Kroatia

Jeg hadde innsett at denne sommeren ble en jobbesommer, og at reising fikk vente. Jeg fyllte ukene opp med jobb hver dag, og hadde slått meg til ro med den tanken. Så begynte feriebildene til vener og bekjente å poppe opp på diverse sosiale medier. Lange hvite sandstreder, bading i middelhavet, de nydeligste middagsretter fra eksotiske resturanter, brune ben i kritthvit sand, lette sommerkjoler og store smil fra rundt om i hele verden. Jeg kjente at det kribblet i hele kroppen etter å reise. Hvordan kunne jeg være så dum å booke en hel sommer med bare jobb? Jeg satt meg ned å tok en god titt på vaktlistene mine, og tror dere ikke jeg oppdaget en fantastisk liten uke, helt i slutten av ferien, hvor det faktisk er mulighet for en uke sammenhengende fri. Så nå blir det sannsynligvis tur på denne jenta også!!!! 

Vi driver å planlegger nå, og det ser ut som Kroatia blir årets sommertur. Jeg har alltid hatt lyst å reise dit, og nå får jeg endelig muligjheten. Fra Kristiansand flyr det et direkte fly til vakre Dubrovknik så det kunne jo ikke passe mer perfekt. 

 

Har noen av dere vært i Dubrovnik? Del mer enn gjerne dine erfaringer. Resturanttips, strandtips, markeder/opplevelser og ikke minst hotelltips mottas med stor takk!

 

Ha en nydelig mandag og nyt ferien kjære dere! Jeg har ligget litt på latsiden når det gjelder både treningen og sunn mat de siste dagene. I dag er det mandag, og jeg ser alltid mandag som en ny mulighet til å starte på nytt. Senere i dag vil jeg derfor dele en frisk og sunn oppskrift med dere, og hvis jeg er riktig så flink så skal dere ikke se bort i fra at det logges en liten treningsøkt også. 

 

Smiiiil Maren

 

Lik gjerne min FB-side HER.  

23 kommentarer
    1. Dubrovnik er en helt nydelig by! veldig godt valg av deg 🙂
      Da jeg var der, bodde familien på Hotell Ariston, heeeelt nydelig. Ligger helt ved sjøen, har egen restaurant og ”poolside” helt nede med solstoler og badebaseng fylt med nytt sjøvann hver dag. Det er også gode muligheter for å bade i sjøen der, fordi det er mange trapper og stiger ned, og et avgrenset område hvor man kan bade. Det hotellet anbefales virkelig!
      Ellers var vi inne i gamlebyen etpar ganger, spiste god mat på både italiensk restaurant og kjøtt et annet sted. å gå i gamlebyen er utrolig koselig, og man kan også gå oppe i ”borgen” rundt hele greien, veldig vakkert.
      Vi tok også noen båtturer ut til små øyer hvor vi fikk sandstrand (det er som regel bare klipper i kroatia) og vi måtte sitte på med golfbiltaxi fordi de hadde så smale veier. ingen bensin eller noe!
      Dra til Kroatia, helt nydelig! 🙂

    2. Resteuranten på høyre side nede i havna er veldig bra:) du må besøke museet i gamlebyen!fantastisk nydelig!:) og de beste resteurantene finner man litt oppi høyden.. følg de smale gatene oppover i gamlebyen, så finner du mange skatter:)Det er til og med et treningssenter oppi gatene der.. Gangavstand fra havnen..:)

    3. Kom tilbake fra Dubrovnik for litt over en uke siden. Første gang jeg var der- og skal så ABSOLUTT tilbake! For en plass! Trivelige folk, ikke noe mas som er veldig vanlig i sydenland, RYDDIG og så fint! Bodde på Hotel Royal Princess, Utrolig fint hotell og fint område rundt og trivelig personell og lett tilgjengelig transport.
      Anbefaler en (flere) turer til gamlebyen, gå inne i den, rundt muren og en tur med gondolbanen(se solnedgangen!!)
      Den resturanten vi var mest fornøyd med lå rett utenfor hovedinngangen til gamlebyen, kjempegod mat!
      Tror nok ikke du angrer på å dra dit!!:))

    4. heei 🙂 jeg lurte på noe..
      når det kommer til styrketrening så skal man gjerne ikke trene samme muskelgruppe to dager på rad, så vidt jeg har forstått. men gjelder dette mage og? eller skader det ikke å trene mage flere dager på rad?

    5. Du må opp å gå på muren rundt gamlebyen 🙂 Mulighet for mange fine bilder der! Hehe.. Fantastisk land.. Gled deg!

    6. Hei søte du! Var på cruise i fjor og hadde derfor kun en dag i byen, men for et fantastisk sted!!! Dumt jeg ikke husker nøyaktig hvor denne lå, men var en iskiosk hvor det jobbet en mann som tydeligvis hørte at vi var norske, så da vi skulle til å bestille svarte han oss plutselig på norsk! Kjempe artig! Han hadde kun lært språket på grunn av å jobbe i iskiosken siden det var så mange norske turister der nede! Den mannen gjorde hele dagen min 😀

    7. Jeg ankom Dubrovnik i går kveld, og har i dag hatt en fantastisk avslappende dag nedi en liten bukt! Vannet er asurblått og klart, litt kjølig, men det trengs med den gode temperaturen som er i luften! Erfaringsmessig er maten i Kroatia generelt veldig bra, og man har mange alternativer! Jeg personlig holder en knapp på sjømaten! Ønsker du en ferie med både soling, bading, god mat og vakkert landskap/gamleby vil jeg si Dubrovnik er et fantastisk sted å dra! Er i tillegg mye trapper, så fine muligheter til å få gjennomført noen treningsøkter!
      Kroatia er og forblir min nye perle!

    8. Kroatia er helt herlig, og har blitt mitt nye yndlingsreisemål!
      Har vært i Dubrovnik, men aldri bodd i selve byen. Kroatia – og Dubrovnik – er helt fantastisk! God mat og drikke, varmt og krystallklart vann, gjestfrie folk og nydelig natur å løpe i/gå på turer i!
      Reiser selv til Split om ikke så lenge og gleder meg kjempe mye!
      Ha en fortsatt fin uke og god tur når den tid kommer 😀

    9. Hei!
      Var nettopp i Dubrovnik sammen med fire gode venninner! Vil anbefale å tanne på bystranden som ligger til venstre for det bilde du la ut av gamlebyen.
      Hvis du går inn i gamlebyen, og opp til venstre hjørne av bildet ditt, så ligger det en fantastisk nydelig bar/drinksted utenfor bymuren. Her er bordene plassert på svabergene, man kan hoppe rett i havet, og utsikten er bare hav, hav, hav.
      På veien dit går man forbi en restaurant hvor kokken har jobbet i Asia i 8 år. De serverer mat som er fersk fra havet, med en asiatisk vri. Nydelig tunfiskbiff, kokosprawns og slikt. Anbefales virkelig.
      Ellers er gamledelen av Dubrovnik (utenfor murene) perfekt for slitsom trappetrening 🙂

    10. Eg hugsar når eg var der så var det ein marknad i gamlebyen! Der selde dei nokre fantastisk gode heimalaga ”godteri” laga av appelsinskal! Veit ikkje kor sunt det er då, men det må du berre spandere på deg sjølv!

    11. Kjempeflott by, var der på
      Omtrent samme tid som nå for 2 år siden! Veldig varmt og fuktig der så ta med lette klær, gjerne noen ekstra t-skjorter eller singletter! Hadde en kjempeflott tur med en båt som hadde glass i bunnen slik at man kunne se havbunnen litt lenger ut! ANBEFALES😁

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg