Mandagsmotivasjon

Denne mandagen startet jeg med en 40 minutters svettefest på Solsiden PTsenter. Som de fleste har fått med seg var det Stavanger open i helgen. Jeg fikk ikke vært der, men fulgte med på live-streamen på treningsforum. Det er umulig å ikke bli inspirert av disse fantastiske atletene. Jeg var mest spent på bikiniklassen og naturlig nok er det der jeg fant mest inspirasjon.

Nå er det viktig å påpeke at disse flotte frøknene er i sceneform her, og går absolutt ikke rundt i slik form til vanlig. Så alle kommentarer om at dette er ekstremt og ikke sunt osv trengs ikke – det er klart det er ekstremt og det er derfor jeg igjen presiserer at dette er en form de har kun denne ene dagen på scenen. Det jeg lar meg inspirere av er jobben som er gjort i forkant, alle de harde timene på gymmet, viljestyrken og dedikasjonen.

I dag er disse jentene min mandagsmotivasjon. Hva er din?

 

Smiiiiiil Maren


9 kommentarer
    1. det ER ekstremt da! Men tenk hva de har gjort for å nå sine mål, for en motivasjon det er å vite hvor målrettet der er, fokusert, og ikke minst veldig strenge med seg selv for å nå sine mål! tror alle har noe å lære av “om man virkelig vil så klarer man” holdningen deres!
      er virkelig imponert over disse jentene, og ELSKER formen de er i!

    2. Tenkte på de da jeg var på trening på lørdag, kjempebra motivasjon 🙂 Har du tenkt å prøve deg på bikinfitness en gang? 😀

    3. Enig me deg frøken! Jeg fikk være til stede under konkurranse, og er vare suuuper motivert for HARDT arbeid fremover! Mange nyyydelige gutter og jenter som virkelig skaper motivasjon for min del også! Herrrlig!

    4. MIN motivasjon i forhold til trening kommer ikke av utseende og kroppsfiksering. Jeg er hardtsatsende idrettsutøver og trener for å bli god, utvikle meg, prestere og ikke minst fordi jeg elsker det!! For meg er det viktigere med en kropp som kan prestere godt, enn en deffa kropp og veien dit, hvor mange nesten ikke fungerer i hverdagslivet på slutten. MEN for all del; jeg er imponert over disse jentene! Hardt arbeid og disiplin som ligger bak! Men for MEG blir det litt feil. Trening for meg er ikke basert på utseende. Synes “fitnessbølgen” kanskje har gått litt for langt i det siste, men det er en annen diskusjon! Synes det er litt skummelt om unge jenter kun trener med et mål om å se ut som dette til slutt. Da kan det fort ende opp i en forstyrrelse..
      Nei, motivasjonen for meg er å presse persen ned, vinne medaljer, følelsen av blodsmak, prestasjon, se utvikling, stadig forbedre meg, kose meg/være sosial sammen med treningskamerater, treningssamlinger, reiser, konkurranser, og ikke minst GLEDEN ved å trene! Jeg elsker å trene og jeg elsker det idretten og treningen gir meg. At kroppen blir “bra” er bare en bonus. Jeg vil ha en kropp som kan gi meg glede gjennom å tåle all treningen jeg må ha for å bli best, og som gjør at jeg får oppleve ordentlig idretts- og treningsglede! Det er MIN motivasjon!
      Ønsker deg en herlig uke, Maren! 🙂

    5. M: fantastisk! Jeg ble inspirert av denne kommentaren jeg – tusen takk:) Grunnen til at du føler at Fitnessbølgen tar litt av nå er nok fordi det er nå konkurransene er ( helgen som var og om 2 uker) så fokuset er ekstra intenst nå disse ukene før / under og etter. Men jeg er enig med deg, det kan bli for ekstremt til tider. Smil M 🙂

    6. Min motivasjon er det å kunne trene noe jeg elsker i et godt miljø og merke at jeg blir sterkere, raskere og mestrer nye ferdigheter. Selv om jentene ser flotte ut de så klarer jeg ikke å skjønne hvorfor noen vil “ødelegge” treningsprestasjoner de har jobbet lenge og hardt for bare for å ha en slik kropp i en meget begrenset periode.. For min del trener jeg overhodet ikke for å få et bestemt usteende, men for å kunne prestere best mulig. Dette gjør også at jeg spiser mat som gir meg energi på trening og ellers i hverdagen noe som har gjort at jeg sjelden har cravings, ikke trenger å gå sulten og gir meg en kropp som fungerer og som jeg er konfortabel i. Og ikke minst en enorm glede ved å trene.
      Jeg har all respekt for hva disse jentene har klart, men greier ikke bli motivert av det..
      Når det er sagt blir jeg alltid veldig moivert og inspirert av din blogg 🙂 keep up the good work 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg