Ikke la deg lure

Jeg møtte en person i går, som fortalte meg hvor flink hun synes jeg var. Hun sa hun skulle ønske at hun var like flink. Jeg forstod ikke helt hva hun mente og måtte spørre hvorfor hun mente jeg var flink. Det kom frem at denne personen leste bloggen min, og har skapt seg et inntrykk av meg og mitt liv gjennom den. Det var da det slo meg at kjære vene, tenk hvor mange der ute som tror jeg er flink hele tiden. Trener hver dag, spiser sunn mat hver dag, sover 8 timer hver natt, aldri går på en smell, alltid tar fornuftge valg. La meg bare så sagt en gang for alle – DET STEMMER OVERHODE IKKE. 

Det er så mange sider av mitt liv som ikke kommer frem på denne bloggen, og selv om jeg forsøker å dele både opp og nedturer med dere, så er det ikke naturlig for meg å poste absolutt alt her på bloggen. Jeg legger ut måltider jeg tror kan inspirere til en sunnere hverdag, og treningsøkter som kan motivere til fysisk aktivitet hos mine lesere. Jeg skaper kanskje et litt uvirkelig bilde av min hverdag ved å publisere dette, samtidig så vil jeg at dere skal komme inn på denne bloggen og bli inspirert til å ta sunnere valg, lage sunn god mat og komme dere opp av sofaen. På den andre siden så er det uhyrig viktig for meg å presisere at min hverdag er langt fra perfekt, det kan alle som kjenner meg personlig skrive under på. Jeg har en haug av sløve dager på sofaen, jeg spiser ofte godteri midt i uka, jeg opplever ofte trøtte energiløse morgener, og manglende treningsmotivasjon opplever jeg til stadighet. Dette er også en del av min hverdag:





I virkeligheten er livet mitt en berg og dalbane, med fantastiske oppturer, masse latter, masse glede og en enorm livsgnist, samtidig som det er dype daler med tunge dager, null motivasjon, tunge tanker og alt for mange følelser. Jeg er et følelsesmenneske uten sidestykke, og jeg har mye temperament – både i positiv og negativ retning. 

Så vær så snill alle dere “flinke piker” der ute, ikke tro at alle bloggere er super-mennesker som har en magisk hverdag og et liv i sus og dus, ingen har kun solskinnsdager. Det er jo kombinasjonen av gode og dårlige dager som summerer opp livet vårt, de gode dagene hadde ikke vært så gode uten de dårlige. Senk skuldrene, pust ut og innse at du og ditt liv er akkurat like bra og innholdsrikt som hvem som helst andres. Ikke la dere lure, blogger er kun en ilusjon, en skapt virkelighet for å inspirere og motivere. Bruk det som akkurat det, en motivasjon, men aldri gå i fellen for å tro at det er slik livet er eller skal være. 

 

Nyt søndagen skjønne, gode dere. 

 

Smiiiiil Maren


28 kommentarer
    1. For et flott innlegg! Hilsen en som har møtt mye motgang – men som ikke har gitt opp verken helsa eller livet!

    2. wow, utrolig bra skrevet!
      kjenner at tårene presser på, ikke bare fordi jeg hører på en trist sang(tilfeldigvis), men også fordi det fikk meg til å innse at jeg er minst like verdig og har et liv som er like innholdsrikt og spennende som andres liv. Jeg er meg, det kan jeg ikke forandre, men jeg kan “make the best of it”.
      Tusen takk for all inspirasjonen, Maren <3 ønsker deg en god søndag!

    3. Så flott at du poengterer dette, Maren! For oss “eldre” som leser bloggen din er den akkurat det du sier; en inspirasjon og motivasjonkilde. Kanskje de yngre leserne dine ikke helt ser nyansene, og at du ikke deler alt med oss. Det er jo ingen dagbok dette! Stå på Maren! Bruker bloggen din en del til tips om trening og oppskrifter, men får også oppmuntring på tunge dager av ditt store smil. Herlig!

    4. Åhjelpesmeg, jeg er spå lettet over at du spiser usunnheter i hverdagen!! Du aaaaner ikke!! Haha. Kan du oftere legge ut på bloggen når du skeier ut eller spiser usunne ting og godteri? Det hadde faktisk vært myye bedre! Eeelsker bloggen din BTW<3

    5. Bra poeng! Synes egentlig du er veldig flink til å formidle at din sunne livsstil også inneholder sløve dager, godteri og kos. Tror problemet er at mange ikke tror det er mulig å skeie ut, ha dårlige treningsdager, spise store porsjoner med sunn mat og allikevel se så fit og fresh ut som det du gjør! Men jeg kan selv jeg nå spiser mer enn det jeg gjør nå, hvert så avslappet til kosthold, kost meg mer med treningen og vært i så god form (både fysisk og kroppslig) og ikke minst hatt det bedre med meg selv som nå! Så innser faktisk at det er mulig, det er balansen som er viktig og finne en livsstil man kan trives og leve med! Takk for all inspirasjon! Fortsett med den supre arbeidet og håper ennå fler innser det du skriver her.

    6. Kjære Maren
      Takk for at du er som du er. Også for at du alltid fremmer en balanse og er svært opptatt av helårskropp. Selv er jeg dritt lei av at veninner snakker om den ene dietten etter den andre som enkele fitnessjenter går på. Ja, hvis man skal delta i en konkurranse så er det viktig, men når enkelte konstant er på diett året rundt, så begynne jeg å lure på hvilke signaler de sender sin egen kropp og ikke minst til andre. Selv har jeg blitt mye mer bevisst på at det er helheten som er viktig og at jeg vil ha en kropp som er sunn og frist året rundt. Det handler om livsstil og ikke bkinitrusa man skal vise seg frem i på instagram om 3 mnd. Vet ikke helt om kommentaren min passet til innlegget, men i mine øyne er du og Inger (ingerindubai) de beste bloggforbildene. Håper du fortsette i samme spor:)

    7. Signe: Tusen takk for en nydelig kommentar. Denne satt jeg spesielt stor pris på:) Du har et herlig fokus og en fin innstilling til trening/kosthold/balanse/helhet. Tusen takk for fine ord, det varmer 🙂

    8. Jeg ser ikke noe galt i å dele sunne og gode vaner 🙂 det er jo ikke særlig motiverende om man deler for mye av de dagene hvor alt er dritt, humøret er på bånn, og alt som kommer ut er klaging. Men fint at du forteller at livet ikke bare er en dans på roser for deg heller 😉

    9. marieboe: absolutt ikke noe galt i det:) Det er bare viktig å presisere at livet ikke er slik da alt for mange jenter desverre blir svært påvirket og tror at det er slik det skal være. Takk for at du sier din mening:):)

    10. Det var utrolig kjekt å lese dette innlegget!
      Jeg prøver selv å finne min egen balanse, men som ungdom i dagens samfunn er det ikke alltid like lett. Alt som blir skrevet på blogger og fremstilt i media gjør av og til at jeg glemmer at det faktisk er lov å ha en dårlig dag og ikke spise sunt hver dag. Diettsnakk og trening er hovedtemaet i jentegjengen noe jeg begynner å bli passe lei av. Jeg tror det er viktig å finne den gyldne middelvei, for meg er det en hverdag hvor jeg spiser sunt for å få overskudd men også unne meg noe om jeg føler for det, så tusen takk for at du minnet meg på dette idag! Og takk for at du var så ærlig med oss og laget dette innlegget. Det satte jeg veldig stor pris på og det er jeg helt sikker på at resten av leserene dine også gjorde! 🙂
      Ha en fortsatt fin kveld <3

    11. Innlegg som dette er nettop det som gjør deg til flotte, inspirerende og motiverende Super-Maren, i mine øyne 🙂 åh, du skulle bare visst hvor mye jeg trengte å lese ett slikt innlegg. Kjenner skuldrene senker seg. Selvom det kanskje ikke alltid er bevisst eller tiltenkt fra din side, opplever jeg stadig at små ord og setninger formulert av deg gjør hverdagen min lettere og bedre på utallige måter <3 og det mener jeg fra hjerterota!

    12. Grunnen til at jeg elsker bloggen din Maren er fordi du gir så god insprasjon til å leve sundt,men du viser også at det er lov å kose seg. Og at man alle har dårlige dager osv.. Du er en super motivator. Du viser at man må finne en balanse i alt og at den balansen ikke bare består av trening og sunn mat, men også litt kos innimellom 🙂
      Fortsett med den bloggen du skriver du. Og lykke til på sykepleien. Det kommer til å bli 3 fantastiske år (hilsen ei som har vært sykepleier i snart 10år 😉 )

    13. Dette innlegget tror jeg maaaange trengte å lese. Man velger hva man deler, og det er veldig lett å glemme, og vi danner oss istede egne bilder av urealistiske forbilder. Digger at du er så jordnær og flott – og flink også! 😉

    14. Takk, det var hyggelig å høre. Beklager alle tastefeilene, hehe. Gikk litt fort på ipaden. Ønsker deg en finere enn finest uke <3. Selv er jeg 3 års sykepleierstudent. Du har noen utrolig flotte år i vente:)

    15. Vakre vene, dette var et godt innlegg! Jeg skrev om AKKURAT det samme i går, da jeg lå og deiget på soffaen! Det er viktig å forstå at det bare er deler av livet som kommer frem på bloggen! Flott at du tar det opp!:)

    16. Vet du hva, Maren- du er en av få bloggere jeg føler faktisk deler både oppturer og nedturer! Mange andre gjør ikke det, derfor føler jeg du er en av de mest ekte … Ikke at vi trenger å lese om hvor kjipe dager dere har, men det gjør jo dere litt mer menneskelig, så vi kan kjenne oss mer igjen i deres hverdag. Fortsett slik du gjør, med inspirasjon og av og til noen hjertesukk, så er bloggen din perfekt! Ha en fin mandag- klem!

    17. Fantastisk innlegg! 🙂 Tror det ofte er lett å ta forgitt at det man leser er slik det er! Men jeg tittet jo innom her for å få inspirasjon og motivasjon til et sunt kosthold og til trening. Å må si “du” mange ganger har dratt meg avgårde på trening når jeg ser så flink du har vært. Selvsagt vet jeg at det sikkert ikke er alle dager du heller ønsker å gå på trening, eller dager der du også ligger på sofaen med en snopeskål. Men når det er bare det lille sparket som skal til for å komma seg ut døren og til trening, er det jo nettopp å se og lese inspirerende innlegg man trenger. Og det er akuratt det jeg finner på bloggen din, i massevis! Fortsett slik! 🙂

    18. Ååååå……får rett og slett lyst å gi deg 1000 klemmer!!! Det er så bra at du skriver akkurat dette, Maren! Vi som leser bloggen din, kan lett bli litt “lurt”, ved å tro at du er supersunn, trener hele tiden og alt et bare fint og flott…Jeg får ofte dårlig samvittighet en dag jeg ikke får trent, eller om jeg spiser for mye godteri (noe som skjer ofte) 🙂 Men saken er den, at vi burde være sjeleglad som får muligheten til å trene, om ikke hver dag, men noen dager i uken, vi burde heller kose oss med litt godteri, i stede for å gå med dårlig samvittighet hver gang du putter noe annet enn en gulrot i munnen!
      Derfor får du en stor “nettklem” fra meg, nettopp fordi du skrev denne teksten om deg selv!
      Det er lett å la seg lure….d er d som er så skummelt!
      Elsker bloggen din!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg