Morgentrening og det gode cafelivet

Nå nærmer det seg oppstart i ny jobb, og jeg har så småt begynt forberedelsene i form av å øve meg på å stå opp tidlig. Jeg har vært på sørlandet i en uke nå, og sovet i gjennomsnitt 10 timer hver natt. Det skjer noe med meg når jeg kommer hjem til familien og min fantastiske seng her hjemme. Lakenskrekk og søvnproblemer forsvinner totalt og jeg sover som en baby. Dette er jo super deilig, men ikke så praktisk når jeg snart starter i sommerjobb hvor dagvaktene starter kl 07.30. I dag hadde jeg på klokken på 07 for å begynne å omstille døgnrytmen litt. Det var en latterlig trøtt frøken som dro seg ut av senga med retning espressomaskinen, men etter to kopper kviknet jeg heldigvis til, og på den tredje koppen var jeg helt våken og klar for en aldri så liten morgenøkt. Dagens trening ble 10 minutter rolig jogg utendørs, og 30 minutter gange i motbakke på tredemøllen inne på solsiden Ptsenter. Du vet at du har valgt riktig treningssenter når denne frokosten møter deg på morgenen. Her snakker vi ferskt rubrød, masse godt pålegg, ferskpresset juice, egg, frukt og kaffe. Brødet er rykende ferskt og hentes hos bakeren på morgenen. For en luksus!

Nå har jeg akkurat satt stumpen ned på Waynes coffee i Markens gate, hvor jeg blir sittende å jobbe et par timer. Jeg har kapret vindusplassen og sitter i skrivende stund å nyter en stor kopp kaffe og titter på alle menneskene som hater forbi. Det er virkelig noe av det beste jeg vet å sitte slik å se på folk, drikke kaffe og jobbe på mac´en. Jeg føler meg heldig som har en jobb som kan gjøres på cafe. Solen er tilbake i Kristiansand og da føltes det helt rett å finne frem min nye blomsterbukse, som snek seg med hjem fra Topshop i London. Hva synes dere ?

Nyt fredagen skjønne dere, og takk for alle kommentarer dere legger igjen! Jeg blir så glad for hver og en, uten kommentarene fra dere føles det som man bare sitter å komuniserer med en vegg. Så takk for at dere bidrar og legger igjen så hyggelige spor etter dere, vit at det settes pris på 🙂

 

Smiiiiil Maren

 

22 kommentarer
    1. Oi, det er noe annet en frokosten på Elixia! Der snakker vi frokostblanding, melk og first price syltetøy..

    2. Å der satt du enda jo (gikk tilfeldigvis forbi) koslig å se deg, velkommen tilbake på sørlandet, selvom du er savnet på spicheren!

    3. Dvs savna av meg på spicheren værtfall :p selvom det blir veldig lite trening nå.. (går i grunn bare rundt å venter på fødsel)..

    4. Herregud så annerledes å se deg i “vanlige” klær. Du har en utrolig utstråling og ser bare helt fantastisk ut. Ha en fin dag 🙂

    5. Dvs savnet av meg værtfall :p selvom det har blitt veldig lite trening i det siste.. Går i grunn bare å venter på fødsel nå..

    6. Vil bare si at du inspirerer meg veldig med alt du skriver. Den herlige positiviteten din smitter over på meg! Jeg liker veldig godt å lese bloggen din hver dag 🙂

    7. Du er nydelig! Tenkte bare la deg vite at i nesten100% av tilfella der trening ikkje frister, treng eg berre klikke meg inn her, lese nokre linjer og springe ut døra og ned til senteret:) du er slik eit herligt menneske!

    8. Ahhh, du og de kafebesøkene dine. Frister som F for en som meg som elsker å være alene. Når min eksamen nå er over, så skal jeg feire med å sette med ned på Fresko med PCn min og ta en velfortjent smoothie og muscle brownie mens jeg blogger eller noe i den duren.:D Hverdagslykke!<3

    9. jeg har en ting jeg bare MÅ tipse om! dette er en sunn versjon av is på en hverdag. Vi vet alle at stivpiskede eggehviter med en god dose sukrin nedi er partyshaker når søtsuget slår til og vi vil ha noe søtt! jeg hadde utrolig lyst på vaniljeis i dag men med tanke på at jeg spiste en sjokoladeplate, halv pakke peanøtter OG to skåler is i går måtte jeg beklager frastå, siden jeg vet at en skål is fører gjerne til to og så videre… det jeg gjorde var at jeg tok det siste egget jeg hadde i kjøleskapet stivpisket det og tok mye sukrin nedi. deretter rørte jeg inn youplait vanilje i røren og fryste det i en halvtime.
      jeg lover, DETTE SMAKER VANILJE IS.
      eggehviter
      sukrin
      vaniljeyoughurt (kan sikkert erstattes med annen god youghurt eller proteinpulver, kanskje sjokolade??)
      toppet det hele med nøtter og bær og hadde fest i munnen i 10 sekunder før skålen var tom. hadde selvfølgelig laget med MANGE fler eggehviter om jeg hadde hat mer egg..
      jo mer eggehviter du har jo litt mer trenger den å stå i fryseren vil jeg tro:)

    10. Kjempe fint sommerantrekk:) Lov å spørre hvor t skjorta og veska er fra? Ha en fortsatt fin sommerdag:)

    11. Victoria: Toppen er fra et merke som heter Minus. Kjøpte den på en koselig liten butikk her i krs som heter Lulu´s. Baggen er en gammel treningsbag fra Puma 😛 hehe

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg