Solstikk, boktips og middag i gamlebyen

Soldronningen har kapitulert, og rømt tilbake til hotellrommet. Ikke for det, jeg har ligget 6 timer i sola, men plutselig fikk jeg helt nok og måtte nærmest løpe tilbake til hotellrommet og hoppe inn i en iskald dusj. Nå ligger jeg her nydusjet, avkjølt og innsmørt i flere liter med aftersun. Denne dagen har vært like magisk som resten av uken. Jeg våkner jo helt latterlig tidlig som alltid, og for andre dagen på rad spretter jeg opp kl 07 livredd for at jeg har forsovet meg til jobb. Haha. Det gjør absolutt ingenting å våkne litt tidlig når man blir møtt at strålende sol, 38 grader og en helt magisk hotellfrokost. Ja jeg har en helt spesiell glede over god mat, men se her da dere, hvem hadde ikke dratt på smilebåndet av en slik frokost hver morgen? 

Bildet under besvkriver igrunn dagene ganske så godt. Krim på solsenga mens jeg slurker i meg pepsi max, isvann og gomler frukt. Frukten kuttes opp og servees i små takeaway-bokser som oppbevares i kjøleskap. Det er lite sol slår duggfrisk, fersk frukt servert på solsengen. Jeg har allerede lest ut Nøkkelvitne av Jørn Lier Holst, og er snart halveis bok nummer to av samme forfatter. Jeg har lest alt av Jo Nesbø og synes han er helt fantastisk, det var nesten litt trist da Politi var ferdig utlest. Nå har jeg heldigvis funnet Mr. Lier Holst som leverer super undrholdning på solsenga. Har noen av dere lest noe av ham?



I kveld skal vi besøke Old Town, og etter flere anbefalinger fra dere skjønne lesere gleder jeg meg veldig til å sjekke det ut. Jeg har fått flere resturantanbefalinger fra dere, og gleder meg veldig til å teste dem ut. Dersom det er så bra som jeg håper blir det nok flere kvelder i gamle byen. Antrekket for kvelden er fremdeles uvisst, så da slenger jeg med et par bilder fra gårsdagens antrekk istede. Jada jeg KAN ta på meg kjole og være litt girly jeg også – jeg bare trives bedre i treningsklær. *ler*

Smiiiiiil Maren


10 kommentarer
    1. Hei Maren! først må jeg bare si at jeg elskerelskereeeelsker bloggen din! du er bare SÅ utrolig inspirirerende og motiverende fra min side, er rett og slett avhengig, haha. Men siden jeg vet så godt hvor mye peiling du har på dette med mat, kosthold og trening så håpte jeg du kanskje kunne hjelpe meg litt med et par spørsmål..? iallfall, saken er, for et år tilbake gikk jeg fra å være en vannvittig usunn jente med sjokolade og dritt inn i bildet – hver eneste dag – i store mengder. jeg var ikke VELDIG ”kjokk”, men ganske kraftig og en good del ekstra fett både her og der, til å etter hvert bli helt ekstrem på kosthold og trening. da mener jeg EKSTREM sunn, og veldig mye trening. jeg gikk selfølgelig ned i vekt, og mange av mine nermeste merket jo dette selfølgelig og en del av dem mente jeg hadde en form for spiseforstyrrelser, i og med at jeg ikke kunne tilate meg noe som helst som inneholdt sukker eller usunt fett. MEN i løpet av dette året har jeg hatt noen ”sprekker”, men de har ikke vært vannvittig gale, og har bare vart en dag eller to, og noen ganger en ukes tid. men. så kom jo da sommerferien. jeg har sprukke TOTALT. jeg har siden begynnelsen av sommereferien overspist i ALVORLIGE mengder, ufattelig mye sukker og dritt har inntatt i min kropp. blodsukkeret mitt har dalt fra nederst til øverst i ett sett, og jeg har vært sinnsykt slapp, sliten og sur og plutselig dritglad på en gang – og jeg er veldig lei av dette nå. jeg har blitt helt ukontrollert – akkuratt som jeg var for ett år siden, om ikke værre. og dette skremmer meg, har jeg blitt den samme ekle, avskylige jenta jeg var for et år tilbake? jeg er livredd, for henne HATER jeg. jeg kan ikke fordra henne, og jeg hater det at jeg er sånn. i løpet av denne sommereferien har jeg lagt på meg i vannvittige mengder, og jeg føler meg grusom. jeg hater det jeg har gjort mot meg selv. ett helt år med SINNSYKT hardt arbeid – ødelagt, bortkastet. jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, og jeg er så utrolig flau over meg selv og kroppen min. treningsmotivasjonen min er heller ikke slik den pleier å være, men nei jeg har ikke sluttet å trene. har trent nesten hver dag i sommeren, men selfølgelig noen fridager innimellom i og med at det trossalt er ferie. men poenget mitt er – enten tillater jeg ikke meg selv i å spiser NOE SOM HELST usunt, eller så overspiser jeg i DE GRADER. hvorfor kan ikke jeg være en normal person, kose meg med EN liten sjokolade istedenfor og stappe i meg 1 svær sjokolade plate pluss at annet jeg kan finne? jeg er så lei, jeg er så redd, og så ALT FOR GLAD I MAT. tenker på mat døgnet rundt, hele tiden. det er liksom alt som betyr noe. jeg aner ikke hvorfor, men jeg tenker liksom at når jeg først har begynt er liksom dagen allerede ødelagt og jeg kan bare stappe i meg alt jeg finner, for da betyr det liksom ingenting lengre. verden bare forsvinner, og det eneste som betyr noe er den deilige sjokoladen som ligger rett der forran meg. jeg skjønner ingenting, hvordan kan jeg gå fra å tenke nazi, til å plutselig gaffle i meg? jeg fatter det ikke, og det føles som jeg har mistet meg selv i det jeg mister kontrollen…
      så mitt spørsmål er egentlig, har du vært borte i noe slikt før? og har du noen tips til hva jeg børr gjøre? håper du har noe på lager, det tror og håper jeg iallfall 🙂
      stor klem lotte 😀

    2. Lotte Lise: Jeg synes du burde oppsøke lege eller en psykolog, for det ser ut til at du trenger noen å snakke med.

    3. Linda Marie Stuhaug – lidenskap for sunn mat: Ja frokosten er virkelig helt magisk. De har ALT, altså absolutt alt. Og alt er ferskt, friskt og delikat. Liker spesielt godt at omeletten lagens med de ingr jeg har valgt – mens jeg ser på! Eggene tilberedes også slik du ønsker men man ser på at det gjøres. Love it!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg