Lykke i en skål

Titter innom på morgenkvisten for å vise dere gårsdagens nydelige kveldsmat som også ble dagens frokost. Nå smiler nok de som kjenner meg, fordi dette er så latterlig typisk Maren-mat. Jeg ELSKER meieriprodukter, og kunne faktisk levt utelukkende på det. Så lenge jeg har orginal cottage cheese, skyr, yoplait yogurt vanilje og kesam så er alt topp. Jeg har selvfølgelig litt digg tilbehør til og varierer da mellom ulike typer frukt, bær, nøtter, og frø. Jeg topper det hele med en herlig miks av sukrin og kanel. Lykke i en skål. 

Gårsdagens kos ble jordbær kuttet i biter, en boks cottage cheese orginal, en skyr jordbær/granat eple, en boks med blåbær, toppet med en liten vanilje yogurt og hakkede mandler. Avsluttet med sukrin og kanel. Når skålen var tom fyllte jeg på med resten av kurven med jordbør og strødde sukrin over. Mmmmm, siste smak av sommer. Dette er altså det beste jeg vet, og jeg spiser det gjerne både til frokost, lunsj og kvelds. Jeg får ofte spørsmål om jeg blir mett av det? Vel når man spiser hele boksen med cottagecheese + en skyr + en yogurt + en kurv jordbær + en kurv blåbær + to gode håndfuller med nøtter – ja da blir du faktisk god og mett. *ler* . Flere påpeker også at det er dyrt, og ja det er ikke til å komme utenom at proteinrike meieriprodukter koster endel. For meg er det en prioriteringssak og jeg velger å bruke penger på det fordi det er verd det for min del. 

Nå må jeg løpe til forelesning, ha en strålende tirsdag dere. Del veldig gjerne dine frokost og kveldsmat favoritter i kommentarfeltet. 

 

Smiiiil Maren

18 kommentarer
    1. Ååå er heilt enig, meireprodukt er så fantastisk! Frokosten i dag var faktisk en skyr og en yoplait med valnøtter, gojibær og eple! Fantastisk godt!

    2. Det hørtesd faktisk godt ut! 😀 selv takler jeg ikke den cottage cheese’n, men med alt det andre du også hadde oppi så er det kanskje håp for meg også :p hehe!
      Skal så abdolutt prøves ut! 🙂

    3. Nå er det lenge siden du har oppdatert oss på benøktprogrammet ditt, hvis ikke jeg har gått glipp av et innlegg?:) Du begynte på noe i sommer mener jeg å huske fra et blogginnlegg, med en eller to faste økter i uken med mål om å bli sterkere.

    4. Ana: vet du, helt ærlig så er jeg både litt slapp og ustrukturert med treningen min om dagen. Så det har desverre ikke blitt fulgt opp. Men jeg trente faktisk ben på lørdag, den økten kan jeg gjerne legge ut 🙂

    5. Åh! Meieriprodukter er helt fantastisk !! Nam! Men frokosten her bli nesten alltid proteinhavregrøt! Godt med et varmt måltid på morgenen ^^
      Nyt tirsdagen og solen fine gode du ^^

    6. Jeg er akkurat som deg. Dette er og blir min favorittfrokost også. Beste er en yoplait vanilje, citrace cheese, skyr blåbær/skogsbær, blåbær, eple og golean frokostblanding oppi! Yum! Fikk lyst på frokost igjen nå 🙂

    7. kan du fortelle oftere på bloggen når du spiser usunne ting spesielt i hverdagen? det føles som om du ALDRIALDRIALDRI spiser noe skikkelig godt eller usundt, og det tærer skikkelig på samvittigheten da du er forbildet og du liksom aldri spiser noe , da jeg foreksempel sprekker noen ganger i hverdagene ….. håper du også gjør det.. hvis ikke er dette for vanskelig for meg. hvor ofte i ukedagene spiser du sunne eller snopeting ?

    8. Meieriprodukter slår alle andre matvarer ned i støvlene både på smak og på innhold! Kjenner jeg gruer meg en del til jeg skal reise til Australia, og ikke minst Kina. Tror ikke det er lurt å ha kesam i sekken i 40 varmegrader, og tviler på at de i det hele tatt har yoghurt i Kina.. Hihihi 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg