Søndagstur og sjokoladepremie

Endelig har kroppen min forstått forskjellen på hverdag og helg, i dag sov jeg helt til halv 11, og det tror jeg jammen ikke har skjedd på mange måneder. Det var helt magisk å våkne opp etter så mange timer søvn og føle seg helt uthvilt. Fantastisk! Jeg våknet til tomt hus, da alle var ute på søndagstur. Jeg ble så motivert av dette at jeg knyttet på meg løpeskoene og la ut på tur selv. Jeg elsker å jogge i skogen, men etter den forferdelig triste hendelsen i Ålesund, har jeg blitt litt mer bevisst på hvor jeg løper. Tidligere løp jeg på flere avsides stier langt inne i skogen, men nå holder jeg jeg på hovedstiene hvor det er mye folk. Det er trist at en slik hendelse skal frarøve oss friheten til å løpe hvor vi vil, og ta fra oss tryggheten i naturen. 

Jeg møtte masse hyggelige mennesker som var ute på tur, og fikk en herlig løpetur på litt under en time. På vei hjem stakk jeg innom et treningssenter – ikke for å trene, men for å kjøpe meg en sjokolade. Det er så lenge siden jeg har klart å jogge sammenhengende over lengre tid at jeg følte jeg fortjente en liten premie. *ler* Dagens premie ble to deilige proteinbarer i smaken cookies and cream og kokos. Den første ble slukt like etter den var betalt, og den andre nytes nå med en kopp kaffe til. Mmmmm.

Resten av dagen blir bak pcskjermen for min del. Jeg har vært uten nett her i et par dager, og har derfor et hav av ubesvarte mails, og diverse bloggrelaterte ting å ta meg av. Jeg koser meg når jeg sitter å jobber med bloggen, og spesielt på søndager. Jeg har en greie for søndager. Jeg tusler rundt i myke koseklær hele dagen, tenner masse lys, har på rolig deilig musikk og bare nyter. Jeg tror det er viktig å ha slike off-dager innimellom, for meg er søndag en obligatorisk off-dag. I skrivende stund sitter jeg akkurat slik, i myke koeklær, med tente lys, en stor kopp te og med mac´en i fanget. 

Hva skal dere bruke denne søndagen til?

 

Smiiiiiil Maren

7 kommentarer
    1. Herleg start på søndagen 😉 Så bra du er forsiktig, eg er også blitt meir oppmerksom på kor eg går og spring åleine!!!
      Happy Sunday 😉

    2. Hei Maren
      Utroooolig motiverende blogg! Blir bare så inspirert av å lese om treningen og all den deilige maten du lager. Elsker å trene selv, og er glad i sunn mat. Et problem er at jeg og typen ønsker å få barn, men jeg har mistet mensen pga. lav fettprosent. Hvordan er dine erfaringer med å holde på menstruasjonen samtidig som du trener og spiser som du gjør? Går det an? Stor klem fra Aurora.

    3. Aurora: Takk for fine ord:) Jeg ville kontaktet lege og fått hjelp ift at du har mistet mensen. Det kan skje ved svært lav fettprosent og er virkelig ikke heldig for helsen din – spesielt ikke dersom du ønsker å få barn. Jeg har ikke kunnskap nok til å uttale meg ift din sutuasjon og råder deg derfor på det sterkeste å kontakte fastlegen din! Jeg har selv aldri hatt noe problem ift lav fettprosent og regelmessig mens. Ønsker deg alt godt:) Maren

    4. Utrolig flott blogg du har laget! 🙂 Jeg blir veldig inspaired når jeg besøker denne. Men du! Jeg har akkurat deltatt i en mega konkurranse hvor du kan vinne en reise! Vil du ikke være med du og?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg