Min 17 mai

Jeg elsker 17 mai, og årets feiring ble like fin som jeg hadde håpet. Vi startet dagen på Optimal trening hvor vi kjørte en aldri så liten nasjonadagsøkt. Jeg kjørte en økt helt uten mål og mening hvor jeg fant på øvelser underveis, og varierte både reps og sett på alle øvelsene. En real discoøkt! Med høy musikk og nesten alene på senteret ble det en kanon økt sammen med Oslos desidert dyktigste Naprapat Mats Finsen. Mats har magiske hender og kan fikse det meste. Jeg har hatt en behandling med han allerede, og er utrolig takknemlig for at jeg endelig har funnet en så dyktig naprapat. Nå skal stramme muskler løsnes opp, og en kranglete rygg bli helt fin igjen. sjekk ut Mats Finsen sin nettside HER.  Mats holder til på Din helse Bjølsen, og på Optimal Trening på Bislett. 

Min økt i var lagt opp noe sånn som dette. Først en liten sirkel på rygg:

  • Nedtrekk
  • Stående roing med stang
  • Facepull

 

Så kjørte jeg noen induviduelle øvelser:

  • En arms roing på benk
  • Brystpress
  • Flies med hantler
  • Sidehev
  • Skulderpress

 

I pausene mellom øvelsene gikk jeg rundt på hendene, slo hjul og lekte meg i apparatene med diverse apekattøvelser. Videre dro vi på 17 mai brunch med fantastiske mennesker, nydelig mat og drikke!


For å nevne noen av godsakene på bodet så har vi røket laks, eggerøre, pølser, ost, kjeks, rugbrød, masse frukt, spekeskinke, hjemmelaget kanelboller, kake, muffins og masse champange og musserende vin. For en fest! Jeg koste meg noe så vanvittig, og er virkelig takknemlig for at jeg kjenner så rause og herlige mennesker. Jeg har tidligere pleid å feire i kr.sand hvor jeg har alle “mine”, men denne 17 mai var akkurat like herlig som alle mine tidligere feiringer på sørlandet. Det at vi hadde 24 grader og oppholdvær la ikke akkuratt en demper på feiringen. Hipp hipp HURRA 😀






Det eneste som manglet i går var Bunaden. Jeg ønsker meg så veldig en Bunad, og jeg er mildt sagt irritert på meg selv som fryktelig tøff konfimant, absolutt IKKE skulle ha bunad. Hva tenkte jeg på? Det finnes jo ikke noe finere enn Bunad på 17 mai. *sukk*

Nå skal jeg fortsette  nyte fridager og langhelg med en ekstra god frokost og en film i senga. Håper dere har hatt en herlig feiring i går, fortell meg gjerne om dine høydepunkt fra dagen? 

 

Smiiiiil Maren

11 kommentarer
    1. Hei! Leser bloggen din fast, du er en fantastisk inspirasjon!!
      Du er en av de få bloggerne som faktisk viser at du har dårlige dager i blant, noe som er så bra. Alt er ikke perfekt hele tiden, vi er jo bare mennesker alle samma 🙂
      Men har et lite ønske.. Ikke alle har muligheten til å gå på et treningssenter og bruke vekter, maskiner osv. Kunne du lagd et innlegg m øvelser man kan gjøre hjemme?? D hadde vært veldig fint! Sikkert flere som ikke bor i en by og som har sentermuligheten..
      Ellers stå på! 🙂

    2. Veldig glad for at min konfirmsjonsgave var bunad uansett om jeg ville eller ikke, glad for at jeg ikke fikk velge den dag i dag:)

    3. Jeg var like “dum” som deg.. Jeg angrer så fælt!! Tenk å takke nei til bunad.. Jeg er veldig glad -men også misunnelig -for datteren min vil gjerne ha bunad når hun konfirmerer seg om to år…

    4. Hei! 🙂 Så fin blogg du har! Takk for en fantastisk frokost/lunsj 🙂 Håper det går fint at jeg låner bildet av meg og Hanna?
      Klem fra Kari

    5. Kari: Hei Kari <3 Tusen takk, så koselig sagt! Selvfølgelig, bare ta! Takk for en fantastisk frokost, veldig hyggelig å bli kjent med deg 😀 God klem tilbake

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg