Høst-sliten

God morgen hjerter

I dag starter jeg dagen litt tankefull. Huset er tomt og jeg sitter her alene på kjøkkenet og nyter sjokoladegrøten min. Jeg liker å sitte sånn for meg selv å tenke litt på diverse ting som skjer i livet. Jeg er som regel alltid like blid og glad hele året rundt, men akkurat denne høsten har jeg kjent at jeg faktisk blir litt preget av den mørke årstiden. Det er jo ikke verre å at man blir bevisst på det, og tar et par grep for å lysne sin egen hverdag. Jeg er en livsnyter og elsker å gjøre små koselige ting som gjør dagene lysere og bedre. Nå må jeg altså ta litt grep da jeg kjenner at jeg er trøttere, litt mer sliten og nedstemt i humøret enn vanligvis. 

Er der noen som kjenner seg igjen?

Treningen er blytung om dagen, og jeg skal ærlig inrømme at jeg at droppet mange økter den siste tiden. I går var jeg på vei hjem da jeg plutselig ombestemte meg og fysisk snudde på hælen og dro tilbake til treningssenteret. Jeg gjennomførte en grei styrkeøkt på overkropp. Poenget er ikke om økten var god eller ikke, poenget er at jeg valgte å gjennomføre og trosse den litt slitne “høstfølelsen”. Det er en klisje, men likevel så sant – jeg følte meg så utrolig mye bedre etterpå! Jeg vil derfor dele det med dere, og oppfordre alle som kjenner på den samme litt trøtte og slitne formen til å forsøke å komme seg ut på tur, på trening eller gjøre noe form for fysisk aktivitet. Dra på en gruppetime, eller last ned favorittsangene dine og gå deg en tur i godt tempo – få opp pulsen og kjenn at kroppen din fungerer! 

Nå skal jeg ikke bli helt euforisk her, for jeg er jammen meg like trøtt igjen i dag når jeg stod opp, men da får jeg bare ta grep igjen da og sette i gang tiltak for å gjøre denne dagen energisk. Dagens tiltak blir å booke inn en cafeavtale med en god venninne og litt nettshopping. Hvorfor? bare fordi jeg syntes jeg fortjente det i dag *ler*

Ha en fin tirsdag dere, dere vet hva jeg sier – make the best of it <3

 

Smiiiil Maren

12 kommentarer
    1. Et utrolig fint og oppløftende innlegg Maren! Selvom det selvsagt ikke er gøy å se at du er høsttrøtt så er det utrolig fint å lese litt hvordan du takler det! Tror nok mange kan kjenne seg igjen i det, men ikke alltid er like flink til å ta tak i det på samme måte! Som du sier, finne små hverdagsluxuser er mitt råd! Ta deg ekstra lang tid lå badet, sett deg ned ned og ha en hyggestund etter endt treningsøkt osv. Man må bare bli bevisst og jobbe seg opp og frem. Du er herlig Maren, stå på videre!:-) Ønsker deg en god tirsdag!

    2. Hei!
      Var nesten som jeg skulle ha skrevet det selv. Nå har jeg to unger, så her er det masse energi i huset, men mor selv merker høsten og mørket som sniker seg på. Har time kl 19 i kveld med Corebar, og jeg er instruktøren. Så i dag må jeg bare finne frem kruttet og gi mye av meg!
      Men i morgentidlig er jeg nok like trøtt og sløv som det jeg er akkurat nå…
      Likevel godt at det er flere som er trøtte denne delen av året.
      Ha en fin dag, Maren!

    3. Takk trengte litt inspirasjon! Skal dra meg på trening i dette øyeblikket!
      Hvor tenker du å nettshoppe:D? HVilke sider er dine favoritter?

    4. Åh ! Akkurat samme følelsene som jeg har ! Sliten,lite energi, og et tungt hode! Kroppen fungerte greit på trening i dag, men nå føler jeg meg tom.. Men et møte og en kveldsvakt i praksis venter! Skal unne meg en redbull i dag tror jeg 😉 og kanskje litt nettshopping ^^Er såå mye fint treningstøy som jeg gjerne kunne tenke meg ^^
      Veldig glad for at du deler denne siden av deg også ! livet består av hverdagen og hverdagen er ikke alltid like enkel.. Men nyt dagen ! Smil til en fremmed og del ut gode klemmer til de du er glad i ^^ Marteklem

    5. Skal innrømme at eg lengter litt etter den norske høsten, men storkoser meg i varmere størk i Florida fordiom. Det er så rart å lese at høsten er komt for fullt når det stort sett er 30+ varmegrader her nede! Men skjønner veldig god poenget ditt i innlegget, eg pleier også å bli prega av dei mørkere tidene. Håper du får en fin uke Maren, og at den blir meir positiv etterkvart 🙂

    6. Så fint at du deler litt andre sider av livet ditt også, ikke bare bilder av en superglad jente på trening 🙂 Jeg koser meg med bloggen din hver dag, nettopp fordi du ikke prøver å virke “perfekt” som mange andre (trenings)bloggere. Håper resten av uka blir litt bedre!

    7. Skikkelig morgenfugl du! Misunner deg.
      For min del blir det verre jo nærmere vi kommer vinteren. Vanligvis sover jeg ikke lenger enn til 8-9. Nå vil jeg bare ligge å sove til klokken er 11. Og hvis jeg må opp klokka sju, er jeg dønn trøtt før klokka 21. Håpløst. Men det handler vel om å jobbe med seg selv, og som du sier, ta grep.

    8. Du er herlig! Digger at er så ærlig ovenfor deg selv og innrømmer at alt ikke er like lett hele tiden. Og det jeg liker best er at du tar deg selv i nakkskinnet å prøver iherdig å gjøre noe med det! 🙂
      Jeg mener du skal være stolt av deg selv når du gjør det!
      Ha en fortreffelig natt og morgendag :-))

    9. Merker det selv, men da er det viktig å finne de magiske øyeblikkene i hverdagen.. og unngå unødvendig stress! Jeg er altfor flink til å stresse hvis ikke ting rundt meg ser fint ut.. Så en liten rydderunde senere kan jeg sette meg ned med stearinslys og te <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg