Tårevåt hjemreise

Ja det var litt trist å reise fra Oslo, men det er ikke grunnen til overskriften. Hjemturen min ble nemlig hakket mer dramatisk enn jeg hadde planlagt da en slem mann stjal min iphone på Gardermoen. Dere kan jo tenke dere min fortvilelse – jeg har ALT på den telefonen. Jeg ble så fortvilet, og så fryktelig lei meg. Helt knust og helt alene tuslet jeg rundt der. Heldivis traff jeg på en helt nydelig securitasmann som hjalp meg med å sperre telefonen og ringe de jeg trengte å ringe. Han var virkelig min reddende engel. 

Vel hjemme i Kristiansand måtte jeg direkte til Expert for å kjøpe meg ny. Det ble en kjip og unødvendig utgift som jeg virkelig irriterer meg over. Men når det er sagt, så begynner jeg å bli ganske så forelsket i min nye vakre lille hvite Iphone. Vi skal nok skape mange nye fine minner vi to. *ler*. Det nytter ikke å sutre over dette lenger, telefonen er borte, og den kommer ikke tilbake ved at jeg klager. Så keep calm, and carry on.

Nå sitter jeg trygt hjemme i sofan hos mor og far. Jeg er nydusjet, har fått på meg verdens beste joggebukse og akkurat blitt servert et nydelig skalldyrsbord med reker, krydderlaks, salmalkas, loff og avokado. Mmmmm. Solen stråler på sørlandet, og jeg klarer ikke slutte å smile (vel, når jeg tenker på “ranet” på flyplassen så forsvinner det litt) Uansett så er det magisk å være hjemme, og jeg gleder meg til jeg får pakket ordentlig ut og virkelig funnet roen. 

Det kommer mer fra denne kanten i morgen. Nå må jeg i gang med den kjipe jobben å laste ned alt av apps til telefonen, få inn alle nummer, og opprette hele mitt iphoneliv igjen. 

 

Smiiiil Maren

12 kommentarer
    1. Åh, kjipt 🙁 håper du får lastet ned det viktigste igjen, og at den slemme mannen ikke ødela hele dagen din 🙂

    2. Huff folk er så frekke! Jeg fikk frastjålet mine sko på Elixia i dag og når jeg trente!
      Men har du ikke telefonen lagret på iTunes, så det bare er å gjennopprette den gamle telefonen? Det syns jeg er så kjekt når jeg skal bytte iPhone, at det tar noen minutter, så er alt det samme over på den nye! 🙂

    3. Solveig Pedersen: what!? Makan til frekkhet! skoene dine liksom, fy søren! Det var det jeg ikke hadde gjort! Men nå har jeg lært. På den nye har jeg fikset kopiering til iCloud og sporing av telefonen hvis den forsvinner!!

    4. Christine: den er nok dessverre long gone 🙁 Men det skjer ikke igjen!! Fra nå av er jeg på vakt og har lastet ned alt mulig av apps for å beskytte min nye baby;) hehe

    5. Så slemt!!! Kjedeleg å miste alt på tlf, men du har kanskje forsikring som dekke litt av tapet? 🙂 seige peng i alle fall! Men så godt at du er så positiv likevel 😀
      Klem Silje

    6. Du kan vel bruke reiseforsikringen din? Min er i alle fall sånn at så lenge jeg ikke er hjemme så dekker den alle tingene mine 🙂
      Det må du prøve, stort sett trenger de bare en politianmelding og den kan du gjøre på nett!

    7. Men kjære deg du må bruke reiseforsikringen din! Da får du igjen mer enn du kanskje tror :)) Nå vet jeg ikke hvordan tlf du hadde men fra nå av må du iCloud backup ja 🙂 men det årner seg det dær. Han tufsen som tok den får neppe brukt den til noe og nå hadde du den perfekte unnskyldning tl å kjøpe ny. Det er jo bra du har blogg og insta for der har du jo lagt opp endel bilder som du kanskje mistet 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg