Ny tights og ukens siste økt

Endelig fredag, og endelig helg. Jeg skal jobbe både i dag og lørdag, men helg er godt uansett! I dag hadde jeg et par timer fri før jobb, og fikk unnagjort ukens siste styrkeøkt. Jeg føler en treningsplan nå med tre tunge styrkeøkter pr uke. Det er litt nytt for meg å kun ha tre økter, men til gjengjeld er øktene såpass slitsomme at jeg trenger en hviledag imellom for å hente meg inn igjen. I går dumpet det ned en pakke fra INDIVIDU som inneholdt denne freshe tighsten, og den måtte selvfølgelig testes ut på trening. Tightsen er sponset av fantastiske Individu

Dagens økt inneholdt følgende øvelser:

  • Knebøy – IGJEN!! – Stakkars mine såre trøtte ben, nå skal de hvile en hel helg!
  • Rumensk markløft
  • Brystpress
  • Hip thrust
  • Facepull

 

Jeg krøp ut fra Solsiden etter endt økt, med skjelvende ben og krampe i høyre rumpeball. *ler* Jeg humpet bort til nærmeste benk, fant frem se&hør og pakket opp dagens ettertrenings-kos. Aldri har riskaker og proteinshake smakt så godt! 7 riskaker med nydelig sjokoladekrem gikk ned på høykant. Sladder, karbohydrater og proteiner i herlig sammensetning. Sjokoladekremen er det fremdeles mange som spør om. Det er så enkelt som at du kun tar litt vann i proteinpulveret og rører rundt til ønsket konsistens. Jeg liker å tilsette litt kanel, stevia og salt for enda bedre smak. Så smører jeg det utover riskakene. Mmmm 🙂

Solen stråler i Kristiansand i dag, og det er perfekt høstvær. Friskt, kaldt og godt! Jeg skal straks ned til sentrum å ta en kjapp kaffe med en god venninne før jeg skal tilbringe resten av ettermiddagen og kvelden på Høyer. I morgen blir det Høyer fra morgen til kveld, før litt festivas med gode venner venter på kvelden. Hele helgen blir avslappning og treningsfri, med påfyll av god mat. Jeg liker å holde uken aktiv og sunn, også la helg være helg med alt jeg måtte ønske å fylle den med. 

Hva er deres helgeplaner?

 

Smiiiiil Maren


13 kommentarer
    1. Elsker 2xu tightsene. Har tre stk; svart, hvit og thermaltightsen. Men ingen i farger. Får ønske meg det til jul 🙂 Her er det bare jobb i helgen. Fri ikveld da, så skal ha skikkelig tv-kveld da. Men lørdag og søndag er det på jobb å pleie de syke!
      God helg 🙂

    2. Så flink og inspirerende du er 🙂
      Hvor mye proteinpulver bruker du til sjokoladekremen?
      Tenker etter en økt, hvor mye er en posjon liksom?
      Klem 🙂

    3. Så fin tights! Venter en lik en i posten hvilken dag som helst nå. Fra Individu den og 😉 Her er det rolig helg som gjelder… Håper helgen din blir helt topp!

    4. Hvor mange repetisjoner og sett tar du når du bare tar 5 øvelser? Og kan du si mer om treningsprogrammet du følger nå?
      Takk for en inspirerende blogg!

    5. Maria: 5-8 rep x 3 sett. Synes ikle 5 øvelser er “bare”. Men vi er alle ulike, med ulike mål og meninger om hva som funker 🙂 Ja det kan jeg selvfølgelig, lager et eget innlegg på det:)

    6. Siden du kun har 3 økter i uka, gjør du noe de andre dagene? Cardio, trim eller intervaller feks? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg