du! Jeg hadde en god økt i dag. Tungt å reise på trening rett etter jobb, men med innlegget ditt i bakhodet kom jeg meg på senteret! Du motiverer ved å være deg selv! Stå på videre:D Stort smil fra meg! 🙂

    5. Jeg ville bare si at jeg så deg på senteret i dag, du ser virkelig ut til å være i kjempeform! 🙂

    6. Får ikke sagt det nok, Maren. Du er virkelig en stor inspirasjon, ikke bare for meg men for mange mennesker der ute! Jeg har mange av dine daglige ordtak i hodet under en styrkeøkt, og jeg skal ikke legge skjul på at du er mye av grunnen til at jeg klarer å pushe meg litt lengre for hver gang 🙂
      Så ta deg en velfortjent fridag i dag med masse god mat og hvile, du er nok tilbake sterkere i morgen<3

    7. Hørtes ut som en utrolig deilig tirsdag, og imponerende at du får i deg så mye mat! Skjønner hva du mener med at når man spiser sunt kan man spise så utrolig mye mer. Jeg pakket selv matboksen full av grønnsaker og laks til i morgen, inspirert av deg 🙂 Håper hviledagen blir bra og at du får en super økt i morgen 😀

    8. Herlig innlegg frøken! Hatt det på samme måte i dag, og veldig godt å høre at andre har det på samme måte!:-) Takk for at du deler Maren!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg