Rutinepreget morgenfugl

Det er merkelig hvordan kroppen vender seg til rutiner. Klokken 06.00 var jeg lysåken og klar for en ny arbeidsdag – på en lørdag! Jeg forsøkte å sove lenger, men i et rom som var like lyst som dagen utenfor, og en temperatur på godt over 25 var det jammen ikk enkelt. Nå sitter jeg her i et morgenstille hus, drikker kaffe og koser meg med bloggen. Ute viser gradestokken 26 varmegrader, og solen stråler fra en skyfri himmel. Klokken har såvidt passert 07, og med slike temperaturer så tidlig kan dette bli en helt magisk sommerdag på sørlandet. 

I går gjennomførte jeg en herlig styrkeøkt på gamle arbeidsplassen min, Spicheren treningsenter. Det føltes litt kjipt å gå inn for å trene når været var så fint, men slik det ser ut her på sørlandet nå så er hver dag den perfekte sommerdag, og skal man vente me då trene til det blir dårligere vær, ja da tror jeg man kan vente en stund. Jeg fyllte godt opp med vann, tok på meg lette klær og kjørte i gang. Jeg fikk en grei økt på overkropp i et nesten folketomt treningssenter. Spicheren er nok arealmessig Kristiansands største treningssenter, og det er sjeldent jeg har sett så lite folk der. 

Jeg kjørte følgende øvelser:

  • Nedtrekk bredt grep
  • Nedtrekk smalt grep
  • Sittende roing
  • Facepulls
  • Latsdrag 
  • Brystpress
  • Flies i kabel
  • Pushups

 

Kvelden i går var herlig, med nydelig mat, og god dirkke. Strålede sommvær og deilig varme til langt på natt. Vi koste oss med ferske reker. Det tror jeg må være min favorittmat om sommeren. Ferske reker, frisk salat, avokado, sitron, rødløk, fersk loff pg majones. Mmmmm. 

Nå skal jeg nyte morgenstunden en liten time til, før jeg skal finne meg en strand med fine mennesker. Jeg må bare vente til alle andre normale mennesker våkner. *ler*

 

Smiiiil fra morgenfugelen


4 kommentarer
    1. Herregud så herlig du er Maren – virkelig en enorm gledesspreder, smilende, inspirerende og motiverende jente. Takk! Kos deg så masse i dag, det skal jeg også! ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg