Ny favoritt mageøvelse

I dag har  virkelig fått en smakebit på skolehverdagen, og alt jeg kan si er at jeg gleder meg til fortsettelsen. Som jeg har skrevet tidligere har jeg startet sykepleien i Kristiansand, og selv om vi ikke er ordentlig i gang enda så har jeg kun hatt positive opplevelser så langt. Dette skal nok bli noen fine år. 

I dag hadde Kaja og meg en morsom økt på Solsiden PTsenter. Vi startet økten med kortintervaller, fortsatte med powerwalk på tredemøllen og avsluttet med litt magetrening. Jeg trener aldri mage, og jeg forstår jo nå at dette er noe jeg må begynne med. *ler* Vo tok oss helt ut på den ene mageøvelsen, og øvelsen har herved fortjent en plass i min gruppe av favorittøvelser. Jeg har ikke noe navn på denne øvelsen, men velger å kalle den situps i kabel.

Det er flere positive ting ved denne øvelsen, for det første er det en øvelse som kan gjøres med partner, da holder den andre personen bena dine, istede for at du setter den fast under to vekthantler. For det andre så kan du enkelt øke på vektene og dermed sørge for en fin progresjon og for det tredje jobber den dobbelt, både når du drar deg opp og når du bremser og holder vektene igjen på vei ned. En super-øvelse eller hva? Test den ut da vel! Som jeg skrev i går så var kroppen tom og sliten, og jeg valgte dersom å kapitulere og fylle ordentlig godt på med masse mat, og hvile godt – det hjalp!! I dag var jeg full av overskudd og energi, og det fikk kaja dokumentert på et par bilder mellom øvelsene. Haha. 

Nå er det sushi og kos på planen. I morgen pakker jeg kofferten og drar inn til Oslo. Jeg skal bo hos en god venninne, treffe alle mine deilige oslovenner, i flere spennende bloggrelaterte møter og ellers bare kose meg. Jeg gleder meg noe voldsomt! Dere er selvfølgelig med hele helgen, og jeg oppdaterer dere underveis. Jeg gleder meg til å fortellse dere om nye spennende sammarbeid, artige prosjekter og avsløre flere herlige konkurranser og give-aways her på bloggen. Dere er trofaste og fine alle som en, og dere fortjener litt oppmerksomhet synes jeg. Så følg med, første give-away er like rundt hjørnet. Ha en nydelig torsdag hjerter. 

 

Smiiiiil Maren


8 kommentarer
    1. Ååå det er herlig med slike superøkter! Satser på å få en sjølv i morra i og med at dagens vart litt tam, og med påfyll av stooore mengde kålchips er sjansen stor! Ha en finfin kveld, skjønne deg!

    2. Lena Strømmen: Ville nok fyllt på med litt mer ordentlig mat også hvis du ønsker en super økt i morgen 😉 Selv om kålchips er digg. hehe 🙂

    3. Det er så fantastisk å se treningsgleden din Maren! Jeg begynte å tenke litt etter at du skrev om lystbetont trening, og være aktiv fordi vi har muligheten, og ikke fordi vi føler at vi må. Å se hvor mye du koser deg med treningen er utrolig motiverende, og du får meg til å glede meg til løpingen og styrketreningen 🙂

    4. I min treningsbok står den oppført som “Marens SYKE mageøvelse”. <3
      Skal uten tvil ta den med videre i programmet, men blir ikke like motiverende uten dine motivasjonsrop hehe.

    5. Bra til mageøvelse, den skal testes ut! 🙂 Kjekt å se at sykepleiestudiene ligner på grunnkurset til PT…diffusjon og osmose har jeg også lært om 🙂 Lykke til, det klarer du lett 🙂

    6. Så bra du har begynt på Sykepleien 🙂 Går det selv, begynner nå på 3 året! Skal LOVE deg at disse årene går fortfort!!:) Hvis dere har mye av det samme i høst, som vi hadde første året, syntes jeg det var tyngst- Men da er det bare å se fremover. Det blir bare bedre å bedre!:-D
      Lykke til og stå på Maren- du blir nok en utmerket sykepleier 😀

    7. Har vært min favoritt øvels epå mage lenge !! den er helt sykt og tar mye bedre enn vanlig situps.. det som er dumt er bare at du må ha noen som holder føttene i ro, eller så flyger de fram ^^
      Har også brukt en bosuball under rompa 😀 på samme øvelsen altså..
      Det var en fra en fitnesskonkuranse som viste denne og mange andre på tv2 sporty i våres :DD

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg