Be your own inspiration

Jeg sitter her og koser meg med kveldsmat, mens jeg forsøker å samle litt motivasjon til morgendagens benøkt. Jeg søkte litt rundt på nettet, før jeg endte opp i gamle album på dataen. Her fant jeg et bilde av meg selv for et drøyt år siden. Dette er 6 kg siden og 6% lavere i fettprosent enn dags dato. Jeg tror på periodisering, og jeg tror overhode ikke det er sunt å gå rundt i super-form hele året. Jeg har de siste månedene kost meg, trent mindre og ikke vært så nøye på kosthold. Det har ført til at både vekten og fettprosenten har økt litt. Det er akkurat slik det skal være, og helt i orden, men jeg kan likevell se tilbake på gamle bilder og hente ut masser av inspirasjon og motivasjon i dem. Jeg bygger opp en sterk og sunn kropp ved å periodisere, og jeg vet at jeg skal tilbake i topp form igjen på et senere tidspunk – men overhode ikke enda. Tenk så flott å kunne finne inspirasjon i en tidligere utgave av seg selv 😀 

Hvor finner dere motivasjon ?

 

Smiiiiil Maren

22 kommentarer
    1. Får motivasjon fra blogger, bilder og quotes 🙂
      Å leve sunt 24/7 er umulig! Litt ups and downs hører med, og jeg tror og det er det som gjør deg sterkere 😉

    2. Dette er motivasjon!! Kjempe fine bilder og en mage jeg virkelig ønsker å meg 🙂
      Godt å høre at du koser deg og klarer å slappe av i forhold til vekt og fettprosent
      Du er et supert forbilde 🙂
      Ha en fin kveld!

    3. Hva gjorde du annerledes der enn nå? Du ser fortsatt knallbra ut! Samt at du alltid har gått frem som ett godt eksempel på både mat- og helsefronten! 😀

    4. Marie: Det er en sammensatt greie med å ligge i overskudd en god periode, trene tungt og spise bra og mye, for så å ha en periode hvor man trener anderledes og spiser anderledes slik at man går ned i fettprosent og muskukaturen man har bygd opp kommer frem. Dette hadde ikke fungert hvis man ikke hadde hatt perioden i forkant hvor man ligger godt i overskudd.

    5. Silje: Helt enig 🙂 Jeg er faktisk helt bevisst på å ikke være super-sunn hele året, men derimot periodisere for optimalt resultat. dette er kun min mening da, men det funker for meg.

    6. Hei! Trengte virkelig å lese dette innlegget nå, jeg har nettopp lagt på meg 3 kg etter sommeren, og føler meg generelt ganske dvask. Har hverken motivasjon, eller lyst til å begynne igjen, men jeg vet jeg føler meg mye bedre med en gang jeg kommer i gang 🙂 Har generelt bare blitt noen løpeturer langs skogsstier de siste ukene, deilig det og da 🙂 Ligger i ett veldig overskudd siden august. Noen tips for å normalisere? 🙂

    7. Kjempebra! Jeg er lik som deg, finner også motivasjon i meg selv. Jobber for å se fremgang også nå målet, og blir alltid motivert når jeg ser tilbake på meg selv når jeg startet 🙂

    8. Kjempe flott! Viktig å sette fokus på dette!
      Du er så nydelig og god, og ikke minst fornuftig 🙂 Alle burde lytte til kroppen sin, og deretter finne motivasjonen i sin egen kropp 🙂 Fint å bli inspirert av andre også. Jeg blir inspirert av deg, og jeg setter så utrolig stor pris på din åpenhet og ærlighet om kosthold og trening!
      Ha en fin benøkt i dag. Selv må jeg jobbe, og siden jeg er potte tett av forkjølelse, har jeg tatt meg treningsfri…..

    9. du har en så herlig og laidback holdning til trening og kropp Maten, jeg må bare applaudere deg! Jeg henter inspirasjon fra jenter som deg… Og bilder av meg selv!:-)

    10. Henter inspirasjon av at eg aldri skal tilbake dit eg var:) tusen takk for at du deler slikt og forteller at toppform heile året ikkje er bra – det er mange som ikkje nevner en fridag en gang:)

    11. Jeg finner også inspirasjon i eldre bilder av meg selv, og også bilder av andre, som feks dette bildet av deg 😀

    12. Oh yes baby!!
      Fornuftige ord. Det krever litt av kroppen å ha såpass lav fettprosent, så i det lange løp for helsens skyld så tror jeg er bra å, netopp som du sier – periodisere!

    13. Det er bare helt latterlig at jenter har six-pack.Det passer ingen jenter.Der er rett og slett bare ekkelt

    14. Hadde du et annet kosthold og en annen type trening/treningsmengde for å nå den lave fettprosenten? Er aktiv og har litt muskler, men skulle gjerne vært mer markert. Sliter med å få av det siste rundt magen og hoftene, selv om jeg selv føler jeg spiser sunt. Burde jeg spise mindre/kutte karbohydrater? 🙂 Har du noen tips?

    15. Marianne: Vi er alle ulike og jeg kan ikke si hva dom er rett/galt for deg uten å vite mer om deg. Det som funker for en funker ikke for en annen. Men å kutte all karb er aldri en god ide i mine øyne – jeg vil sterk fraråde deg det. Vi jenter må virkelig snart slutte å være så livredd for de karbohydratene 🙂

    16. Tuller du når du sier det er 6kg siden??? Jeg ser på bildet du la ut på instagram idag og nå disse, og helt ærlig ser jeg ikke hva du mener med høyere fettprosent osv. Magemusklene er tydelige også her, og du ser minst like stram ut. Men når du sier 6 % økning, mener du da fra f.eks 15% til 21%, eller en prosentvis økning(som vil være mye mindre) hvis du forstår hva jeg mener?
      Til slutt vil jeg si at du er såååå pen og digg! Og virker som en superduper jente 🙂 god helg, Maren!

    17. Jeg kunne nok aldri finne inspirasjon eller motivasjon av den tidligere meg 😛 Men jeg finner faktisk mye motivasjon i meg selv. Når jeg tenker på hvor langt jeg HAR kommet nå, og hvor langt jeg faktisk klarer å komme! Jeg blir også motivert av andre. Mange kommer med positive tilbakemeldinger på treningen, kostholdet mitt, og hvordan kroppen min har forandret seg. Det er med på å holde motivasjonen på topp! Selvfølgelig er noen dager dårligere en andre, men jeg prøver å holde den vedlige.. Har jeg ikke motivasjon søker jeg det. Ved å lese blogger sånn som denne feks 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg