Proteinrike, sunne pannekaker

God morgen hjerter

I dag har jeg fri, helt fri – jeg måtte ikke opp før sola stod opp! Jeg kunne ligge i sengen så lenge jeg ville og nyte en lat morgen. Fy søren så deilig. Akkurat nå sitter jeg ved kjøkkenøya, med kaffe i koppen, pannekaker med brunost til frokost og nyhetsmorgen på tv. Dette er hverdagslykke! 

Pannekakene var et lite testprosjekt. Jeg manglet en god del ingredienser og trodde derfor ikke resultatet skulle bli bra. Jeg tok derfor ikke noe særlig bilder. Selvfølgelig ble resultatet helt fantastisk, og nå angrer jeg litt på at jeg ikke tok bilder underveis eller et delikat bilde av sluttresultatet. Jeg har heller ikke skrevet ned konkret målene på ingrediensene. Jeg skal likevel prøve å dele sånn ca med dere, så kan dere prøve dere litt frem selv. Jeg lagde to ulike typer. Den ene typen ser penere ut, mens den andre var mye saftigere. Havregryn-oppskfiten var mest saftig, mens den andre ble visuelt penere.

Jeg ler av det udelikate bildet, det er ikke slike matbilder jeg vanligvis legger ut, men jeg tenkte at dette er bedre enn ingenting. Så her kommer et totalt uredigert “behind-the-sceens” bilde av mine pannekaker. Slik ser det ut når man ikke har fikset maten til bildetaging. Hihi. Jeg hadde brunost på mine, men du kan gjerne ha cottage cheese, vanilje kesam, bær/ frukt eller annen topping. Jeg elsker brunost, og kan garantere at det vil smake nydelig på disse pannekakene. Mmmmmm.

OPPSKRIFT 1:

  • 60g Havregryn
  • 2 hele egg og 1 hvitte
  • 30g bakepro (tom for proteinpulver. Bakepro er et nøytralt bakeprotein uten smak)
  • 4 ss sukrin
  • 1 ss kanel
  • 1 ts kardemomme
  • 5-6 dråper natreen 

 

 

OPPSKRIFT 2:

  • 60g mandelmel (annen tørrvare kan fint brukes)
  • 2 hele egg, en hvitte
  • 30g bakepro (anbefaler vanilje proteinpulver hvis du har)
  • 4 ss sukrin
  • 6-8 dråper stevia (Vaniljesmak)
  • 1 ss kanel
  • 1ts kardemomme
  • 1/2 ts vaniljepulver

 

Fremgangsmåte: Bland alle ingrediensene sammen, og tilsett vann til røren til jevn og fin, uten klumper. Stek dem i stekepanne på middels sterk varme. Så kjapt, enkelt og super godt! Proteinrike og sunne frokostpannekaker – helt uten sukker! Det kan ikke bli bedre. Nyt pannekakene og ha en magisk torsdag,

 

Smiiiiil Maren


5 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg