Bentrening og endelig ferie

Jeg klarer nesten ikke sitte stille, det kribler i hele meg – endelig er det tid for ferie!! Om kun to små timer drar jeg avgårde på tur. LYKKEHYL! En hel uke i paradis med verdens beste reisefølge. Kofferten er pakket og jeg kan ikke bli mer klar. Hihi.

I går gjennomførte jeg en super styrkeøkt på ben. Jeg hater å trene ben, og gruer meg ofte i flere dager i forveien. I går fikk jeg en sms fra min supre treningspartner Kaja, hvor hun spurte om jeg var klar for en økt. Jeg hadde aldri dratt på trening i går hvis det ikke var for den meldingen. Jeg møtte Kaja på Solsiden og plutselig fikk jeg det for meg at i dag, skulle bena få kjørt seg! I og med at jeg reiser på ferie i dag, så passet det perfekt med en tung benøkt dagen før en uke treningsfri. Økten ble kanon bra, og jeg kjenner at den negative holdningen til bentrenigen faktisk begynner å snu.

Gårsdagens økt så slik ut:

  • Knebøy til kasse
  • Goblet squat
  • Strake markløft
  • Bulgarsk utfall
  • Lårcurl

 

De to første øvelsene kjørte jeg i supersett. Flere av dere har spurt meg om dette med supersett, og det betyr at man gjør to øvelser etterhverandre uten pause mellom. For å ilustrere dette for dere fikk jeg filmet et supersett i går. 10 reps squat til kasse, etterfulgt av 10 reps goblet squat med 35 kg. Jeg liker best å kjøre goblet med kettlebells, men det hadde jeg ikke tilgjengelig i går og brukte derfor en hantel på 16 kg.

 Vektene er ikke så tunge, men når man kjører supersett må vektene reduseres litt. Jeg er også bevisst på å kjøre litt lettere vekter på ben, for å heller fokusere på muskelkontakt, spesielt i setemuskulatur. Alt i alt en god økt som kjennes godt i både ben og rumpe i dag. 

Nå skal jeg dobbeltsjekke at alt fra pakkelisten er med, før det bærer avgårde til flyplassen. Vi blogges fra Kroatia.

 

Smiiiiiiil Maren

 

14 kommentarer

Siste innlegg