Sørlandslykke

Jeg sliter med å finne ord som beskriver hvor glad jeg er i sørlandet, og vakre Kristiansand. Det er så godt å komme hit, og utnytte alle de fantastiske mulighetene her. Flere personer har kommet til meg den siste tidne og spurt hva som har endret seg i livet mitt. De mener nemlig at jeg utstråler en helt ny glede og energi. Slikt er så hyggelig å høre, og det varmer hele meg. Det er så herlig at folk sier det også, det er jo så mye enklere å bare tenke det og ikke si noe. Så, hva har skjedd i livet mitt som resulterer i denne herlige indre roen og lykkefølelsen? Det er nok en kombinasjon av flere faktorer. En av dem er helt klart at jeg er hjemme og omringet av dem jeg er aller mest glad i og som kjenner meg aller best. Jeg har akkurat fått vite at jeg skal bli tante for første gang, og familielykken er komplett. 

En annen forklaring er det livet jeg får muligheten til å leve her hjemme i sommer, jeg har muligheten til å nyte naturen hver eneste dag om jeg ønsker. Vakker og frodig natur ligger like utenfor husdøren min, og i dag valgte jeg å starte dagen ekstra tidlig for å få en liten time i frisk luft før en lang arbeidsdag ventet. Jeg ruslet opp i nydelige Baneheia og ble sittende ved vannet der oppe en lang stund og bare nyte! Jeg føler meg så heldig som har muligheten til å ta meg slike turer, som har en kropp som fungerer og en så sterk treningsglede. 

Før jeg la ut på dagens lille luftetur, koste jeg meg med denne lekre frokosten. Alt blir så mye mer delikat og fristende hvis man tilbereder det i en fin skål. Her er det en kurv bringebær, en skyr og en boks cottage cheese. Etter bildet ble tatt så fulte jeg skålen ordentlig opp, og toppet med både muslig, litt nøtter og unormale mengder kanel. *ler*. Det skal dere nemlig vite kjære dere, at den retten som kommer frem på bildet som oftest er dandert pent for synsskyld. Virkeligheten er at porsjonene som oftest er tredobbel så store og ikke på langt nær så visuellt innbydende.



Jeg anbefaler dere å forsøke å tilberede maten litt ekstra delikat. Du vil bli overrasket over hvor mye bedre maten smaker når du kan nyte den med både smaksløkene og synet. 

 

Smiiiil Maren


8 kommentarer
    1. Haha, samme her! All min mat ser ut som en real flykræsj pga store mengder, men jammen smaker det like godt uansett! 😉

    2. Det ser virkelig idyllisk ut der! Har jo vært i Kristiansand et par ganger (i forbindelse med Quart-festivalen og Dyreparken da jeg var yngre), og jeg syns det er helt nydelig der. Så heldig du er som har alt dette tilgjengelig! Skjønner godt at du stråler:) I tillegg til at dere har hatt MYE bedre vær enn oss på indre Østlandet…Grøss for noe regnvær vi har hatt! Nyt dagene!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg