Fredag, sol og proteinkaffe

Nå er jeg ferdig med å være syk! Jada hosten er der fremdeles og jeg er pottetett i både nese og hode, men jeg erklærer meg selv frisk fordi jeg ikke har tålmodighet til mer. Så i dag har jeg startet dagen på helt vanlig måte, med en diger proteinkaffe, nydelig frokost og God morgen Norge på tv. Det er fredag, det er sol og det er ikke tiden for å ligge inne å være syk. Så i dag er det slutt på elendigheten. *ler*

Proteinkaffen har jeg delt med dere mange ganger før, men jeg mistenker at det vil komme spørsmål igjen nå. Min proteinkaffe er utrolig enkel, og lages på en, to, tre. Jeg har en nespresso-kaffemaskin, og det gjør det hele veldig enkelt. Jeg lager en espresso i bunnen av et stort glass, så lager jeg en proteinshake ( 25g proteinpulver + ca 2 dl varmt vann. riste godt) som jeg heller over i glasset. Tilsett et par dråper stevia (eller annen søtning) Rør godt om og Voala – ferdig!!

Det er likevel et par tips som kan være smart å få med seg. 

  • Hvis du ikke har kaffekapsler, så fyller du ca halve glasset med vanlige kaffe
  • Pass på at vannet i shaken er ordentlig varm, hvis ikke vil proteinkaffen din bli lunken, og ikke varm.
  • Du kan evt fylle med på med litt kokende vann til slutt for å få den varm og god.
  • Støning – jeg bruker flytende stevia vanilla, men du kan også bruke natreen, suketter eller annen søtning
  • Jeg liker best sjokolade/mocca smak på proteinpulveret til proteinkaffe, men her kan du prøve deg frem og finne din favoritt.

 

I dag tenker jeg å prøve meg på en liten treningsøkt i dag. Planen er en rolig styrkeøkt hvor kroppens signaler får regulere intensiteten. Mange spør meg om dette med trening når man er litt små sjuk, og det er vanskelig  å gi et felles råd. Jeg tenker at  hver og en må kjenne etter, og være flink til å lytte til kroppen. Kroppen er smart, og den sier i fra hvis intensiteten og belastningen blir for intens. 

Nyt fredagen, og del gjerne helgeplanene dine med meg i kommentarfeltet. jeg har en rimelig planløs helg, og lar meg gjerne inspirere av deres planer. 

 

Smiiiiiil Maren

11 kommentarer
    1. Jobbings her.. Litt hat med å være sykepleier er det at vi må jobbe turnus. Men ellers er det jo riktig så koselig 🙂 men først skal jeg ut å nyte sola! 🙂

    2. I helgen skal jeg ut og spise, på smykkevisning i sugarshop på bislett, seile med christian radic og feire bursdagen min! Mye planer, men det blir en bra helg i Oslo.
      Håper du får en fin helg 🙂

    3. Hei 🙂 du kan jeg spør deg om noe som ikke har med dette innlegget å gjøre? 🙂 Hvilken puls (prosent av max) bør man ligge på når man gjennomfører 30sek på, 30 sek av, intervaller?

    4. Jeg har dratt hjem en tur på Sørlandet og koser mrg glugg ihjel! Skjønner ikke hvorfor jeg bor i Oslo når alt er så bra hjemme.
      Masse god bedring til deg fra det blide sørlandet 🙂

    5. Heisann! Proteinkaffe høres supert ut og jeg hører mange som drikker det. Dette er bare et undrende spm, ikke kritikk, jeg bare lurer på hvorfor du har proteinpulver i kaffen egentlig? Spiser ikke du rikelig med proteiner i kosten ellers? 🙂 God bedring, klem fra meg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg