Vibram fivefingers

Jeg har den siste tiden testet Vibram Fivefingers. Jeg er sent ute med disse fiffige “skoene”, og grunnen er at jeg har vært meget skeptisk. Nå sitter jeg her å smiler av skepsisen min, fivefingersene er nemlig helt geniale og jeg er allerede stor fan. Jeg har brukt dem i snart fire uker, og nå føler jeg virkelig at jeg får igjen for å bruke dem. Jeg bruker mine mest til styrketrening, men det er ingenting i veien for å bruke dem til kondisjonstrening også. Merk deg da at dette krever gradvis tilpassing. 

Vibram Fivefingers gir deg tilnærmet den samme følelsen som å trene barfot, og du får involvert hele spekteret av muskler i føttene og bena når du beveger deg.  Med Vibram fivefingers på føttene vil du forbedre balansen, holdningen og styrken i kjernen, bena og ikke minst føttene dine. Du vil redusere faren for skade, og øke prestasjonen din. Jeg bruker dem som sagt mest til styrketrening, og føler jeg får en ubeskrivelig kontakt og kontroll på øvelsene. De egner seg ypperlig til styrketrening, crossfit, løping, gange og sprint. 

Jeg anbefaler dere å teste dem ut og selv kjenne på forskjellen. Jeg er hvertfall overbevist og kommer til å fortsette å bruke disse under styrkeøktene mine, spesielt på bentreningen er Vibram fivefinger unnværlige. 

 

Smiiiiil Maren


10 kommentarer
    1. Skulle likt å prøvd et par slike, elsker å løpe og nå løper jeg med Nike Free Run fordi disse er ganske nære barfotløping!

    2. Jeg bare lurer på noen ting.
      Hvor mange ganger i uken gjør du cardio? og hvor lenge ca?
      Hvor ofte trener du styrke?
      Og er du veldig streng på hva du spiser i ukedagene?

    3. Hei, jeg har vurdert å kjøpe slike sko, men har tvillingtær. Det vil si at de to tærne på siden av storetåa henger sammen til midt på tæra. Har du noe mulighet til å svare på hvordan det vil bli med slike sko?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg