Mandagsupdate

Endelig var stumpen plassert i sofaen og jeg kan la bena hvile litt etter en lang dag. Jeg har strengt tatt ingen grunn til å klage i dag, jeg har nemlig kost meg i nesten tre timer i hudpleiesalongen NIMUE HUD. Hva har gjort skal jeg vise dere om et par dager, det er helt drøyt å tenke på at jeg faktisk turte å gjennomføre det *smiler lurt* Nå kan dere lure på hva jeg har gjort. Avsløres som sagt om et par dager. 

Jeg rakk en styrkeøkt på morgenen i dag, hvor jeg blandt annet kjørte knebøy og rumensk markløft. Jeg kjenner allerede nå at de to øvelsene vil merkes på kroppen i morgen. Jeg bygger opp styrken min sakte men sikkert, og selv om det ikke er de største tallene å skryte av enda så er det en GLEDE å endelig å se litt progresjon på trening. Jeg koser meg med øktene og nyter følelsen av muskulærkontakt og rett fokus. Dagens økt så slik ut:

  • Knebøy
  • Rumensk mark
  • Pullups
  • Skulderpress
  • Hanging leg raises

 

Etter trening skalv bena mine som bambi på isen og jeg sørget for å få i meg næring like etterpå. Flere av dere har spurt meg hva jeg spiser etter trening, og det er desverre ikke noe mer spennende enn riskaker og proteinshake. Det høres kjedleig ut kanskje, men det funker. Raske karbohydrater fra riskakene og proteiner fra shaken. Jeg vil ha resultater på trening, og jeg gjør det jeg vet funker for meg. 

Dagens middag ble biffstrimler, stekte poteter og grønnsaksmiks smellt sammen i en fei før jobb. Nå er jeg som sagt endelig hjemme igjen fra jobb, og nyter en god kveldsmat bestående av knekkebrød, skinke, røket laks, egg og skyr. Jeg var sulten når jeg kom hjem og det fristet overhode ikke å begynne å kokkelere, så da tar man det man har tilgjengelig.

Jeg fikk enormt med reaksjoner forrige gang jeg la ut et bilde av lunsjen min med egg UTEN eggeplummen, her ser dere at plummen er tilbake. Grunnen er rett og slett fordi jeg ikke liker eggeplummen når den er helt kokt og bli litt “melete” i konsistensen. Her er eggen kokt perfekt og gula er litt våt fremdeles. Mmmmm, nydelig 🙂 

 

Smiiiiil Maren


18 kommentarer
    1. Hvis du bruker en eggekoker får du eggene akkurat sånn du vil ha de hver gang. Jeg elsker hvertfall eggekokeren min! hehe 🙂
      Er fast leser av bloggen din. veldig motiverende! 🙂

    2. Hmm, kanskje du har tatovert brynene dine? 😀 Gleder meg til å se hva du har gjort! Håper du får en god natts søvn og en fin uke videre <3 Klemmer fra Martine

    3. Hannah Borge: Motivasjonen er overhode ikke på topp her alltid – langt i fra. Det går i bølgedaler, men jeg er flink til å finne nye ting som kan motivere meg. Snakke med ulike personer som har mye kunnskap og lære av dem. Endre tr.programmet mitt, endre kostholdet, prøve ut nye ting, sette fokus på nye ting. Variasjon er nøkkelen for min motivasjon. Ser du ikke fremgang/progresjon så endre på noe, og resultatene vil komme – DA blir du motivert 😀

    4. Før har du skrevet at du ikke drikker protein etter trening, og at det ikke er nødvendig, men nå gjør du det fordi du vet det funker for deg:S?

    5. Therese: Det er ikke nødvendig hvis jeg skal rett hjem å spise, nå er dagene mine så hektiske at jeg som regel skal rett videre på skole eller jobb etter trening. Det er viktig med påfyll like etter trening og derfor fyller med på med dette også får jeg i meg et måltid ikke så lang tid etter når jeg har mulighet 🙂

    6. Hei 🙂
      Må bare si at jeg virkelig blir inspirert av bloggen og din livsstil. Føler jeg kjenner meg igjen i ganske mye, og det er herlig å lese om en som er ca på samme nivå som meg selv!
      Over til noe annet: Selv holder jeg meg unna sukker og “drittmat” i kostholdet mitt. Innimellom skeier jeg ut med sjokolade, potetgull ol. (snakker kanskje et par ganger i mnd), likevel sitter jeg ALLTID igjen med tidenes verste samvittighet og tenker på det så mye at jeg nesten ikke klarer å nyte usunnhetene, og ender opp med å spise ekstra sunt dagene etterpå og trene ekstra hardt. Har du det aldri sånn???? Jeg vet på meg selv at jeg har et HELT normalt forhold til mat, jeg spiser masse og kanskje litt for mye (Men det trengs..)! Men med en gang det er noe usunt får jeg så latterlig dårlig samvittighet… Er så kjedelig, for da klarer jeg ikke å nyte de få utskeielsene jeg har! Haha, luksusproblem altså… 🙂
      Klem

    7. Hei Maren!
      Du behøver virkelig ikke å overbevise for leserne dine at du spiser eggeplommen eller ikke. HVERT sitt valg. Kjenner jeg blir provosert på dine vegner at folk må henge seg opp i at du en tilfeldig gang ikke valgte å spise plommen. Du må jo være direkte på slankern du som velger den bort:P Må jo le av det… 😛 Spis det du vil, og det ser jeg du stort sett gjør. Du ser sunn og sterk ut… Det oser positivitet og lykkehormoner av deg.
      Liker bloggen din..
      Alex ls

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg