Økt energiinntak = super treningøkt

I dag opplevde jeg noe jeg sjeldent opplever, det heter runners high, eller flow som jeg liker å kalle det. Det betyr enkelt og greit at du når et punkt på løpeturen din hvor alt bare fungerer. Kroppen kjennes bra, bena er lette, pulsen er stabil og alt bare funker. Du har en brusende og deilig følelse av endorfiner og velvære, og det føles som du kan løpe for alltid. Dette opplever jeg sjeldent, og jeg kan nesten ikke huske sist. I dag dere, i dag var altså dagen jeg skulle få oppleve denne magiske følelsen igjen. 20 gode minutter surfet jeg “gratis” rundt på denne god-følelsen og det gjorde rett og slett hele dagen min så god. Jeg har smilt i hele dag, og det er bare så godt. 

Jeg har mine anelser om hvorfor denne deilige løpeturen kom akkurat i dag. Jeg sov som sagt nesten ti timer i natt, og like før jeg gikk i seng hadde jeg en diger kveldsmat bestående av grove brødskiver, brunost og frukt. Med andre ord – en solid dose karbohydrater. Glykogenlagrene var dermed breddfulle, og kroppen totalt uthvilt etter så mange timer søvn. Det er spennende og ikke minst fasinerende å se hvordan kroppen responderer på ernæring og hvile.

Har du opplevd gode treningsøkter dagen etter økt matinntak?

 

Smiiiil Maren

7 kommentarer
    1. Akkurat den følelsen hadde jeg også idag 😀 Ble 10 km på mølla, på tross av gangsår under begge bena. Tror det var 3 biter med mørk sjokolade før trening som gjorde susen! Kroppen sier takk når man ikke er for streng med den 🙂 Fantastisk at du som toppblogger har fokus på det!

    2. Ja, merker stor forskjell! Når jeg spiser peanøttsmør og speltlomper til kveldsmat er det en “drøm” å løpe neste dag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg