Frisørhygge og solid styrkeøkt

I dag skulle dere sett meg på vei til trening, i en alt for stor hoodie med hetten oppe snek jeg meg inn på gymmet. Bena verket etter mandagens økt, og jeg jobbet hardt med mitt eget hode. Første øvelse var knebøy, tett etterfulgt av hip thrust, og med såre ben er det ikke akkurat det som frister mest. Dette er grunnen til at jeg følger en plan – for på dager som dette så hadde jeg vanvligvis jukset meg gjennom hele økten , og til og med kanskje droppet den. Det er IKKE farlig å trene selv om man er litt støl! Jeg varmet godt opp med dynamiske øvelser, tøyning og kjørte et par sett med bøy på helt lette vekter. Med hetta fremdeles godt over hodet så kjørte jeg i gang første sett, og på tross av at beina sa godt i fra at dette er det ikke lenge siden de ble utsatt for – så føltes det godt. Godt/vondt tror jeg kanskje er mer beskrivende, men det vikigste er at det funket, jeg presterte faktisk enda bedre i dag, enn forrige økt. En fantastisk følelse! Det skal være litt tøft og tungt, det er det som gjør det verdt det i mine øyne. Når du må kjempe litt ekstra hardt, så føles det dobbelt så godt når man får det til!

Dagens økt så slik ut:

  • Knebøy
  • Hip thurts
  • Pullups
  • Facepull 
  • Sidehev
  • TRX-mageøvelse

 

Etter trening koste jeg meg med riskaker og “sjokoladekrem” laget av proteinpulver, stevia, kanel og litt salt (se bilde i gårsdagens innlegg), før dro jeg ned til min nydelige frisør og venninne Kristin, som holder til hos Capillo frisør. Kristin farget og fikset håret mitt og jeg er strålende fornøyd. Det beste av alt er at Capillo ligger i samme bygg som NIMUE hudpleie, så her får man alt i ett. De sammarbeider og det betyr at du kan vokse/farge bryn og vipper mens fargen i håret ditt virker for eksempel. Hvor genialt er ikke det? Ååå jeg skulle ønske jeg bare kunne flytte inn i det bygget der og bli dullet og dallet med dagen lang. Min bestevenninne Celine er hjemme på besøk fra København, og vi koste oss sammen hos frisøren. Celine gjorde noe helt vilt og utorlig kult med sitt eget hår i dag, hun klippet pannelugg! Denne vakre skapningen kler absolutt alt, og jeg synes hun ble så utrolig kul! Sjekk ut Celines moteblogg HER.

Nå er jeg raskt hjemme for en matbit før jeg skal på jobb resten av ettermidddagen/kvelden. Det raser inn med freshe nyheter på Høyer om dagen, og det er mildt sagt livsfarlig å være på jobb. MIn ønskeliste er milelang nå. Aldri i verden om det blir noe lønn på denne jenta *ler*

 

Smiiiiil Maren


14 kommentarer
    1. I dag hadde jeg null motivasjon til å dra på trening etter jobb, men så tenkte jeg på at du tidligere har skrevet at en liten økt er bedre enn ingen økt. Derfor ble det ettbeins-knebøy, planke på bosuball, beinpress og 16 pullups med strikk. Veldig kort økt, men deilig å ha trent selv om ikke energien var på topp i dag. Tusen takk for motivasjonen, og det er godt å lese at du også har dager kroppen ikke er helt med 🙂

    2. Hei! 🙂
      Har et dumt lite spørsmål på lur:
      Når du kjører små treningssøkter, med 4-6 øvelser: Kjører du mye vekt og 4-5 sett?

    3. Elsker slike økter, der man egentlig ikke har så lyst…også kommer man i gang, og husker hvor kult det egentlig er å trene. Jeg kommer ofte inn på samme, med hette og iplugga…Heeelt i min egen boble! Herlig!:)

    4. Ville bare si takk for anbefaling av flinke Hanne på Nimue hudpleie! Jeg har selv hatt vippe-extensions siden mai, men har da tatt hjemme i Sandnes. Kjempe fornøyd med den salongen, men trengte et sted her i Kristiansand, ettersom jeg skulle studere her. Jeg valgte først en annen salong, og resultatet var grusomt. Jeg visste jo hvordan det skulle se ut og hvordan behandlingen skulle være, og det var ikke slik iallefall. Tårene sprutet og det var faktisk direkte vondt. Jeg så heller ikke ut etterpå, øynene var røde og hovne. Så gikk jeg til Hanne etter din anbefaling og rettet det opp. Nå er jeg strålende fornøyd og fortsetter med det framover. Tusen takk! Må og legge til at det er den første salongen jeg har sovnet i under behandlingen.

    5. Katrine: Ååå så bra!! Ja Hanne er virkelig helt utrolig flink, jeg koser meg SÅ hos henne! Så flott at du er fornøyd 🙂 Haha – jeg sovner også , hver eneste gang!

    6. Hei Maren! Kom over bloggen din i dag jeg 🙂 Kjempefin! Jeg kommer nok til å bli ivrig og fast følger fremover! Stå på videre! Torsdagsklem fra meg 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg