Topptur

Hva gjør man når alle andre er på jobb eller leser til eksamen, og man selv har ferie – drar på topptur selvfølgelig. Kristiansand byr på fantastiske turmuligheter. I dag bestemte jeg meg for å teste ut Ravnedalen og tusen-trappene. En solid havregrynsfrokost med både nøtter, banan og rosiner ble inntatt før jeg knyttet på meg joggeskoene og la ut på tur. Akkuratt hvor mange trappetrinn det er til toppen av fjellet vet jeg ikke, men det føltes som tusen trappetrinn – minst!! Det ble en svett og herlig tur opp trapene, men utsikten på toppen var SÅ verdt det. Fy søren så mektig det er å stå helt der oppe å speide utover vakre Kristiansand by. Jeg fortsatte litt innover o oppdaget flere nydelige steder. Jeg oppdaget også at toppen av trappene er faktisk ikke toppen av fjellet, men enda et stykke innover og oppover. Der fant jeg en flott varde og en utsikt som tok pusten fra meg. Jeg skulle virkelig ønske jeg hadde hatt med meg speilrefleksen på tur, mobilbilder gir virkelig ikke det samme inntrykket. 


På vei mot toppen





Nå er jeg vel hjemme igjen, og skal jobbe et par timer før det blir solings på denne jenta. For et liv dere. Toppturer, hjemmekontor og soling i 25 grader og kanon vær. Dette kan jeg bli vant til. I skrivende stund nyter jeg en krones is med jordbær. Jeg har jo tross alt besteget et fjell – det er klart jeg fortjener is. hehe. Jeg sitter her å jobber med et innlegg om styrketrening til dere, jeg håper å bli ferdig i løpet av dagen i dag eller morgendagen. Så det er bare å følge med! 

Jeg ønsker dere alle en sporty og frisk uke! 

 

Smiiiil Maren

8 kommentarer
    1. Hallo Maren.
      Jeg skal til Kristiandsand i pinsen, å lurer på om du han noen gode tur tips. Vi skal ha med oss hund :=) Gleder meg til å se vakre Sørlandet. Ha en fin dag.

    2. Hvor starter man når man skal finne disse trappene?
      Har gått masse turer MEN ikke oppdaget disse 🙂

    3. Det er alltid gøy å gå tur i fjellet med venner, men det blir ofte mer magisk når man er alene! Da er alle sanser rettet mot naturen og det vakre rundt seg! Herrrlig altså! Og du, har du prøcd den nye kronisen med bær og hvitsjokolade?!? Jeg var fryyyktelig skeptisk, hvordan går det an og toppe en orginal Kronia lissom…men vettø, etter min smak var den MINST like god som den vanlige! Hiiiimmelsk!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg