Matinspirasjon

Dagene mine går i grunn mest til sofasitting og filmtitting. Formen er bedre, og jeg kribler i hele kroppen etter å komme meg tilbake til mine sporty rutiner. Jeg har lite treningsinspirasjon å dele med dere i disse dager, men derimot litt matinspirasjon. Syk eller ikke – mat må man ha! I går var det varmt og trykkende vær her i Oslo, under slike temperaturer så frister det med lettere mat. Jeg lagde dersom flere ulike variasjoner av cottage cheese, vanilje kesam, skyr, og yogurt, med frukt, bær og nøtter som tilbehør. Friskt, sunt og godt. Jeg lagde også ulike salatvarianter til både lunsj og middag. Lunsjvarianten var ferdig salatmix av tre ulike salattyper, agurk, avokado, mais, løk og to pakker kalkunskinke kuttet i biter. Jeg hadde hjemmelagde grove knekkebrød som tilbehør. Dressinen er Honey Dijon fra Walden farms.

Middagssalaten ble samme grunnsalat, men md biffstrimler som proteinkilde, soltørkede tomater og stekt sopp som tilbehør. Til denne salaten hadde jeg speltlomper, og lagde på den måten små kebaber ut av salaten. Mmmmm.

Frukt er alltid friskt og godt i varmen, og jeg har klokketro på at frukt hjelper når man er syk. Jeg har ikke oversikt på hvor mange fruktfat jeg lagde meg i går, men det var ikke få. Både fersk ananas, melon, nektarin, kiwi, epler, pære, sharon, jordbær og bringebær var å finne i mine fruktskåler i går. Noen av dem toppet jeg med litt vanilje kesam og surkin også. På det nederste bildet ser du hvordan dagene mine ser ut. Mat i sofaen foran mac´en med Netflix. Story of my life! *ler*. Dere ser også et par av frokostskålene på de små bildene til venstre. 

Ha en herlig søndag, her skal det pakkes, vaskes og hviles.

 

Smiiiil Maren

17 kommentarer
    1. Du er så flink! Klarer til å med å spise sunt når du er syk. Når jeg er syk blir det smågodt og masse snacks.. Dessverre :/

    2. Jeg har det på samme måte! Ligger rett ut på sofaen for det meste.. Jeg ble syk i går, men føler meg heldigvis bedre i dag. Det hjelper med sunn mat, søvn og masse serier etc. Jeg ser på dexter for tiden og jeg elsker det! Da blir det liksom ikke så ille å vøre syk.. men nå kribler det også i min kropp etter å komme meg tilbake på trening! Nå gleder jeg meg til å ta i skikkelig! Skal iallefall ta en real økt styrke. Jeg har vørt støl i beina i mange dager nå, så da er det vel bare å kjøre på igjen så jeg ikke blir fullt så støl neste gang ? Ha en fin søndag!

    3. Håper formen er bedre snart! Jeg også har god tro på frukt og grønt når kroppen er litt i ulage, gir god energi og masse antioksidanter 🙂 Selv har jeg laga meg en bolle med jorbær- og bjørnebærproteinfluff, nam, anbefales i varmen!

    4. har du prøvd den nye cottege cheesen? sann oransj pakning! WOW, sier jeg bare. den var nydelig, passer perfekt til kylling eller noe sånt.

    5. :): Nei den har jeg ikke testet, men må få gjort det. Jeg har aldri brukt cottage cheese til kylling og slike middagsretter. Jeg bruker det kun til frukt, bær, yogurt og skyr. Altså i søte kombinasjoner. Jeg skal absolutt teste den orange til lunsj/middag varianter. Takk for tips 😀

    6. Silje: Hihi, det har blitt rimelig mye is også. Det var så magisk med kald is når halsen var sår og vond. Smågodt og muffins har det også blitt. Skulle gjerne sagt at det kun var sunn mat her i gården, men det er absolutt ikke sannheten. Jeg er helt dønn normal jeg også 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg