Tidenes styrkeøkt og nye rekorder

I dag er en liten merkedag for meg, jeg satt meg et mål for flere uker siden at jeg ville bli sterkere og spesielt i bena. Jeg har nedprioritert de bena så lenge, og nå var det virkelig på tide å ta grep. Jeg har fått god hjelp på veien og har jobbet knall hardt. Min nydelige venn Johan var i Kristiansand i dag, og sendte meg en sms om jeg ville bli med å trene med han. Jeg hadde hatt cardio på morgenen, og skulle dermed egentlig ha treningsfri. Det er så sjeldent jeg får sjansen til å trene med min gode venn og tidligere treningspartner, så jeg kastet meg med. Det angrer jeg overhode på nå. For på tross av en cardioøkt i dag morges, og en hekftig helg i københavn tok jeg i dag et stort steg mot målet mitt og perset med 70kg i knebøy!!!!! Mitt mål er 75kg til jul, og nå perset jeg med 70kg allerede 4 november. Nei dette er bare utrolig gøy, og ikke minst motiverende. 


Ikke nok med det, jeg satt i samme slengen flere personlige rekorder, blandt annet 45 kg i benkpress 6 reps x 5 sett, og 5×5 pullups uten hjelp av strikk eller spotting fra treningspartner. Det er ENORMT motiverende med slike reusltater på trening og jeg sitter med et digert smil om munnen. Det handler bare om å jobbe hardt, holde fokus og ikke gi opp uansett hvor tregt det går. 

Nå har jeg kost meg med en stor porsjon Taco og en hel pakke speltlomper. Snart er det tid for dessert bestående av sharon, epler, pære, druer, dadler og vanilje kesam. Kroppen er helt tom, og trenger solid påfyll etter dagens prestasjoner. Det er nemlig her hemmeligheten ligger – i restitusjonsfasen! Du kan trene så bra du bare vil, men får du ikke i deg nok og rett mat, væske og nok hvile/søvn, vil resultatene utebli. Vær smart, ta vare på kroppen din og gi den det den trenger for å prestere.

 

Stort smil fra en fornøyd og sliten frøken 


22 kommentarer
    1. Gratulerer!! Du er utrolig flink 🙂
      Veldig smart å sette seg slike mål, da blir treningen såå mye gøyere! målet mitt er 15 dips og 10 pull ups før 2014. Håper jeg kommer i mål 🙂

    2. Hei! Jeg lurte på en ting angående benkpress. Når du sier at du løfter 40 kg, vil det da si vektstangen (som er 20 kg?) pluss 20 kg i vektskiver? Eller 40 kg i vektskiver i tillegg til stangen? 🙂

    3. Så deg og han gutten på spicheren i dag. Du stråler virkelig Maren, man blir på en måte trukket litt mot deg og den fantastiske energien din. Jeg så når du tok 70 kg i knebøy, og hvor glad du var etterpå. Fikk så lyst å gå bort å si noe til deg, men jeg turte ikke. Du smiler hele tiden, og er så flott, jeg har aldri sett noen med slik treningsglede og positivitet.

    4. Martine: Skrev faktisk feil! 45 kg var rekorden. 20kg stang + 12,5 kg på hver side. Det er totalen man teller, det er jo den vekten man fysik løfter 🙂

    5. Gratulerer så mye!
      Lurer på en ting: Hvor dypt går du i knebøy med 70 kg? 🙂
      Ha en fin mandag videre, og nyt desserten 😀

    6. Nei så gøy! : ) motiverer andre gjør du og, trur jaggu eg skal øke på beindagen min i morrra!! Iiih, gleda meg allerede!

    7. Åå, så utrulig gøy!! For en deilig følelse det er når en når målet !! Også 70 kg da gitt!! Jeg har starta på igjen med knebøy jeg også- faktisk av inspirasjon fra deg! Starta på nytt med lav vekt for å komme ordentlig godt ned og få te teknikken skikkelig før jeg legger på vekt, og nå er det faktisk gøy å trene det igjen!! 🙂 øver meg på de pullupsene- fy så tungt! Jeg klarer kun en chinups, men klarer ingen pullups! Tar negative så det tyter ut av øra på meg for tida, og det går framover – blir litt og litt sterkere! Gleder meg te jeg kan skryte på meg 5×5 pullups!! Du er så flink Maren! Blir så inspirert av deg!

    8. Såå gøy!! Styrken din har virkelig økt og du ser såå bra ut <3 drømmekroppen!!
      Det gir så mye energi, motivasjon og mestringsfølelse av å forbedre prestasjonene sine ^^ you rock <3

    9. så bra!
      Kan du ikke sette opp eksempel på øvelser fordelt på beina 3 økter. Altså hvilke øvelser hver gang, typ knebøy og mark en dag, utfall og hipthrust neste osv.

    10. Så flink du er! Gratulerer så mye 🙂 Du er skikkelig motiverende på treningsfronten! Men jeg skjønner ikke hvordan du kan få så markerte muskler på overkropp, bra jobba 😉

    11. Så gøy! Du e så motiverande 😀 e så kjekt når ein slår nye rekordar 😀 Eg hadde sjøl som mål å klara 70 kg i knebøy før jul og klarte det sist veke 😀
      Elskar bloggen din 😀

    12. Når du tok 70kg i knebøy, var det flere repetisjoner, eller bare en repetisjon?
      Hvis det var bare en så har jeg tatt 130, også har jeg tatt 110kg med 15 reps:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg