Min favoritt frokostgrøt

En uke høstferie forsvant så alt for fort, og plutselig var mandagen her. Jeg skulle gitt så ubeskrivelig mye for en liten uke til med fri. Jeg hadde en lang Todo-liste jeg skulle gjennom denne fri-uken, og det er med latter i stemmen jeg kan fortelle dere at jeg kom ikke halveis en gang. Jeg hadde lagt opp en fin leseplan og vet dere hva – jeg har ikke lest en eneste side pensum! Jeg har heldigvis fått gjort masse annet hyggelig og behovet for sosialisering er endelig blitt tilfredstilt. Livet er ikke bare burde-burde, men nå må virkelig denne frøkna begynne å ta litt tak i de tingen som faktisk burde og MÅ gjøres. *ler*

Jeg startet denne mandagen med en gigantisk sjokoladegrøt til frokost. Så stor var den at ingen av mine vanlige frokostskåler var store nok, jeg måtte derfor bruke en bakebolle. Det funket helt topp, og jeg tror jammen dette er min nye havregrøt-skål. Grøten min lager jeg slik:

  • Koker opp ønsket mengde havregryn med vann 
  • Tilsetter kanel og kardemomme
  • Heller grøten over i skålen og tilsetter litt kaldt vann
  • Når grøten er litt avkjølt tilsetter jeg proteinpulveret. Jeg foretrekker sjokoladesmak. 
  • Deretter tilsetter jeg kakaopulver
  • Rør godt rundt slik at alle klumper deler blir rørt ut.
  • Tilslutt smaksetter jeg grøten med stevia toffee, havsalt og litt mer kanel. 
  • Rør godt om et par ganger og NYT

 

I dagens grøt brukte jeg følgende mengder:  70g havregryn, 40g proteinpulver og 1 ts kako, 2-3 ts kanel, 1/2 ts kardemomme, 1 ts salt og et fullt rør stevia. Hvor mye du ønsker av hver råvare er ditt valg, dette er det som funker for meg 🙂

Nå har jeg satt meg godt til rette i skolekantina og skal få unna litt bloggrelatert jobbing mellom slagene. Jeg skal ikke legge skjul på at det er en utfordring å være fulltid student, blogger og i tilegg ha en ekstra jobb i klesbutikk på siden. Det ender alltid opp med å gå utover noe, og desverre blir det ofte studiene som nedprioriteres. Dette er overhode ikke akseptabelt, og jeg skal virkelig forsøke å ta meg sammen her. Da gjenstår det bare å ønske dere en herlig ukestart – håper denne mandagen behandler dere bra!

 

Smiiiiil Maren



14 kommentarer
    1. Fantastisk med bakebolle til frokostgrøten 🙂 Godt å se at det er flere enn meg som trenger mye mat, er man sulten så er man sulten! Bra du fyller på!

    2. Hei! Så morsomt at du har fått jobb på Høyer! Skal selv på jobbintervju på Høyer i en annen by på onsdag! 🙂 Har du noen smarte tips til intervjuet? Kjenner jeg gruer meg litt 🙂

    3. Hei. Noe helt annet: i tillegg til dine vippeextensions. Bruker du serum også? I så fall hvilket merke?På forhånd takk for svar.

    4. Karoline Dahl: bare vær deg selv, naturlig og positiv! vit litt om høyer fra før – hvilke merker de fører feks! Lykke til, det går garantert bra <3

    5. Kjempe flott blogg, liker godt variasjonen med trening, kosthold, motivasjonsråd og andre mer girly ting 🙂 Du virker som en utrolig flott jente!
      Jeg har bare ett spørsmål, hvilket protein pulver bruker du? Synes det er mange sjokolade pulver som smaker så kunstig.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg