Ryggtrening på Solsiden

God morgen

Her i Kristiansand pøser regnet ned, og det er virkelig ingenting som minner om den idylliske sørlandsommeren lenger. Jeg hører rykter om godvær igjen til uka, og nyter derfor et par late kosedager innendørs når det regner som værst ute. I går hadde jeg en fantastisk treningsøkt. Selve økten var god, men det var alt omkring som gjorde den fantastisk. Jeg trener på Solsiden PTsenter her i Kristiansand, og det stedet er vanskelig å beskrive med ord – det må oppleves! Jeg kom en god stund før økten min skulle starte, slike at jeg kunne sitte å skravle med de skjønne ansatte mens jeg drakk min pre-workout og forberedte meg til økten. Selve økten med gjennomført med fullt fokus og unormalt godt trykk. Etter økten ble jeg sittende på senteret å jobbe på Mac`en. Jeg fikk servert frisk frukt av søte Eline og møtte på så mange herlige mennesker. Det er sjeldent man opplever at det er hyggelig på gymmet at du ikke vl hjem. Hehe. Jeg fikk både vært sosial, trent, spist og jobbet på solsiden i går. Hva er vel bedre enn det?


Søte Eline servere frukt på Solsiden

Økten så slik ut:

  • Pullups med strikk
  • Nedtrekk 
  • Latsdrag med tau
  • En arms roing i kabel
  • Pullover
  • En arms roing på benk

 

Jeg trives godt med det nye programmet, og har nå kun en økt igjen før jeg har fullført hele styrkeuken min.

Jeg kjører som sagt en firesplitt hvor jeg deler opp kroppen i fire ulike økter. Det dere ser over er min ryggøkt. Jeg har selv egentlig styrkefri i dag, men vurderer å legge inn en økt i og med at været er så kjipt som det er, og jeg har fri! Det betyr at jeg mest sannsynlig fullfører alle styrkeøktene før helgen, og kan bruke helgen kun til sosialhygge og kos.

Hvordan går det med styrketreningen din? Hva står på treningsplanen i dag?

 

Smiiiil Maren

 

21 kommentarer
    1. Så deilig ! Virker som et bra sted å trene 🙂 i dag står terreng karusellen for tur 🙂 blir digg å løpe litt i regnet ^^

    2. Det går bedre med styrketreninga mi. Gjorde sånne bulgarske split utfall, nedtrekk ,stir the pot med kettle bell, roing, ryggøvelser, planke og noe rotasjon for mage som jeg har sett på Puls med Yngvar på tirsdag. De andre øvelsene er inspirert av bloggeren Treningsarena.
      I dag står en økt med Stav gang på planen. Hvis jeg klarer å snuble ut av godstolen da 😉

    3. Så herlig at du trives og klarer å kose deg selv om det regner ute:-D Her er solen tilbake etter en uke med regn, så skal kose meg i solen:) Ellers skal beina trenes idag! Håper du får en flott dag:D

    4. Solstråla Maren 🙂 Du er så flink! Blir så motivert og inspirert av å lese bloggen din, så nå er jeg igang med å teste 4-split selv fordi jeg trengte noe nytt!
      Er planen at du trener fast 4 dager styrke i uken? Har du fast cardio dager også?
      Stå på, heier på deg 🙂

    5. Eg presterte å komme opp i eksamen, men nekter å la det gå utover treninga:) så her var beinøkta gjennomført klokka ni etterfulgt av førti minutt gåtur heim:) heile ryggen var klissvåt etter treninga og beina skalv på veg ned trappa, så seier meg godt fornøgd:) no blir det massemasse lesing, og eg unner deg en super dag i dag, uansett om det blir trening på deg eller ikkje!:)

    6. marianne=): Ja trener styrke fast fire dager 🙂 Cardio har jeg fast en dag i uken (intervaller) og ellers så putter jeg inn en økt her og der hvis jeg har lyst eller overskudd, men ikke noe mer satt opp nei 🙂

    7. Lena Strømmen: Herlig innstilling 😉 Høres ut som du fikk en super økt! Lykke til med lesing og eksamen. Jeg har troa på at det går strålende! Smil M

    8. Veldig greit å få gjort så mye på et sted, så har man liksom alt foran seg, koselig å få servert frukt samtidig 😀
      I dag ble det rygg, går litt opp og ned ettersom jeg egentlig ikke skal trene denne uken pga behandling hos kiropraktor

    9. Høres jo ut som et heeelt OK gym da!:-D Det er viktig å trene et sted man trives, og en økt med god trykk er bare best! Her var det ikke noe trøkk i dag, men kjørte gjennom baseøvelsene med heeelt grei gjennomførelse!:)

    10. Jeg har tenkt å kjøre igang med fullkropp 3 ganger pr uke igjen… savner styrketreningen nå da det har blitt en stund siden sist… Må ta meg selv i nakken.
      Har et lite som til deg, Maren, Hvordan synes du vippeextension holder seg? Synes du de holder seg fine etter noen uke med trening, svette og søvn? Vurderer å sette på selv, men er redd de fort skal bli “stygge”…
      Ellers ønsker jeg deg en fin kveld og må su det er veldig inspirerende å lese bloggen din:) titter innom hver dag:)
      – Ida

    11. Ida: Mine holder seg utrolig godt! Jeg svetter, dusjer og herjer rundt med dem og de tåler alt. Jeg har hatt vipper på i snart 3 måneder, og det har ikke vært noen problemer. Jeg vet flere venninner har slitt med sine, så jeg kan kun gå god for dem jeg har lagt på hos Karl johan hudpleie. Det er spesielt en dame der som er latterlig dyktig!! Hun heter Linda, og jeg bruker aldri noen andre enn henne 🙂 Jeg har rimelig tykke vipper fra før, og det kan godt være det er derfor mine sitter så godt, men jeg har (bank i bordet) aldri hatt noen problemer med dem:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg