Super-snacks

God morgen hjerter

Det er en litt trøtt frøken på andre siden av skjermen her. Kveldsvakt i går, og rett på jobb igjen i dag kjennes på kroppen. To kopper kaffe og frem med smilet. Make the best of it. Tror det skal bli mitt nye quote. Hehe. Alltid forsøk å gjøre det beste ut av stuasjonen, da går det som regel bra. Er dere ikke enige? 

I dag vil jeg tipse dere om en sunn snacksvariant som jeg ofte benytter meg av. Rå kakaobønner er proppfull av antioksidanter og sunne fettsyrer, de smaker utrolig godt sammen med mørk sjokolade (gjerne 70% kakao). Kakaobønner inneholder også naturlig lykkestoffer, mineraler og vitaminer. Gojibær inneholder både vitamin C og A, de har et høyt innhold av jern og proteiner. Inkabærene har en syrlig og frisk smak. De har et høyt fiberinnhold, og spekket med antioktidanter fra A-vitamin. 

Bilde

Det er med andre ord kun positive sider ved å benytte dette som snacks. Jeg kjøpte disse posene på Supernature i Oslo. De har to ulike butikker, en i bogstadveien og en nede i sentrum. Jeg vil absolutt anbefale dere å titte innom Supernature, disse butikkene er smekkfulle av spennende produkter. 

Nå har klokken blitt alt for mye og jeg må løpe avgårde til jobb. Ha en nydelig dag dere, mer fra denne kanten senere! 

 

Smiiiil Maren

5 kommentarer
    1. Vil bare si Tuuusen takk for all inspirasjon og gode tips, både på treningsfronten og når d gjelder mat/snacks! Leser bloggen din hver dag, og følger deg på Instagram 🙂 You go girl!! Ha en fin dag.
      Lene Therese

    2. Hei Maren!
      Må bare si at du er en super inspirasjon, både når det kommer til mat og trening 🙂
      Lurer bare på en ting, har selv kjøpt gojibær, men spiser du disse rett ut fra pakken eller fletter du det inn i mat? Har hatt det stående i skapet en stund nå uten å egentlig vite helt hva jeg kan bruke det til, hehe.
      Ha en fin dag videre, skjønne deg!

    3. Gojibær e fantastisk godt!! Sammen med tørkede tranebær, cottage cheese og druer/eple. I Spania er det vanvittig billig med tørkede bær/frukt, så jeg shoppa flere kg når jeg var der

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg