Hverdagsmagi

I går opplevde jeg et lite stykke hverdags-magi. Jeg har den siste tiden vært rimelig stresset over diverse ting, og dette har i stor grad påvirket både søvn, skole og trening. I går morges dro jeg avgårde for å rekke en liten økt før forlesning. Det var tidlig på morgenen og helt mørkt ute. Planen var å gå ned til gymmet for en kjapp styrkeøkt. Trøtt i kroppen og med øynene halvåpne ruslet jeg ut av døren og ble nærmest blåst overende av ruskeværet. Det var da jeg kjente denne lille magiske følelsen komme snikende. En deilig følelse av å være tilstede i et øyeblikk akkurat der og da, midt i uværet. Det var SÅ godt. Jeg begynte å gå, gikk fortere og begynte å små-jogge, ned til sentrum, forbi gynmmet og ut mot havet. helt alene i bekmørket. Jeg jogget rundt i nesten en time, og bare koste meg! Det var noe herlig magisk over det å oppleve en by som våkner til liv, og bare kunne få vær en tilskuer til alle hverdagsrutiner som settes i gang, alle system starter opp og en by som gjør seg klar for en ny dag. 


En ting var været som gav en herlig friskhet, en annen ting er det fine ved å se en by våkne, men det tredje, og for meg det aller viktigste var følelsen av å løpe igjen. Jeg har hatt en lang pause fra alt av jogging grunnet en kranglete fot. Jeg har derfor ikke kunnet jogge mer enn maks 5 minutter før føtter eller knær har sagt stopp, men ikke i går – i går bare funket det! Nå skal det sies at en gammel dame hadde krøpet forbi meg i det tempoet jeg løp i, men det har ingenting å si for meg! 

Jeg følte bare for å dele denne lille endorfin-rusen med dere en tidlig tirsdagsmorgen, og kanksje klare å inspirere noen av dere til å dra ut å jakte på den samme rusen i dag. Enten om det er ut på powerwalk etter jobb, en god styrkeøkt på gymmet, en morsom gruppetime eller en intensiv runde med vaskekluten – hva enn det er av aktivitet som kan stimulere til endorfiner! 

Nå har jeg plassert stumpen i kantina på universitetet, det er fremdeles nesten en time til forelesningen starter men jeg liker å være litt tidlig ute å kunne drikke en kaffe, oppdatere bloggen og besvare litt mails før dagen setter i gang for fullt. Ønsker dere alle en magisk dag 🙂

 

Smiiiiiil Maren


17 kommentarer
    1. Skjønner akkurat hva du mener med følelsen av å være midt ute i et uvær! Det er en helt magisk, fantastisk følelse, du bare kjenner en voldsom tilstedeværelse som menneske. Man kjenner på kreftene til naturen. Jeg liker å jogge i regnet, eller bare stå ute i regn og vind, kjenne at jeg bokstavelig talt styrkes av det! 🙂 God tirsdag! 😉

    2. ingenting er mer fantastisk når det følelsen kommer, selvom det ikke er så ofte.
      Jeg lurer bare på hvilket gym du pleier å trene på? sats solli? er det noen gym rundt der som er for bodybuilding og fitness utøvere? og når på dagen pleier du å trene?
      ha en fiiin dag!!

    3. Tusen takk for at du deler! Det er en utrolig fin følelse, og det er så deilig og viktig å ta vare på dem! Du er veldig god til å sette ord på slike ting, Maren! Tusen takk!:)

    4. Hei,
      Du sier du har hatt en trøblete fot i det siste, så kjekt at den er blitt bra! 😀 Har selv hatt masse problemer og det er skikkelig irriterende og ikke kunne løpe som man vil!
      Men jeg ser at på mange av innleggene dine er du ute med bare legger? Er ikke det å be om beinhinnebetennelse? Selv om man ikke føler seg kald så tror jeg leggene ikke hadde sagt neitakk til et lite lag eller to med klær! 🙂

    5. Hørtes ut som en deilig start på dagen! 🙂 Jeg så deg på spicheren i dag, men blei så forfjamsa av å plutselig se deg der at jeg ikke klarte å gå bort å si hei! Kanskje like greit, du var jo midt i treninga! Du er innmari flott altså, Maren!! Du legger ut mange flotte bilder av deg sjølv, men du er jammen meg enda flottere i virkeligheten! Jeg syns du strålte og jeg blei inspirert til å gunne på på treninga, kun av å se deg! Tenk det! hehe.. Takk for at du gav meg treningsboost, kun ved å være deg! 🙂 Ha en fortsatt fin dag!

    6. Kunne du laget et innlegg om hvordan holde treningsmotivasjonen oppe, dag ut, dag inn, året rundt? Jeg er frisk og sunn, men faller stadig vekk ut av treningsrutiner:-P Hva er hemmeligheten? Dagene min går med til jobb. Og da vil jeg ofte bare komme meg hjem etter jobb.

    7. Johanne: Kjære skjønne deg, denne kommentaren ble jeg så glad for, og litt satt ut. Hehe. Så utrolig hyggelig sagt – tusen tusen takk! Du må selvfølgelig bare komme bort, det hadde vært så hyggelig 😀
      Stå på videre med treningen, og igjen, takk for fine ord 😀 Made my day!!
      Maren

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg