Hviledag

Som ventet har gårsdagens treningsøkt satt solide spor på kroppen, og jeg går som en gammel dame på 80 år *ler*. I dag er det treningsfri før jeg skal ha en ny økt på onsdag. Denne økten inneholder også knebøy. Det kan virkelig bli festlig å se hvordan det skal gå, i og med at jeg alltid er mest støl på dag nr to, noe som tilsier at i morgen skal være den verste dagen ift stølhet. Jeg liker å være støl, det betyr at jeg har klart å utfordre kroppen min og at den responderer på treningen. 

Jeg startet dagen med å sove litt ekstra, og kose meg med frokost i sofaen til God morgen Norge. Jeg har blitt flinkere til å sove litt lenger om morgenen, da jeg VET at kroppen har godt av tilstrekkelig søvn. Jeg er en morgenfugl og kan lett hoppe opp kl 06, men det er helt unødvendig på dager hvor forelesning/jobb ikke starter før kl 10. I dag lå jeg helt til 08.30 og følte meg så uthvilt når jeg stod opp. Dagens frokost ble en diger bolle med havregrøt. Ja jeg bruker fremdeles en bakebolle som skål, da jeg ikke har store nok skåler til å romme hele grøten. Grøten er enkel, men ufattelig god

  • Store havregryn 
  • Vann
  • Kanel
  • Kardemomme
  • Raw kakapulver
  • Steviadråper
  • Salt
  • Proteinpulver sjokolade

 

Resten av dagen blir rolig, hviledag er hviledag! Jeg har nok av ting som burde tas tak i både av vasking, rydding og skolearbeid – men akkurat nå kjenner jeg at det frister mest å slenge seg på sofaen og sette på en film, midt på lyse dagen – bare fordi jeg kan. 

Ha en super tirsdag dere

 

Smiiiil Maren


9 kommentarer
    1. Jaaa til å gjøre ting, bare fordi man kan! Elsker å gjøre slike ting iblant, blir rett og slett ekstra glad av det!:-D Håoer du har hatt en herlig dag!:-D

    2. Hei,
      Først vil jeg bare si at jeg har fulgt bloggen din en stund, og jeg henter mye mer inspirasjon og motivasjon fra den enn andre trenings- og kostholdsblogger jeg leser, du gjør en utrolig bra jobb!
      Så lurte jeg litt på i forhold til når du la om kostholdet ditt for noen år siden. Du skriver selv at du nå spiser mye mer mat enn tidligere, bare mer riktig (sunnere) mat. Økte du gradvis matinntaket, eller begynte du bare å spise mye med en gang? Jeg er selv i en endringsprosess, og er redd for at hvis jeg spiser for mye at jeg vil legge på meg masse i fett. Trener aktivt 4-6 ganger i uken, både styrke og kondisjon, og opplever at jeg kanskje spiser i minste laget, men er som sagt redd for å legge på meg fett og ikke bygge muskler.
      Tusen takk for svar!

    3. Haha, man trenger ikke å være dårlig til beins om man er en dame på 80 år. Bestemoren min er over 80 og raser fra de fleste i oppoverbakkene, reise langveis og male hud gjør hun også! Sprekere enn mange unge, vil jeg si! Måtte bare kommentere det, for syntes det var litt morsomt 🙂 Men jeg forstår godt hva du mener!

    4. Ingrid: haha, skal endre det til 90 år 😉 Jeg har faktisk en mormor på 86 som er super sprek, kjører bil, og bor i andre etasje og spretter lett opp de trappene hver eneste dag 😉

    5. Visste ikke helt hvilket innlegg jeg skulle kommenter i, men i allefall så vil jeg bare si at du har inspirert meg utrolig mye! Syns du er så flink, og jeg beundrer deg virkelig for både kroppen din og motivasjonen din. Stå på, for det skal nemlig jeg gjøre!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg