Hverdagslykke

Jeg smiler, og grunnen er så enkel at det nesten er komisk. jeg smiler av hverdagen, jeg smiler av den lykken det gir meg å våkne opp til lukten av kaffe på kjøkkenet og lyden av god morgen norge på tv. Det er så riktig. Nå sitter jeg her med kaffekoppen min, nyheter og feelgood stemning fra God morgen Norge. Frokosten er straks klar, og jeg klarer ikke slutte å smile. Jeg er så glad i de små studenene i hverdagen, spesielt morgenstund er magisk for meg. 

I dag har jeg laget en ekstra god frokost. Det er jo tross alt mandag, og starten på den “nye hverdagen” for min del. I dag er første skoledag, og jeg følte det fortjente litt ekstra hygge på morgenkvisten. Jeg har derfor laget søte små speilegg i hjerteform. Var ikke disse skjønne? Formene kjøpte jeg på Jernia for en stund tilbake, men jeg har sett dem flere ulike steder. Ta en titt der du vanligvis kjøper kjøkkenutstyr og lignende, så er jeg sikker på at du finner dem. For alt jeg vet så finnes de i flere former også, mener å ha sett dem i en blomsterform, men jeg synes hjertene var søtest. 

Nå skal jeg nyte en liten time her i sofakroken, med speilegg, kaffe og koselig morgenstund før det bærer avgårde til opprop på første skoledag. Hjelpes, jeg er faktisk litt nervøs jeg. Det er så lenge siden sist jeg satt på skolebenken og det føles både nytt, ukjent og skremmende, samtidig som en liten kribbelende spenningsfølelse også har snikt seg inn. Det blir nok bra – håper jeg. 

Nyt mandagen, og ha en strålende ukestart kjære dere. Nå er vi i gang, nå er det bare å kjøre på og som jeg alltid sier: Make the best of it!

 

 

Smiiiiil Maren

5 kommentarer
    1. Så fint å lese! Misunner deg den lykkefølelsen..
      Skulle selv ønske jeg klarte å glede meg såpass mye over hverdagen og de små øyeblikkene, det er noe jeg jobber iherdig med å få til! Ha en fortsatt fin dag! 🙂

    2. Herlig me ei jente som nyter både ferie og hverdag på lik linje! De små tingene er de viktige for min del også! 😀 Masse lykke til me første skoledag, håper du kommer til å trives masse! Det er GØY med ny kunnskap!

    3. Kjære Maren,
      Har nå vært fast leser siden februar. Ikke ofte jeg legger igjen kommentarer, men følte det passet med en nå 🙂 Ville bare si at selv om jeg ikke kjenner deg, tror jeg, etter å ha lest innlegget du skrev, at du gjør det riktig å flytte tilbake til Kr.sand og starte på skolen igjen. Selv har jeg akkurat flyttet fra ett studiested til et annet, og kjenner igjen den kriblende følelsen av forventningner til hva ny skole har å by på.
      Du er en stor inspirasjonskilde for meg, både for trening og ellers. Skulle egentlig ønske jeg kjente deg utenom bloggen, du virker som en fantastisk person. Ønsker deg lykke til videre, med studiene, trening og livet utenom 😉 Nyt dagen! Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg