Morgentrening, BCAA og proteinpulver

Produktene er sponset

I dag stod jeg opp ekstra tidlig for å forsøke å gjenta suksesssen med morgentrening før forelesning. Jeg var på plass på spicheren kl 07.30, og fikk unna 45 herlige minutter på mølla. I dag rakk jeg ikke å lage i stand noe frokost  før trening, eller det vil si jeg hadde glemt å handle og var dermed tom for absolutt alt. Næring fikk jeg i meg likevell. Jeg fikk i meg en shake med BCAA, en proteinshake og et eple. Relativt gira frøken iført Better Bodies fra topp til tå. Følte meg som en super rutinert fitnessberte der jeg sjonglerte rundt med alle shakerene mine i dag. *ler* To før trening, og enda en etter trening, sammen med riskaker – som jeg har klart å bli så hekta på. En billig, rask og enkel måte å fylle på etter trening. 

Topp // Better Bodies,      Tights // Better Bodies

BCAA er et kostilskudd jeg som regel går å sipper på under trening, men som jeg er ekstremt nøye med å få i meg hvis jeg mot formodning ikke skulle rekke å få i meg mat før morgenøktene. BCAA sørger for at jeg forbrenner fett, og ikke tærer på muskelmassen og det er derfor spesielt viktig for meg under kondisjonstrenigene på morgenen. BCAA gir også energi til økten, og gjør at jeg føler jeg holder ut lenger, og har mer å gi. Det trekker heller ikke ned at det smaker helt himmelsk. Mine favoritter er smakene appelsin og fruit punch, og de er begge så friske og gode. 


Proteinshaken valgte jeg å heller over i en kopp kaffe slik at jeg fikk i  meg litt koffein før økten og fordi jeg elsker smaken av sjokolade og kaffe. Mange av dere har spurt hvilket proteinpulver jeg bruker til å lage proteinkaffen min, og hvilket  proteinpulver jeg bruker til shaken etter trening. Det er en og samme proteinet, 100% whey sjokolade fra proteinfabrikken. Jeg har alltid mer enn et proteinpulver på lur, og alltid i flere smaker. I min “godteskuff” med kosttilskudd har jeg akkurat nå 100% whey sjokolade, Whey Tech vanilje og Protein delite med sjokoladebiter. Sjokoalde bruker jeg i shake, kaffe og grøt, vanilje bruker jeg i grøt og baking, og Delite brukes som regel i shake grunnet den deilige smaken. 

Nå er jeg ferdig med dagens forelesninger i mikrobiologi, og planen var å sette meg ned å lese litt. Fire timer med mikrobiologi har fyllt opp hode mitt, og det er rett og slett ikke plass til mer informasjon akkurat nå. Jeg kjenner at jeg må ha et par timer off nå før jeg eventuellt kan se litt på pensum igjen i kveld. Dette er i grunn en helt latterlig ting å gjøre, for jeg vil tro det er et par av dere som er studenter selv og som kjenner seg godt igjen på at lesing som utsettes til kveldstid sjeldent blir noe av. Hehe. Jeg håper hvertfall jeg ikke er alene om å ha det slik *ler* 

Nå skal jeg rusle litt rundt i sentrum og titte i et par butikker med en kaffe i hånda. Jeg elsker å rusle rundt slik å bare kose meg. Senere blir det ganatert en biltur, for jeg har jo faktisk helt glemt å fortelle dere at JEG HAR KJØPT BIL (!!) Den kom i går, og er virkelig bare helt ubeskrivelig perfekt. Jeg har allerede fått en enorm kjærlighet for denne spreke saken på fire hjul, og jeg får sommerfugler i magen av å tenke på alle de spennende eventyrene vi to skal ut på sammen i fremtiden. 

 

Smiiiiil Maren


12 kommentarer
    1. Hei Maren!
      Gratulerer så mye med bil:D? Hvilken type er det?
      Så lurer jeg på hvordan du blander ut BCAA’en? 🙂

    2. Hehe, det er akkurat det samme jeg merker skjer her i kveld. Burde egentlig begynne å lese etterhvert, etter noen timer med pause nå, men jeg kjenner at andre ting frister mer 😉

    3. Men blir du mett av BCAA? Mitt største problem dersom eg skal trene før frukost er at magen rumler og kniper som om det skulle vore tredje verdenskrig inni der, hehe:) Unngår derfor heilt å gjøre det, men kanskje BCAA ville hjelpt?

    4. Lena Strømmen: om jeg blir mett nei? Nei nei! Hjelper litt med 30g proteinpulver og et eple ift metthet, men må ha stor frokost rett etter økta! Men nå trener jeg veldig sjeldent uten å ha spist da:)

    5. Hei! Elsker bloggen din 😀 Den er super inspirerende!
      Men en ting, har du slitt med noe som heter runner’s knee eller langdistansekne?
      Mener jeg har lest at du slet med det for ikke så lenge siden?
      Og hvor lang tid tok det før du kunne løpe som normalt igjen?
      Har utrolig vondt på utsiden av venstre kne og jeg løper ganske ofte på tredemøllen, så lurer på om det kanskje kan være en sammenheng der..

    6. Er eldig fan av din livsnyter livsstil Maren! Hurra for å rusle rundt i byen, og la pensumet ligger når det virkelig er fult i hodet! Grææættis med bil, og takk for inspirasjon om hvilke protein som må testes ut! Ha en herlig onsdag!

    7. Har et spørsmål ang når det kommer til BCAA og kapsler? Har kapsler og pulver samme effekt? Og er usikker på når og hvor mange kapsler jeg skal ta. Håper på svar 🙂

    8. Anonym: Jeg tar kun pulver selv, men jeg vil tro kapsler skal ha samme effekt. Jeg er rett og slett litt usikker. Jeg ville søkt litt på nettet, evt spurt sted de selger begge deler 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg