Morgentur og nytt leketøy

Jeg hadde en gang en kollega i treningsbransjen som sa til meg: Hvis du stadig skal vente på de perfekte forholdene vil du aldri få noe gjort! Den setningen sa jeg høyt til meg selv i dag morges, da jeg var mest lysten på å utsette morgenturen på grunn av det kjedelige gråværet ute. Min kollega har jo helt rett, hvis man bestandig skal vente på perfeke forhold så vil man få utrettet svært lite. Så jeg plugget i musikken, og kom meg ut på tur. Jeg var nære ved å gi opp da jeg fikk en frisk regndusj over meg kun ti minutter ute i turen, jeg fant ut at nå var jeg jo likevel våt så da kunne jeg like gjerne fullføre.



Det er jeg utrolig glad for at jeg gjorde, hvis ikke hadde jeg nemlig ikke fått oppleve det som ventet meg rundt neste sving. Der stod verdens nydeligste lille bambi-rådyr. Vi stod kun få meter fra hverandre og så på hverandre i flere minutter. Jeg turte ikke bevege en finger i frykt for å skremme den, og stakkars bambi var nok så redd at den ikke viste helt hvor den skulle gjøre av seg. For et nydelig dyr! Dette lille møtet gav meg en herlig start på mandagen. Jeg sitter fremdeles her med et lite smil om munnen. 

Det ble en 30 minutters tur, avsluttet med hoppetau-intervaller. Yes – jeg har skaffet meg hoppetau og nå skal det hoppes til den store gullmedalje! Hoppetauet finner dere HER. Jeg gjennomførte hoppeøkten min som en liten pyramide, slik:

  • 40 hopp
  • 2 minutter pause
  • 50 hopp 
  • 2 min pause
  • 60 hopp
  • 2 min pause
  • 50 hopp
  • 2 min pause
  • 40 hopp

 

En svett og fin start på dagen! Hoppetau er virkelig en undervurdert treningsform. Det er utfordrende både for kondisjon, koordinasjon og balsansen. Det er en svært effektiv og ikke minst morsom treningsform. Så tommel opp for hoppetau! 

Tusen takk til alle som allerede liker FB-siden min, dere finner den HER. 

 

Smiiiil Maren

14 kommentarer
    1. Tusen takk for at du skriver denne fantastiske bloggen. Du gir så mye god motivasjon både til trening og til kosthold. Det er så godt å se at fordi om du trener masse, spiser sunn og riktig mat kan du også kose deg litt innimellom. Det er så deilig med en blogger som har en gylden middelvei og ikke er fanatisk… Du gir håp om at man kan klare å finne en måte og leve på som gjør at man ikke føler at man er konstant på slankekur, selv om man jobber for å gå ned mange kilo.. for av og til må det være lov å kose seg litt, og det beviser du.. Tusen takk!!

    2. Jeg vil gjerne henge meg på denne fine kommentaren over, og si meg veldig enig! Det er en lyst å lese bloggen din, den er variert, ærlig og inspirerende! Takk for at du deler av ditt balanserte liv!

    3. Hoppetau er super trening! Jeg bruker noe som jeg tror er en crossfit økt. 50/50 hopp/sit- ups, 40/40 osv til jeg er på 20 eller 10. Alt etter hvor sliten jeg blir 🙂

    4. Flink 🙂 Trener du 2 ganger for dagen? Eller er denne “morgenturen” den eneste treningen du gjør pr dag?

    5. Flink du er 🙂 Jeg lurte forresten på en liten ting som jeg håper du kan svare på! Har du prøvd vippe extensions i Kristiansand? Jeg har hatt vippe exstensions nå en stund, bor i Stavanger, men flytter til Kristiansand i august for å studere og må få en ny salong å få gjort dette på! Jeg vil veldig gjerne finne en salong hvor de er flinke og erfarne, har du noen tips?
      Hilsen Katrine

    6. Hva syns du om at Supernature skal slutte å selge kålchips? Jeg er helt rystet.. hvordan skal jeg klare meg uten cacao & cinnamon-chipsen… Vi må nesten starte underskriftskampanje

    7. Anonym: Say whaaaaat???? Jeg trodde det bare var utsolgt. Å herligfred – det er jo faktisk litt krise :/ Vi må jo ha kålchipsen vår. Nei og nei, dette var dårlige nyheter:(

    8. Margrethe: nei som regel kun en økt til dagen. Men en rolig gåtur på morgenen er ikke så fysisk krevende, så hvis jeg har tid og overskudd tar jeg gjerne en styrkeøkt samme dag.

    9. Hei!
      Å, det var lite deilig å komme over denne bloggen da!
      T.A.K.K. for god inspirasjon og treningsmotivasjon!!
      Én ting jeg sliter med, uansett hvor mye jeg trenger, er innside lår. Dette “godfettet” vil liksom ikke slippe taket. Hva tenker du jeg bør gjøre?
      Har du tips, evt en link til tidligere innlegg? 🙂 🙂 🙂
      Takk igjen for tilgang til en superblogg uten snev av rosafaktor!;)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg