Lørdagskos

Jeg beklager sen oppdatering fra denne kanten, internett her i huset har kranglet litt det siste døgnet, og det i kombinasjon med at jeg har vært mye på farten førte til at jeg ikke fikk oppdatert dere før nå. Denne dagen startet med en sms fra min skjønne mor kl 07.00. Da var hun lysvåken og klar for å ut på tur. Jeg ble bpde inspirert og motivert av denne friskus-meldingen, og hoppet i joggeskoene jeg også. (dog noen timer senere enn mamma-morgenfugl) En fin powerwalk rundt i vakre Kristiansand, med fokus på å puste, være ute i frisk luft, og la tankene fly. Jeg la turen ned langs vannet, og koste meg med nydelige eiendommer langs vannet, fine båter og det vakre livet langs elvebredden. Jeg liker best å la disse morgenturene være uten musikk. jeg synes det er så deilig å tusle rundt å hører på alle de naturlige lydene naturen (eller i dagens tilfelle en by som våkner til liv) har å by på. Jeg avsluttet med 8 drag opp en bratt bakke, så det var en sliten jente som flatet ut på asfalten utenfor huset vårt etter endt tur. 

Resten av dagen har gått med til litt shopping, og cafekos med nydelige jenter. Været har vært rimelig kjipt, men hva gjør vel det når man kan kose seg inne på cafe? Jeg har rukket tre ulike cafebesøk i dag, og kost med med masse godsaker. Kaffe, kanelboller, is og nydelig lunsj. Mmmmmm.

Jeg har også rukket en liten tur innom gymmet for en miniøkt. Denne økten er kun på armer og mage, og jeg kaller den for en mini-treningsøkt, da den kun tar ca 25-30 minutter. Fort, effektivt og morsomt. Jeg gjennomfører flere av øvelsene som supersett. Det vil si at jeg gjør dem like etterhverandre uten pause mellom, dette gjør økten svært effektiv både i forhold til intensitet/treningseffekt og tid.

Øvelsene var som følger:

  • Bicepscurl med hantler
  • Bicepscurl med stang
  • Franskpress
  • Triceps press overhead
  • Triceps press stående (push-down)
  • Dips
  • Dynamisk planke
  • Hengende benhev

 

Nå skal jeg hive meg rund, hoppe i dusjen og komme meg ut på vift! Ha en super lørdag.

 

 

Smiiiiil Maren

 

4 kommentarer
    1. hei. lurer på hva “drag” egentlig betyr. Har hørt det i sammenheng med fartslek og intervalltrening. Når jeg leste om fartslek ble både drag og spurt brukt. Er det egentlig det samme eller er spurt raskere? Må drag være i en bakke?

    2. Helene: Nei altså drag betyr bare en spurt feks. Altså et drag = en spurt. Uavhengi om det er bortover, eller opp en bakke. Jeg kunne like gjerne bare kalt det en spurt, eller et løp, eller et intervall. 8 drag opp en bakke betyr egentlig bare spurte opp en bakke 8 ganger. Det er ikke mer avansert enn det 🙂

    3. Hei flotte Maren! Jeg har et lite spørsmål, du som holder til rundt om i Kr.sand om dagene, har du noen tips til gode spisesteder i byen? Eventuelt også andre ting man burde få med seg når man er der? Blir min ferie i år, og hadde vært kjekt å fått litt tips fra noen som er kjent i byen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg