Morgentrening

I dag er det mandag – og det merkes. Helgen har vært så avslappende og deilig, jeg har fått unna en hel del ting som har ligget på vent og stresset meg. Jeg har vær ti hvilemodus hele helgen, og plutselig kom mandagen med hverdagsrutiner og krav. Jeg var liksom ikke helt klar. Klokken stod på allerede 06.00 i dag morges, dagen i dag går i ett med forelesninger og diverse møter og jeg valgte derfor å legge treningsøkten min før forlesningen i dag. Klokken 06.30 var jeg på gymmet og gjennomførte 45 svette minutter på elipsemaskinen. det gjorde litt vondt når klokken ringte, men følelsen av å være ferdig trent før halv åtte om morgenen er virkelig magisk. 

Jeg trener absolutt best på morgenen og formiddagen, og forsøker så langt det lar seg gjøre å legge treningsøkten min så tidlig på dagen som mulig. Jeg har aldri forstått de som klarer å trene på kveldstid. Kroppen min går inn i hvilemodus når det nærmer seg kveld, og det er ikke sjans for å finne frem noe beast-mode for en god treningsøkt da. 

Er du også en morgentrener eller trener du best senere på dagen / kvelden ?

 

Smiiiil Maren


14 kommentarer
    1. Nei kveldstrening her definitivt, er altfor glad i å sove til å klare dra seg ut av sengen om morgenen!;)

    2. Fungerer definitivt best på kveldstid! Fortsatt zombie-modus etter helgen. Haha. Ønsker deg en strålende uke, vakre solstråle 🙂

    3. Jeg har det helt motsatt, morsomt hvor forskjellige vi alle er 🙂 trener alltid best etter kl.17! Føler jeg våkner skikkelig til når det går mot kvelden, tidligere på dagen er det mye mindre energi å hente for min del 🙂
      Ha en fin dag!

    4. Jeg trener etter skolen. Det er så mye stillesitting, så jeg får virkelig spart opp kreftene til en god økt!

    5. Absolutt på morgenen! Gjerne før frokost, eller med en proteinkaffe i magen 😉 Da slipper man å tenke på at man må finne tid seinere, eller dra seg på trening med lavt energinivå etter en lang dag! Morgentrening gir dagen mening 🙂

    6. Rundt halv ti – da er jeg i beste formen 🙂 Likevel godt å trene før dagen “starter”, og vite at resten av dagen blir roligere 🙂 Du er flink 😉

    7. Ja takk begge deler! Driver med idrett og satser/jobber mot å bli veldig god. Trener derfor veldig ofte to ganger om dagen. Så “heldig”/tok valget om å gå idrettsfag på skolen(vgs) så har også innlagt trening i skoletiden 🙂 Kroppen fungerer noenlunde likt både om morgenen og kvelden, men kjører som oftest øktene med mest kvalitet på kvelden sammen med klubben. Men liker på mange måter morgentrening best. Er noe spesielt med stemningen og det å starte dagen på den måten, og ved å gjøre det jeg liker aller best 🙂
      Håper du får ei super uke, Maren! 🙂

    8. Har ikke tid til morgentrening siden skolebussen går allerede klokken syv om morgenen, men i helgene da er det morgentrim før dagen starter 🙂 har et lite spørsmål angående frukost.. Hva spiser du før trening når du trener såpass tidlig for å få nokk energi til å gjennomføre en knalløkt?:D

    9. Du ser flott ut Maren. For meg fungerer kun kvelds trening. Jeg er helt motsatt, har null energi på morningen. Setter på meg treningstøyet med en gang jeg kommer fra jobb. Da er det ingen undskyldninger.

    10. Jeg trener om morgenen! Det er så deilig! Opp & hoppe kl.0500! Da er jeg på gymmet kl.0620. Det er en vanesak 😉

    11. Liker best morgentrening -men med jobb og barn som skal på skole blir det som oftest kun morgentrening i helgene..I ukedagene blir det vanskelig, så kveldstrening er det som må til her.. Men jobber jeg kveld prioriterer jeg trening på morgenen -sånn i 9-10 tiden 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg